Forfatter Emne: Køb af syncro DOKA ?  (Læst 2919 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Køb af syncro DOKA ?
« Dato: 04. Februar 2008 kl: 00:16:24 »
Hejsa og velkommen til

Motoren og drivlinie er det mest væsentlige at danne sig indtryk af, ellers er der rust i ladrammen og ellers generelt.

Mht afgift, skal den momsen jo nok betales og så må du regne med en afgift omkring 2500 - 3500 på gule plader og ca. 20.000 på hvide.

Hvis ikke det er noget for dig, så må du da gerne tage billeder og sætte en pris på og så annoncere herinde.

Hvad mener du billige penge er? Bare så vi kan danne os indtryk af om den er billig eller ej.

Der er en god søge funktion herinde og der står meget mere end hvad jeg lige har skrevet, søg og du skal finde... ;-)

Bo

  • Gæst
Køb af syncro DOKA ?
« Svar #1 Dato: 04. Februar 2008 kl: 08:38:25 »
Citat fra: "Rasmus.Andersen"
Tak tak :)

Billige penge = ca. 5K :P

Den står ved kommunen, som min svoger arbejder ved, så jeg tvivler på at den kan annonceres.

Jeg har kigget rundt og læst en masse super godt, jeg synes dog ikke rigtig jeg kan finde hoved og hale eftersom jeg ikke kender de forskellige koder.


5K !!?   Køb køb køb  :wink:

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Køb af syncro DOKA ?
« Svar #2 Dato: 04. Februar 2008 kl: 13:53:36 »
Citér
5K !!? Køb køb køb


JA!..........................eller send et tlf på en pm..........endelig ikke i forum :lol:  :lol:  :lol:
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Mølle

  • Gæst
Køb af syncro DOKA ?
« Svar #3 Dato: 04. Februar 2008 kl: 14:03:50 »
Det lyder billigt nok. Men alm. sund fornuft skal selvf. også iagttages. Den almene stand, dvs. hvor meget arbejde er der i bilen før den er ude at køre igen. Er den med eller uden spær, og virker det som om motoren er passet med service.

Jeg har lige betalt 3.900 i afgift til gule plader på en benziner fra 87 med 78000 km på klokken.

held og lykke hvis du køber den. Hvis ikke, så sender du en hemmelig pm til mig. Det er lang tid siden jeg har købt en sidst. -og jeg har snart ikke flere tilbage..... :lol:

når du har købt den, så ser vi gerne billeder af den... og regner med fremvisning første weekend i maj.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Køb af syncro DOKA ?
« Svar #4 Dato: 04. Februar 2008 kl: 17:01:35 »
Det er vel bare at få den købt, så tager du den derfra, det vil godtnok som Mølle skriver, være en fordel hvis der er spær på. Løs muldjord kan være noget genstridigt noget at kæmpe med.

Men du vil ikke fortryde det, hvis du køber den ;-)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Køb af syncro DOKA ?
« Svar #5 Dato: 04. Februar 2008 kl: 17:23:58 »
Og skulle der være spær men som ikke virker, så lad dig ikke slå ud af det...Det tager mellem 30 og 60 minutter at få dem gjort helt funktionsdygtige og få smurt bøsningen igennem samt samlet skidtet igen ;) Har selv være igennem rumlen med spær både for og bag...
Indrømmet, spærreret foran er ikke let at komme til, men med det rette værktøj er det ingen hindring :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Køb af syncro DOKA ?
« Svar #6 Dato: 09. Februar 2008 kl: 16:01:24 »
Citat fra: "Rasmus.Andersen"
Så fik jeg kigget nærmere på den.

Den virker faktisk vældig frisk, stort set intet rust i bunden, men selvfølgelig lidt i pladesamlinger og hjørner.

Den har stået stille de sidste par dage, så jeg forvarmede den to gange, og den sprang lige i gang. Gik lidt ujævnt de første ca. 15 - 20 sek. men så var den også klar :P

Gearkassen var noget træg de første par gange der skulle skiftes gear, men det betyder vel ikke det store?

Sikkert ikke, men du får ingen med kendskab til T3 til at sige det med vished.

De første 3 - 5 gange jeg satte i gang lige ud, lød der en skurrende lyd, nærmest som metal mod metal, samt den hoppede lidt hvad kan det have været? Efter de par gange, var der intet.

Rustbelægninger på bremseflader og kobling.

Der er noget oliespild ved sugeslangen mellem luftfilter og turbo, det så ud til at komme ud ved en samling, lige ved knækket inden turboen. Jeg kunne ikke umiddelbart se om det kom længere oppe fra, men jeg tror det ikke. Øhh, olie i indsugningen :?

Ja, den har formentlig meget underkompression, og det tager en masse olie med.

Ellers var der ikke noget nævneværdigt oliespild, og kun meget lidt fra differientaler og deslige.

Trækakslerne kunne jeg rykke sideværts, altså mellem differientale og hjul, ikke meget men lidt. Er dette normalt?

Ja, hvis ikke de kunne det, så kunne de jo ikke forandre længde, når bilen fjedrer.

Der er stripset to slanger op, sammen med køleslangerne. Jeg kunne ikke lige se hvor de gik hen, andet end at de fulgtes med køleslangerne. De kan vel næsten kun være til en oliekøler?

Næppe. Det er formentligt slangerne til førerkabinens varmeapparat. De er nemlig også stripsede op.

