Forfatter Emne: Skift fra JX til AAZ *update2*  (Læst 12874 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pawel

  • Gæst
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #60 Dato: 25. Februar 2010 kl: 01:59:26 »
Jeg var næsten i mål med 1.y+turbo... Men så blev jeg bremset af oliefilterkonsollen.

Den fra 1y har ikke så stort et hul så man han skrue oliefremløbet til turboen fast.

Og den fra jx har et andet boltmønster og kan ikke passe på en 1,9blok.

Skal jeg ud og have fat i en konsol fra en 1.9td eller kan man bore et af de to overskydende huller op og dreje et gevind i den så den passer til studsen fra olierøret?

Jx'erens kanalsystem i konsollen ser anderledes ud end den fra 1y, og jeg er bekymret for om der vil komme nok olie til turboen hvis man borer den fra 1y op. SKAL det istedet være en konsol fra 1.9td?

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #61 Dato: 25. Februar 2010 kl: 08:57:22 »
Du skal bruge den konsol til 1,9'eren.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

pawel

  • Gæst
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #62 Dato: 25. Februar 2010 kl: 11:19:08 »
Citat fra: "wilson"
Du skal bruge den konsol til 1,9'eren.


Tak for svar.

Jeg er godt klar over at jeg skal bruge konsollen fra 1.9. Men den fra 1y har jo ikke nogen udgang til olierøret mod turboen.
Mit spørgsmål er om jeg kan bore et af de overskydende to huller op som er blændet af på 1y-konsollen. Og så lave et gevind som passer til studsen af olierøret til turbo.. Eller skal det være et originalt konsol til 1.9TD fra eksempelvis AAZ//1z/ahu  osv.. Altså motorer med konsol som har en studs til turborøret.

 :wink: