Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - jbjerrum

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7
61
Syncro Fora / Nye futter til Røde Mor
« Dato: 06. August 2010 kl: 08:20:17 »
Halløjtaler...

Nå, nu faldt jeg sgu' i og fik fraveget mit princip om "originale jernhjul på en Syncro".

Jeg fandt nogle 7x15 ET24 alu'er i ret god stand til rimelige penge og nu skal de jo bevikles med noget gummi, der giver endeløs glæde...

Jeg har besluttet at smide 225/70-15 General Grabber AT2 på og har læst mig frem til, at der er nogle af dækkene, der IKKE har "bjerg/snefnug-symbolet", der er en forudsætning for lovlig vinterkørsel i Sverige - så det skal selvfølgeligt være med dette symbol.

Where to buy...??

62
Generelt / SKOTLAND 2010
« Dato: 25. Juli 2010 kl: 09:39:53 »
Vi var egentligt stemt for at hive Røde Mor en tur igennem højlandet, men pga jobskifte, var der ikke så meget ferie til rådighed. Vi tog alligevel en "teaser-tur" til Edinbvrgh og lejede en lille skøjte (Skoda Fabia TSI med 8 miles på klokken = ny bil) og tilbagelagde knap 1600 miles på en uge. Vi ville lige være helt sikre på, at det var umagen værd at tage turen i bussen - og det synes vi, at det er. Der er allemandsret i Skotland, så man kan stoppe, hvor det er smukt - undtaget på ganske få pladser, hvor skiltningen forbyder det.
Vi var rundt i Skotland og nogle dage på de ydre hebrider, hvor alting foregår i roligt tempo. Der er mange singlelane roads med vigepladser, hvor man møder modkørende, men det virker fint og trafikken er meget sparsom udenfor byerne - særdeles T3-egnet område...

Her er lidt stemningsbilleder - også til inspiration for andre:

63
Syncro Fora / T3-trial i Nordsjællandsk grusgrav....
« Dato: 29. Maj 2010 kl: 16:44:35 »
Halløjtaler...

Jeg har fået en vinkel til adgang i en forhenværende grusgrav.

Der er stejle bakker og til dels anvendelige spor, så man burde kunne komme op ad hullet igen. Der er blødt i bunden og hvis det går, som jeg håber, får jeg lov til at rykke ind med en gravemaskine og rette lidt til, så man reelt kan bruge stedet til trial-kørsel - og lidt fri leg bagefter.

Jeg tænker det som et et-dags arrangement med møde f.eks. ved 10-tiden, hvor vi nyder termokaffe og forsyner os fra sammenskuds-wienerbrøds-bordet. Check-in mv og derefter trialkørsel ad de fastlagte "pister".

Jeg får behov for nogle officials til at registrere gennemkørslerne, der foregår efter devicen, at alle starter med 500points og hver gang, der stødes ind i porte eller kantbånd koster det 10 points.

Der skal være 2 gennemkørsler pr bil - én forlæns og én baglæns.

Imens vi spiser de medbragte madpakker sammentælles antallet af bommerter og så er der den store præmieoverrækkelse med ting fra sponsorer - og herefter fri leg i nogle timer.

Stedet skal efterlades ryddeligt - og brugt....

Hvem er frisk på at hjælpe med arrangementet, der dels ventes at ligge i en statistisk tør periode og som ikke forventes at koste mere end ca. 150,- pr tilmelding...??

64
Syncro Fora / Dieselfontæne i maskinrummet og koblingsfedteri...
« Dato: 09. Maj 2010 kl: 22:48:29 »
Hey guys...

Igår havde jeg - i en totalt urimelig tæt tidsplan, selvfølgeligt - den blandede fornøjelse at ét af de stive tændkabler tabte kampen mod de 160 bar. En fin vifte af diesel stod udover nærmest hele motoren og så var man ligesom grounded - HVIS ikke det var for rabundus, der med stort hjerte og udrykning kom mig til undsætning med en frisk buket dyserør. 1000 TAK for det.
(De så sgu' søde ud, de to røde Syncroer, der side om side)

Nårmnn - videre igennem dagsplanen igår og her til formiddag skulle jeg et ærinde og nu fedter min kobling helt vildt. Det dybe træk i 3 gear er ikke muligt uden at koblingen fedter. Jeg kan ikke lige overskue, om det er muligt for dieseltågen at finde vej til koblingen - eller om den bare helt enkelt er gået...

