Hey friends...
Jeg har muligvis en JX'er på vej i døden...
Den er helt ligeglad med at skulle starte let og ubesværet, som man kan forvente af en JX'er med 190K på klokken... ;-)
Fænomenet er, at den ikke rigtigt forvarmer og skal ha' mindst 2 portioner forvarme for overhovedet at ville bare den mindste smule igang - også når den er varm - koldstartshåndtag inde/ude er effektløst.
Jeg har padlet rundt i mange tråde og blev især igår fanget af en rigtig god og lang tråd om lignende symptomer i Sibirien...
Jeg er altså nået frem til, at en stribe nye gløderør kan hjælpe godt på vej, men er samtidigt usikker på om pumpetiming er iorden.
Der er vist ikke luft i "fyringsolien" og da tanken altid er mindst halvfuld (hvilket man kan på en Syncro med plasttank), tror jeg heller ikke at den suger falsk luft ved sving...
Nårmnn - udover ovenstående har jeg:
- en knækket manifold-bolt, så den tikker lystigt ved lidt mere end rolig gasgivning
- 2 svedende dyser på trods af nye tilbageløbsslanger
- en fejl i LDA/turbo, der gør at den periodisk hvæser og bliver kraftløs, når man feks sætter den på arbejde i 3. gear, hvor den burde læne sig godt frem i selen...
Gode venner - lavvande i pengetanken giver ikke mulighed for at smide den 1Y'er i, som jeg helst ville - så hvad gør jeg...
Det nytter jo ikke noget selv at være trimmet, når bilen ikke kan få rejsning... ;-)