Forfatter Emne: fangarme (shift guides)  (Læst 6102 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

biff

  • Gæst
fangarme (shift guides)
« Dato: 10. November 2007 kl: 13:16:39 »
De to fangarme (ved ikke om det er det rigtige ord, på engelsk kaldes de shift guides) af plastisk som sidder under gearstangen i huset over reservehjulet, som skal styrer gearvalget, er meget slidte på min bus, hvilket resulterer i at man ikke kan bruge bakgearet (som jo nogen gange kan give lidt ekstra udfordring når man skal bruge bilen..) Er det muligt at skifte dem, eller hænger de sammen med resten? Hvis det kan lade sig gøre hvordan gør man så, det er vist plastik, så ekstrem vold duer vel ikke..
Desuden syntes jeg ikke mit hus ligner det på diagrammet, er kun et hul der hvor der muligvis skulle sidde noget til at styre bakgearet, men i stedet et langt styr.

Offline henk4711

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 43
    • Vis profil
fangarme (shift guides)
« Svar #1 Dato: 10. November 2007 kl: 16:18:08 »
Hi ,Fangarm comes under the profiel in the backgear (push down)
m.v.h.
Henk :lol:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=2908&highlight=
VW T3 CU 1981 Camper ,Ford A \'29 sport coupe(pickup)

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
fangarme (shift guides)
« Svar #2 Dato: 10. November 2007 kl: 16:32:41 »
Hej biff.

Jeg vil gerne på egne vegne rose dig  for at du allerede har fanget princippet med at smide et par billeder ind af det du roder med.

Tak.

kurt
Kurt - 25115788

biff

  • Gæst
fangarme (shift guides)
« Svar #3 Dato: 10. November 2007 kl: 16:45:19 »
Henk@
THanks for the link, but still havnt quite figured out, if its possible to change the guides alone or if i have to exchange the hole rod..


Kurt@
Jo tak har jo faktisk været her længe, men har mest bare prøvet at suge til mig, uden at have haft de store bilproblemer selv, men jeg ved at det gør det meget lettere for en novice som mig at fatte hvad det handler om hvis der er billeder med.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
fangarme (shift guides)
« Svar #4 Dato: 10. November 2007 kl: 16:51:39 »
Du er med på at gearstangen skal trykkes ned, når du vil vælge bak.

Kan du tage bedre billeder af de plasticstykker der sidder på.

Måske dem der faktisk har haft skilt det ad snart vågner.

Din ligner da meget godt Henks.!

Kurt
Kurt - 25115788

Offline henk4711

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 43
    • Vis profil
fangarme (shift guides)
« Svar #5 Dato: 10. November 2007 kl: 16:56:47 »
Hi Biff
I don't know what year your car is,but the "Plastic" on the shaft you kan not exchange,only the whole shaft,but not available any more :(  :(
You have to look for a good used one.
m.v.h
Henk :wink:
VW T3 CU 1981 Camper ,Ford A \'29 sport coupe(pickup)

biff

  • Gæst
fangarme (shift guides)
« Svar #6 Dato: 10. November 2007 kl: 17:00:04 »
jeg er med på at gearstangen skal trykkes ned, (har ikke kørt uden bakgear siden vi fik T3'eren for over et år siden..), problemet opstod i torsdags..Den plastik bøsning fidus der skal fange styret til bakgearet er helt slidt rund, hvilket gør at gearstangen "hopper ud" og ingen af gearerne virker, sålænge man undgår bakgearet er der ingen problemer. Ville gerne tage bedre billeder, men tror det er for mørkt nu, til at se noget som helst..

biff

  • Gæst
fangarme (shift guides)
« Svar #7 Dato: 10. November 2007 kl: 17:03:34 »
Thanks Henk
Dammit have to look for a hole shaft then( btw 1983 1.9 WBX), seems stupid though to change it all when it's "just" a piece of plastic.

biff

  • Gæst
fangarme (shift guides)
« Svar #8 Dato: 10. November 2007 kl: 17:11:51 »
hey Henk.
Do you know the exact name of the part im looking for( makes searching and asking a little easier...)