Cues anyone...??

65
Generelt / T3 Nettet på Facebook...??
« Dato: 03. Maj 2010 kl: 23:14:28 »
Hej gutter...

Der er sikkert flere af os, der også benytter Facebook i andre sammenhænge.

Vil det være en idé at nogen (migselv) opretter en gruppe, hvor vi kan lægge billeder, links til videoer mv til egen og andres glæde...??

Eller skal vi holde vores forum tæt som det er allerede...??

66
Syncro Fora / Billeder fra Syncro 25Y
« Dato: 02. Maj 2010 kl: 14:47:24 »
Halløjtaler...

Her er nogle billeder, som jeg har modtaget via MMS fra Tyskland...

Enjoy...

67
Syncro Fora / Sammenskuds terrænbane til Syncro\'erne...
« Dato: 27. April 2010 kl: 19:16:25 »

68
Syncro Fora / K.: Reservehjulsholder - udendørs....
« Dato: 25. April 2010 kl: 16:56:39 »
Hey guys...

Jeg må ha' en udvendig reservehjulsholder....

Enten en sving-frederik til bagklappen/stolpen eller en bette høkurv, der kan sidde deromme bagi...

Kik lige i kælderen/skuret/laden/amagerhylden...

Tak skal I haben...

69
Diesel Fora / Førstehjælp til døende JX...
« Dato: 22. April 2010 kl: 18:36:46 »
Hey friends...

Jeg har muligvis en JX'er på vej i døden...

Den er helt ligeglad med at skulle starte let og ubesværet, som man kan forvente af en JX'er med 190K på klokken... ;-)

Fænomenet er, at den ikke rigtigt forvarmer og skal ha' mindst 2 portioner forvarme for overhovedet at ville bare den mindste smule igang - også når den er varm - koldstartshåndtag inde/ude er effektløst.

Jeg har padlet rundt i mange tråde og blev især igår fanget af en rigtig god og lang tråd om lignende symptomer i Sibirien...

Jeg er altså nået frem til, at en stribe nye gløderør kan hjælpe godt på vej, men er samtidigt usikker på om pumpetiming er iorden.

Der er vist ikke luft i "fyringsolien" og da tanken altid er mindst halvfuld (hvilket man kan på en Syncro med plasttank), tror jeg heller ikke at den suger falsk luft ved sving...

Nårmnn - udover ovenstående har jeg:
- en knækket manifold-bolt, så den tikker lystigt ved lidt mere end rolig gasgivning
- 2 svedende dyser på trods af nye tilbageløbsslanger
- en fejl i LDA/turbo, der gør at den periodisk hvæser og bliver kraftløs, når man feks sætter den på arbejde i 3. gear, hvor den burde læne sig godt frem i selen...

Gode venner - lavvande i pengetanken giver ikke mulighed for at smide den 1Y'er i, som jeg helst ville - så hvad gør jeg...???

Det nytter jo ikke noget selv at være trimmet, når bilen ikke kan få rejsning... ;-)

70
Dine Projekter... / Rensning af forlygteparaboler...
« Dato: 09. April 2010 kl: 15:33:16 »
Har netop udført lygte-kæleri på Røde Mor for at fjerne den mælkehvide trafikfilm indvendigt i lygterne.

- af med forlygterne
- ud med pærerne
- fyld godt med denatureret sprit ned i lygten og skyl det rundt i lygten
- en tragt i den anden parabol og hæld spritten over
- gentage ryste-ryste
- spritten tilbage på dunken
- gentage processen med demineraliseret vand
- stille lygterne til tørring på en radiator
- pærerne i og voila: nyt lys over land

Det tager en time, hvis man fumler lidt undervejs og opretholder en regelmæssig tobaksrygning på passende tidspunkter...

