Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Palm

Sider: 1 ... 3 4 [5]
61
Diverse / Hvilken motor passer ? (igen)
« Dato: 06. Februar 2006 kl: 15:02:32 »
Hej Thomas

Hvor mange km har TD'er kørt, hvilken stand er den i, komplet med turbo, pumpe osv ?

MVH

Jesper

62
Diverse / Servostyring - problemer
« Dato: 01. Februar 2006 kl: 18:39:59 »
Hej Jarl

Har du tjekket tandstangen ? Den har det jo med at blive slidt mest i midterpositionen. Du kan evt. hejse den kære bus op og så dreje hjulene fra side til side. Evt. med afmonterede styrekugler. Modstanden skulle så gerne være ens hele vejen, ellers lyder det som en ny tandstang...
Bare et gæt...
Men når nu jeg er her, så kunne jeg vældigt godt tænke mig at få en lille snak med dig. Schmith har desværre ikke dit nummer, så håber du får tid til at slå på tråden. Mit nummer er 20840606 eller 97510716

MVH

Jesper

63
Diverse / Brændstoføkonomi...
« Dato: 03. December 2005 kl: 00:37:23 »
Så du anbefaler at tage motoren ud. Havde bestemt også tænkt mig at se til pakningen mellem blok og foring - var bare lidt i tvivl om det kunne lade sig gøre uden at fjerne motoren. Men kan godt se det blir' vanskeligt hvis foringen skal væk - så ud med motoren...
Se 8 - 9 km/l ved alm. kørsel vil jo være en helt anden økonomi. Godt at høre....  Og tak for gode råd.

64
Diverse / Brændstoføkonomi...
« Dato: 03. December 2005 kl: 00:14:08 »
Det ved jeg skam godt, men med en nuværende økonomi på ca. 6,5 -7 km/l mod ca. 12 såå.... Der er jo ikke noget som lyden af en boxer  8)
Hvad med pakningen mellem blok og cylinder ?
Og kan man med fordel tage topstykkerne af mens motoren stadig sidder hvor den høre hjemme, eller... ?
Uanset hvad, skal vand/luftproblemet løses - og tror bestemt ikke motoren er slidt op. Bare topstykkerne er i ok stand.
Øhh... Synes mit indlæg vises to gange ? Skal man ikke afslutte med udfør ?

65
Diverse / Brændstoføkonomi...
« Dato: 02. December 2005 kl: 23:35:42 »
Motoren og bilen har kørt ca. 190000 km, hvilket vel ikke er vildt meget. Ud over at der er bøvl med vandet/luft, så vil jeg da mene den er i ok stand. Har overvejet at pille den ud og så se hvor slemt det står til. Har pakningssæt til at ligge, men hvis det er toppene det er galt med, så tror jeg jeg vil overveje en evt. sprit ny maskine. I et "svagt" øjeblik eller to, har jeg også overvejet at smide en diesel i. Har en lidt grim, men dejlig "gammel" td transporter som efterhånden har tjent mig længe. Den har en super motor, men har dog mega svært ved at tage livet af den. Du ved - gammel kærlighed.... Og så blev den synet i sommer uden bøvl.

66
Diverse / Brændstoføkonomi...
« Dato: 02. December 2005 kl: 15:05:41 »
Hmm... Tænkte det nok. Også hvad jeg regnede med. Har bare lidt svært ved at finde ud af hvad der kan være galt. Der er jo ikke meget der kan justeres ved sådan en fantastisk boxer, eller..... ?
Er dog temmelig bange for maskinen trænger til at få efterset/udskiftet pakningerne ved cylinder/topstykke. Bruger og taber lidt vand, samt at der bliver "skudt" lidt luft i kølesystemet. Frygter tæring - håber den kan redes. Men burde det have indflydelse på brændstoføkonomien ? Hjælp.....

67
Diverse / Brændstoføkonomi...
« Dato: 01. December 2005 kl: 22:19:23 »
Ohøj rundt om i det ganske land.
Godt forum i har.
Har et par gode gamle T3'er som jeg er meget glade for.
Den ene er en 112 i  dj benziner med manuel gear. Og den køre jo super, men det er BESTEMT ikke gratis. "Lidt" nysgerrig... Hvordan burde brændstoføkonomien være ? Køre fx ca. 6,5 - 7,5 km/l Ved godt det selvfølgelig afhænger meget af hvordan man køre, men selv med super duper økonomisk kørsel på langtur (80 - 90 km/t) ligger den omkring 7,5, hvilket den også gør når den får noget at leve af. Selvfølgelig en god undskyldning for at give den gas, men kan det være rigtigt ?

MVH

Palm

Sider: 1 ... 3 4 [5]