Forfatter Emne: nutidens .... plastik vandstuds ved termostaten  (Læst 1358 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dieselpower

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 71
    • Vis profil
nutidens .... plastik vandstuds ved termostaten
« Dato: 12. Januar 2015 kl: 21:54:22 »
Hej alle sammen.

Jeg håber der er nogen, som kan hjælpe med at finde en ordentlig vandstuds. Der kan holde længere end små 2 år.
Jeg prøvet plastikstudser fra næsten alle div forhandler, selv T.... da de holdte bedre end noget af det. De mere aut. forhandlere sælger. Stort set alt, hvad jeg har prøvet, har holdt: ommer med det samme, 1-2-3-6 mdr.
Den jeg kører med nu er en orig vw studs, men nu er den også ved at give op efter ca 2 år.

Kan det virkelig passe, at man kun få billig :evil: i dagens danmark??

Jeg overvejer kraftigt, at gå tilbage til den gamle model vandstuds. Der var støbt i aluminium. Hvis det er til at finde.

Er der nogen som ligger inde med sådan en?
Kan man selv lave en eller er der nogen som kan finde ud af det. Evt i rustfri?

Håber der er nogen, som kan hjælpe.
Mvh Allan.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
nutidens .... plastik vandstuds ved termostaten
« Svar #1 Dato: 13. Januar 2015 kl: 12:54:13 »
Såvidt jeg husker, er der forskel på stikkontakten til ledningsnettet.

Taler du om studsen på JX topstykket der går frem mod førersædet, så findes det nok. Problemet er bare, at jeg ikke gider bruge eftermiddagen på at bruge tid i roderi  en af mine mange kasser på loftet. Håber der kommer andre fra sidelinjen med bedre ideer ...

Måske har du et varmeproblem på din TD, hvor gammel er bussens forreste køler, er den fyldt med kalk, skidt  m.m.?

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline dieselpower

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 71
    • Vis profil
nutidens .... plastik vandstuds ved termostaten
« Svar #2 Dato: 13. Januar 2015 kl: 14:28:23 »
:oops:  :pinch:  :pinch:


Det er plastik studsen ved termostaten i bunden af vandpumpen. Mener det er den samme studs, som golf 2 kører med

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
nutidens .... plastik vandstuds ved termostaten
« Svar #3 Dato: 14. Januar 2015 kl: 09:21:34 »
Skift studs og termostat og tjek din køler ...
Tror der er for meget skidt i køleren, efter 25-30 år er sådan en køler gerne tæt på at være forkalket ...
Og efter lidt arbejde og med nykøler er problemet nok ude af verden.
Den der o-ring til studsen under vandpumpen er meget vigtigt, den skal også skiftes.

Min JX syncro camper fik revet tandremmen sidste år på vej hjem fra Berlin træf til Flensborg, selvom systemet var renset med citronsyre. Køleren har været en del af årsegen til et varmeproblem og inden da havde jeg demonteret et syncro varmefyr, havde dog ikke tænkt på en del skidt i kølesystemet, der så i sidste ende satte proppen på køleren.

Samtidig fikser jeg nu en ekstra oliekøler fra min slaugtersyncro ind i camperen ...

Husk også, at der eksisterer 3 forskellige termostattyper til din JX, jeg anbefaler modellen der åbner ved 87 grader, lytter dog gerne til de kolde nordiske forhold.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
nutidens .... plastik vandstuds ved termostaten
« Svar #4 Dato: 14. Januar 2015 kl: 10:59:08 »
M.h.t. studsen, de har ikke ens vinkel, jeg har et par stykker liggende, og så vidt jeg husker er den til T3 næsten retvinklet, og, den jeg  har ,som er af aluminium passer dårligt p.g.a. at den ikke bøjer så "skarpt", og derfor har jeg kun kunnet bruge den af plast.
Den slags matriale har dog en begrænset levetid, men jeg synes ikke 2 år er længe.

M.h.t. termostat, Jens skriver 87, udmærket, kan fåes mange steder, nogle brugere her på Nettet skriver 80 grader, jeg ved ikke om Hinze har sådan en, men så var der en som fortalte mig engang, at hos Tante Hansen kan den fåes, der søges efter en under Golf 1.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032