Forfatter Emne: Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!  (Læst 10731 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #30 Dato: 15. April 2008 kl: 13:04:19 »
Måske kunne det betale sig at finde en syncro med defekte gearkasser eller uden spær og så få en lækker renoveret / forstærket / forlænget kasse på med spær? Gearkasse skift er ikke særligt avanceret eller tidskrævende.. (med mindre tankbåndene er rustede væk.. Arrgh)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Bo

  • Gæst
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #31 Dato: 15. April 2008 kl: 13:42:40 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
Ja den skal sgu ha spær - men vil i anbefale 2 eller kan jeg gå på et lille kompromis og nøjes med det bagerste?


Vil klart anbefale 2 spær, men ville godt selv kunne leve med kompromisset med kun det bagerste spær :D

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #32 Dato: 15. April 2008 kl: 14:14:39 »
nå....ok så!

jeg må på jagt!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Herr_Jensen

  • Gæst
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #33 Dato: 15. April 2008 kl: 14:57:47 »
Syncroens foreste spaer er altsaa ikke meget bevaendt. Jeg vil dog sige at det ville vaere en skam hvis du ikke har et bagtil. Du skal regne med at mange Syncros med front spaer bruger det saa lidt at det bare 'gror' fast...  

Selvf0lgelig er det fedt at der sidder 2 dutter i bilen istedet for 1 - men hvis man skal spare et sted saa er det altsaa OK at g0re her : ).

Ang. daek og sand saa er det vist nok til det danske klima bare at tage lidt luft ud af dem. En grund regel er vist at man afmaller ca. 1 cm. ud fra daekket og tager luft ud til daekket kommer i kontakt med afmaerkningen.


Hvor bliver det spaendene at se hvad du finder.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #34 Dato: 15. April 2008 kl: 15:09:41 »
Jeg har haft stor glæde af foreste spær, og anser det som nødvendig.
Flere gange har forspæret været nødvendigt for at få bilen igennem terrænet.

@Herr_Jensen
Klart at du ikke synes spær virker foran, når din visco er død, hvad skulle det så hjælpe at låse akslen, hvis den slet ikke får noget kraft?
Få noget kraft til forhjulene, så bliver du garanteret glad for spær på akslen
Mvh. Casper

Herr_Jensen

  • Gæst
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #35 Dato: 15. April 2008 kl: 15:21:33 »
Citat fra: "casper"
Jeg har haft stor glæde af foreste spær, og anser det som nødvendig.
Flere gange har forspæret været nødvendigt for at få bilen igennem terrænet.

@Herr_Jensen
Klart at du ikke synes spær virker foran, når din visco er død, hvad skulle det så hjælpe at låse akslen, hvis den slet ikke får noget kraft?
Få noget kraft til forhjulene, så bliver du garanteret glad for spær på akslen


Ih hvor jeg dog glaeder mig til at du viser mig en situation hvor du ikke var kommet fri uden dit forreste spaer. Du kommer forhaabentlig til Fyn ikke?

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #36 Dato: 15. April 2008 kl: 15:25:43 »
Det gør jeg da, men ikke i en syncro.
Start med at få træk på alle din hjul(som i en syncro ;-)), så ser du hurtigt situationer hvor det ene forhjul spinner og det andet står stille. Den situation betyder at du smider halvdelen of motorkraften ud af vinduet.
Mvh. Casper

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #37 Dato: 15. April 2008 kl: 15:32:38 »
Jeg synes det er en unødigt begrænsende ting at bestemme sig for f.eks., at kun biler med 2 spær kan komme på tale.
Udbudet af attraktive Syncroer i bevaringsværdig tilstand er i forvejen ikke enormt, så mit klare råd vil være at gå efter den rigtige bil. Det ville i min optik sørme være tissedumt at negligere Tysklands flotteste Syncro, blot fordi den manglede ét eller to spær.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

T3Sync

  • Gæst
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #38 Dato: 15. April 2008 kl: 15:43:37 »
8) Man kan komme langt med træk på et hjul i hver ende  :? Det bliver dog ikke super offroad  :wink:

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #39 Dato: 15. April 2008 kl: 15:48:43 »
Jeg ville da heller ikke afvise en syncro baseret på antallet af spær, dog ville jeg skifte gearkassen i det tilfælde så jeg endte med to spær.
Mvh. Casper

Bo

  • Gæst
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #40 Dato: 15. April 2008 kl: 15:54:36 »
Citat fra: "Herr_Jensen"
Citat fra: "casper"
Jeg har haft stor glæde af foreste spær, og anser det som nødvendig.
Flere gange har forspæret været nødvendigt for at få bilen igennem terrænet.

@Herr_Jensen
Klart at du ikke synes spær virker foran, når din visco er død, hvad skulle det så hjælpe at låse akslen, hvis den slet ikke får noget kraft?
Få noget kraft til forhjulene, så bliver du garanteret glad for spær på akslen


Ih hvor jeg dog glaeder mig til at du viser mig en situation hvor du ikke var kommet fri uden dit forreste spaer. Du kommer forhaabentlig til Fyn ikke?


Jeg kan give dig op til flere, hvor mange vil du anse at være nok :?:  :wink:

http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=2319&postdays=0&postorder=asc&start=30

http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=2827&highlight=tr%E6f

Specielt det i sidste link er der masser af billeder der viser situationer med begge spær i nødvendig aktion.

Hilsen "[size=9]ham der endnu ikke har siddet fast og har måttet blive trukket fri af diverse entreprenørmaskiner og forbipasserende rørlæggere[/size]" :twisted:

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #41 Dato: 15. April 2008 kl: 16:02:17 »
Jeg kan ikke rigtig se om det er benzin el diesel du søger for jeg kender ikke koden for BW, men der er en benziner i Norge. Oven i købet med kommandørtag.

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=13636
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Herr_Jensen

  • Gæst
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #42 Dato: 15. April 2008 kl: 16:28:53 »
Citat fra: "Bo"

Hilsen "ham der endnu ikke har siddet fast og har måttet blive trukket fri af diverse entreprenørmaskiner og forbipasserende rørlæggere" :twisted:


Du er jo ogsaa en poser. Deri ligger forskellen paa dig og mig Bo.

 ; )

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #43 Dato: 15. April 2008 kl: 19:02:18 »
Citat fra: "Herr_Jensen"
Citat fra: "Bo"

Hilsen "ham der endnu ikke har siddet fast og har måttet blive trukket fri af diverse entreprenørmaskiner og forbipasserende rørlæggere" :twisted:


Du er jo ogsaa en poser. Deri ligger forskellen paa dig og mig Bo.

 ; )


Jeg tror sgu også  du havde siddet der! Det var godt tricky det terræn der ude. Man kunne stå på fast grund og tage et skridt - så stod man i mudder til knæene.......
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #44 Dato: 15. April 2008 kl: 19:04:46 »
Citat fra: "FarT3"
Jeg kan ikke rigtig se om det er benzin el diesel du søger for jeg kender ikke koden for BW, men der er en benziner i Norge. Oven i købet med kommandørtag.

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=13636


Jeg holder mig lidt fra de norske - jeg kender ikke import reglerne fra et ikke EU land. En BW´er er en fra Bundeswehr.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.