Forfatter Emne: Sænkning af syncro doka  (Læst 3325 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Sænkning af syncro doka
« Dato: 06. Maj 2006 kl: 12:07:15 »
Skam dig!

Hvis den skal noget, skal den da hæves! 8)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Sænkning af syncro doka
« Svar #1 Dato: 06. Maj 2006 kl: 14:59:26 »
Citat fra: "dokajønne"
Skam dig!

Hvis den skal noget, skal den da hæves! 8)


ENIG !

Ellers køb en Multivan, Transporter, Carat mv.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Sænkning af syncro doka
« Svar #2 Dato: 06. Maj 2006 kl: 20:22:12 »
Ja, jeg må nok stemme i koret! Du skal da ikke sænke en syncro? Hvorfor vil du det?

Sælg den til mig istedet og køb en lækker carat eller lign istedet.

 8)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Djursland

  • Gæst
Sænkning af syncro doka
« Svar #3 Dato: 07. Maj 2006 kl: 01:07:38 »
hej hej med jer..

forestil jer en badekars lav syncro med NOK HK der var top gejlet og som aldrig kom udenfor vejen..

det hade jeg en ide om da jeg hade syncro.... men så fik jeg mine piller og kom tilbage til virkeligheden igen  :lol:  :lol:  :lol:  

Mvh Flemming  :lol:

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Sænkning af syncro doka
« Svar #4 Dato: 07. Maj 2006 kl: 22:35:13 »
Se sådan skal den ondeste syncro se ud!

(nej det er ikke min.............endnu 8) )
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Sænkning af syncro doka
« Svar #5 Dato: 07. Maj 2006 kl: 22:48:17 »
I øvrigt tror jeg at du får problemer med de forreste hjulophæng.
.......og så findes der altså folk der har fået en fatwa for mindre forseelser.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Geltzer

  • Gæst
Sænkning af syncro doka
« Svar #6 Dato: 27. Maj 2006 kl: 17:04:18 »
personligt ka jeg ikke se hvorfor men sku sænke en syncro

men hvis man sku så ville jeg sige at udover fjedre( kan fremstilles på bestilling hos f.eks. dansk vognfjederfabrik i islev),
så sku du nok kigge på ophængende idet disse nok er længere end på standard modellen min gamle caddy var også hævet fra fabrikkens side og der var trianglerne også længere end originalt.
jeg ville også tjekke længden på trækakslerne jeg ved ikke om disse er længere end standard men jeg ku forestille mig at de var og de ska derfor ved sæknning enten kortes eller skiftes

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Sænkning af syncro doka
« Svar #7 Dato: 27. Maj 2006 kl: 20:26:29 »
:roll:
Ja undskyld MEN såvidt jeg ved er der kun to grunde til at sænke en bil:

1: Fordi en supersænket vogn med de bredeste alubasser ser lækker ud
2: For at forbedre køreegenskaberne, især ved høje hastigheder og i sving.

Ad 1: Jeg tror ikke at du kan sænke en syncro så meget som en alm. 2wd, da der foran skal være plads til drivaksler, ligeledes tror jeg at øverste hjulophæng er lidt længere på syncroen end på en 2wd.
Altså kan den aldriig blive så fed at se på som en 2wd.

Ad 2: Det er begrænset hvilke hastigheder vi mosler afsted med og i kurver vil du kunne mærke at viskosen begynder at stramme i styrtøjet og dermed forringe kørslen (medmindre den er spritny) Skulle man have hypheste nok er det fedeste da også med ren baghjulstræk
Altså vil en syncro aldrig få den samme fordel af sænkningen som en 2wd

Jeg ville bare nævne det :?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it