Alt i alt synes jeg faktisk den virker utrolig frisk, taget i betragtning at km. tælleren står på 347.xxx

Nu skal du ikke lytte for meget til mig - jeg er for det meste bare en gammel mavesur pessimist, men til gengæld er jeg ærlig, og min alder har lært mig at skelne mellem rosenrøde illusioner og virkeligheden. Derfor: Forvent overordentligt store omkostninger med sådan en bil. Ingen har nogensinde gidet at tage sig kærligt af en mandskabsvogn. Det er en bil helt uden afgift, som end ikke har måttet køre med en fast bruger hjem. Hvorfor skulle nogen tage sig af den? Dertil kommer, at firehjulstrækkere  - og særligt pseudofirehjulstrækkere som T3 er meget sårbare i transmissionen. Motoren er som bekendt også betydeligt uinderdimensioneret og kræver mere end almindelig opmærksomhed for at klare en anstændig levetid.
Er du klar til at levere den indsats? Kan du lave det hele selv? Synes du det er sjovt at reparere mere end man kører? Hvis ja til det hele, så har du fundet din nye herlige hobby og er sikkert lige så tosset som os andre. Hvis nej, så har du nu en chance for at takke nej, før dit ægteskab bryder sammen og huset går på tvangsauktion....


Det er dog desværre usikkert om jeg kan købe den :sad: og i fald jeg kan, hvornår. De nye biler skal lige leveres først :roll:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Køb af syncro DOKA ?
« Svar #7 Dato: 09. Februar 2008 kl: 16:21:49 »
Her vil jeg så lige skyde en bemærkning ind til Jarls kommentar med at reppe mere end at køre...

Min er nu lige modsat...Den kører mere end den står stille pga. reperationer, tilgengæld har jeg erfaret at det kommer i bølger...I perioder kører den bare uden så meget som at lille kny men andre gange er der flere ting der bryder sammen stort set samtidigt...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Bo

  • Gæst
Køb af syncro DOKA ?
« Svar #8 Dato: 09. Februar 2008 kl: 16:30:15 »
Med en onkel IRL, og de mange "onkler" du kan spørge til råds herinde kan jeg kun gentage mig selv Køb køb køb!

Jarl er nærmest perfektionist m.h.t disse biler, og kan derfor virke lidt mavesur til tider, eller også er han stadig lidt vinterdeprimeret efter sin uge på grønland :?:  :wink:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Køb af syncro DOKA ?
« Svar #9 Dato: 09. Februar 2008 kl: 16:55:33 »
Citat fra: "Rasmus.Andersen"

Kan jeg ikke få uddybet meningen med underkompression?


Jo, men søg lige en gang på ordet med vores søgefunktion - jeg ved, at der ligger masser af stof om fænomenet.

Og undskyld, hvis jeg udtrykker mig lidt mistrøstigt. Det er ikke min mening at skræmme nogen fra sådan en vogn, men man skal nok være lidt en særlig støbning for at elske dem. Der er en del gennemtræk på dette forum af mennesker, der troede, at T3 var drømmen, og efter få mdr. er den til salg, og de folk sidder sikker tilbage med en sur oplevelse.
Der en nogle, der ville være bedre tjent med en Toyota Corolla 1,3 XLi.

Omvendt så er der også nogle, der blot synes det er skønt at få lov til at pusle om deres bil, og for dem (os) forekommer de fleste andre biler som noget senmoderne plastik-lir. En Syncro-diesel-doka-mandskabsvogn har et enormt højt projektpotentiale (pæn formulering - ikk'?), og når du har lidt mekanikerblod i kroppen, så vil du helt sikkert hygge dig enormt med den. Velkommen i klubben!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Køb af syncro DOKA ?
« Svar #10 Dato: 09. Februar 2008 kl: 17:36:59 »
Ah.. projektpotentiale.. det er DET man kalder de vogne jeg har spredt omkring ude på marken :D
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Køb af syncro DOKA ?
« Svar #11 Dato: 09. Februar 2008 kl: 17:47:17 »
en T3 gør selv opmærksom på hvornår den trænger til lidt kærlighed og puslen... så knækker den en ledning til olietryks kontakten eller går fast i kørelys relæet eller starter på 3 cylinder :D  det er så ikk en momentsvag diesel men STOR stærk benziner. vi har snart kørt 30000 siden sidste sommer, plus den er li synet som godt nok kostede 1600kr, 600 til grillmad til pladesmeden og så ellers en gevindbøsning til et tændrør som den skød ud første gang da vi fik den sidste år men som så bare blev skruet i igen :D  li PT kører jeg 60km i den hver dag og det er da hygge på grove pigdæk :D køb da en og mærk det på egen krop hva det vil sige og ha en bil med sjæl...      8)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Køb af syncro DOKA ?
« Svar #12 Dato: 09. Februar 2008 kl: 20:37:53 »
Javist. Ligesom mine divergerende projekter:
En oldsag af en NSU, en meget speciel havetraktor og en lettere bedaget Ford Escort.
Alle projekter som når tiden en sjælden gang tillader det, bliver børstet af og kigget på - og en sjælden gang også arbejdet lidt videre på.
Engang når jeg er på folkepension er de enten rustet væk, eller en kende nærmere det egentlige mål:
at være køreklare.
 :D  :D  :D