Det virker med det samme - skyerne forsvandt og den blå himmel fik overtaget...

Tak for en god fidus, Jarl... ;-)

71
Syncro Fora / Gode Off-Road tips...
« Dato: 26. Marts 2010 kl: 10:55:51 »
Halløjtaler...

Jeg fandt lige denneher - måske kan andre have glæde af den:

72
Syncro Fora / How to... skift af forreste trækaksel
« Dato: 22. Marts 2010 kl: 11:26:14 »
Gode mennesker...

Min Syncro begik en helt ny fornemmelse i forgårs. Ved ligeudkørsel på landevej med ca 70 km/t begynder rattet pludseligt at woble fra side til side ca +/-10cm målt på ratkransen.

Jeg bremser forsigtigt ned, trækker ud til siden og siger sgu-fanden fordi jeg tror, at bilen er punkteret. Ud af bilen - alle 4 hjul strutter af livslyst, så der må jo være noget andet galt.
Jeg hopper ind igen og sætter igang - tøffer i 2. gear og slår nogle provokerende slag fra side til side for at bestemme evt trætte knokleled.
Bilen bremser fint og roligt, så jeg tror ikke , at det kan være en bremseklods, der er blevet træt.
Der er ingen grimme lyde ved fuldt styreudslag og lyden/woblen er der både ved fremad og baglæns kørsel...

Bilen holder i carporten og jeg har ingen transportmulighed - så jeg trænger virkeligt til nogle gode forslag og/eller nogle afklarende/afhjælpende spørgsmål til dette fænomen...

Så pleeeaaasseee - hjælp mig på vej med dette... 1000 tak... ;-)

73
Generelt / Flush-mount T3-bilradio... ;-)
« Dato: 16. Marts 2010 kl: 17:03:07 »
Gode artsfæller...

Kender I det, når radioen stikker ud af instrumentbrædtet...??

Jeg købte sådan en fætter i... Jem&Fix...for 350,-

Den virker ganske OK - rimelig nysgerrig tuner, aflæser MP3 og WMA fra SD-kort/USB-pind og AUX-input til Ipod. Der er RDS radio, udgang til ekstern forstærker, hvis de 4x40W(?) ikke er nok...

Og så er den ca 2/3 så dyb som en "normal bilradio" og glider lige ind i hullet - endda med nok plads bagved, så man kan få gemt sine smugler-smøger ned igennem askebægerets hul...  

En sidste bonus er et sort, neutralt afdækningspanel i lækkert forarbejdet plastique, som man kan sætte foran radioen, så den ikke frister (hvilket den sgu' ikke gør i forvejen) OG sidst, men ikke mindst er der ingen CD-afspiller, så man er dejlig fri for at have CD'er væltende rundt i bilen...

Den er nederst på side 10 hér: http://www.e-pages.dk/jemfix/103/

74
Syncro Fora / Røde Mor på nattetur i den svenske sne....
« Dato: 07. Marts 2010 kl: 22:03:33 »
Nu vil jeg ha' lavet det spærrediff... ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=r4RTmi5dEzE

75
Syncro Fora / Diff.spær-aktuator hjælp til udskiftning...
« Dato: 07. Marts 2010 kl: 14:45:14 »
Hej gutter...

Netop hjemvendt fra Sverige og en snemassebekæmpning af den heftige art (video-link følger), må jeg desværre konstatere, at spærret er dødt både for og  bag.

Jeg har nye aktuatorer liggende og vil invitere nogle sjællændere/københavnere til et samarbejde omkring at skifte de blå dåser på min bil - og samtidigt gennemfotografere projektet, så vi får en "manual" til deling.

Jeg har et godt kamera, men 10 mekaniske tommelfingre - så jeg håber, at der er nogen, der bider på krogen og kan se det "nabo-venlige" i dette lille projekt...

Please....

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7