Offline henk4711

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 43
    • Vis profil
fangarme (shift guides)
« Svar #9 Dato: 10. November 2007 kl: 17:32:26 »
Citat fra: "biff"
hey Henk.
Do you know the exact name of the part im looking for( makes searching and asking a little easier...)


Hi Biff
The part numbers you can see on the first pictures (Link) I posted.
As I understand now you need only the two bushes and the bolt (right??)
You can order those partnumbers at VW,those are availble.
This is a picture from the shaft,only at one side platic.
Hope you understand what I mean??
m.v.h.
Henk
Not more available !!!


Change this two bushes and the bolt
[size=18][size=18][/size]
VW T3 CU 1981 Camper ,Ford A \'29 sport coupe(pickup)

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
fangarme (shift guides)
« Svar #10 Dato: 10. November 2007 kl: 17:49:22 »
Hmm er det ikke det samme hvadenten det er en diesel eller en benziner?

Er der årgangsforskelle?

Hvis ikke så har jeg med garanti sådan en liggende.. et sted..

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline henk4711

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 43
    • Vis profil
fangarme (shift guides)
« Svar #11 Dato: 10. November 2007 kl: 17:57:08 »
Citat fra: "jankjerbye"
Hmm er det ikke det samme hvadenten det er en diesel eller en benziner?

Er der årgangsforskelle?

Hvis ikke så har jeg med garanti sådan en liggende.. et sted..

/Jan

Hi Jan
4 or 5 gear different.Don,t know about the years.Have to look in "Onkel"
mv.h.
Henk :lol:
VW T3 CU 1981 Camper ,Ford A \'29 sport coupe(pickup)

biff

  • Gæst
fangarme (shift guides)
« Svar #12 Dato: 10. November 2007 kl: 20:05:31 »
ja Jan, kastede mig over det, troede problemet lå i selve gearkassen, men viste sig istedet at være ren slitage på den der plastikbøsning, tror jeg ihvertfald.. Ville være virkelig godt at have dine vintagereservedele  som mulighed hvis ikke det kan lade sig gøre, kun at skifte det slidte plastik.

@Henk
It's not the bushes and the bolt, but only the plasticthingy on the left part of the shaft(seen from the front of the vehicle), is it really not possible to replace the plastic, without changing the hole shaft??

Tog lige et par aftenbilleder til, ved ikke om det belyser Hahja det bedre men det er altså den venstre lille "krog" (set forfra) på stangen mod gearkassen, der har en plastikbøsning/hætte som er slidt helt skæv, og får bakgearet til at falde af.

Offline henk4711

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 43
    • Vis profil
fangarme (shift guides)
« Svar #13 Dato: 10. November 2007 kl: 23:14:28 »
Citat fra: "biff"
ja Jan, kastede mig over det, troede problemet lå i selve gearkassen, men viste sig istedet at være ren slitage på den der plastikbøsning, tror jeg ihvertfald.. Ville være virkelig godt at have dine vintagereservedele  som mulighed hvis ikke det kan lade sig gøre, kun at skifte det slidte plastik.

@Henk
It's not the bushes and the bolt, but only the plasticthingy on the left part of the shaft(seen from the front of the vehicle), is it really not possible to replace the plastic, without changing the hole shaft??

Tog lige et par aftenbilleder til, ved ikke om det belyser Hahja det bedre men det er altså den venstre lille "krog" (set forfra) på stangen mod gearkassen, der har en plastikbøsning/hætte som er slidt helt skæv, og får bakgearet til at falde af.

Biff Sorry,only self made,theire was never a part number for this.Only compl.with the shaft,but not more availeble for many years.
Just try to find a good used one (from Jan)
m.v.h.
Henk  :lol:
 :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
VW T3 CU 1981 Camper ,Ford A \'29 sport coupe(pickup)

biff

  • Gæst
fangarme (shift guides)
« Svar #14 Dato: 11. November 2007 kl: 14:25:58 »
nå efter lidt grundigere gennemgang af tingene, fandt jeg ud af at det slet ikke er oppe foran, så nu er det fedtet godt ind og sat på plads igen. Problemet er at den selector (fra Haynes) er knækket oppe ved gearkassen, problemet er midlertidigt løst med et spændbånd, men kommer jo nok til sætte en ny på. nogen der ved om det er en gangbar reservedel og om det er problematisk at skifte??