Forfatter Emne: Bolte til samling af gearkasse /motor  (Læst 1862 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Bolte til samling af gearkasse /motor
« Dato: 13. Maj 2009 kl: 17:01:24 »
Er der nogen der ligger inde med / ved hvor man får fat i / bolte i overstørelse til at samle gearkasse og motor den er 100 lang med 12/150 mm gevind i den ene ende der skal sidde skruet ind i motordelen under svinghjulet. det 12 mm gevind er 25 mm langt bolten er totalt 100 mm lang med 25mm langt  10 mm gevind i den anden ende. se FOTO + :roll:bilen er stadig på lift  så ring gerne 40 55 88 64
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Bolte til samling af gearkasse /motor
« Svar #1 Dato: 13. Maj 2009 kl: 19:04:49 »
Er det en af de to, der går ind i bundkarret? Så kan du da bare kyle en helicoil i og så bruge den almindelige M10 bolt
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Bolte til samling af gearkasse /motor
« Svar #2 Dato: 14. Maj 2009 kl: 11:29:39 »
det med at kyle en helicoil i er jeg ikke lige med på  som det måske er lidt svært at se på billedet er den  12 mm med 1,5 gevind på den del der sidder i motordelen resten er 10 mm  - og der kan ikke sættes bolt i efter motor garkasse er samlet og der er også meget dårlig plads - der er nok sat overstørrelse bolt i tidligere men det ved jeg jo af gode grunde ikke hvorfor denne er dog udgaet fra lager   men alså her på djævleøen kan vi ikke få helicoil der går fra 12 mm til 10 mm indput søges
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Bolte til samling af gearkasse /motor
« Svar #3 Dato: 14. Maj 2009 kl: 16:11:46 »
Originalt er der ingen af befæstigelserne mellem motor og gearkasse på en T3 D/TD, der er lavet som støttebolte som på dit billede. Alle er alm. bolte - 4 stk. M12 og 2 stk. M10. Når jeg så ser på din støttebolt, tænker jeg: Det er et af de to M10-gevind i bundkarret, der er drejet over og "repareret" med støttebolten. Har jeg ret i den teori?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Bolte til samling af gearkasse /motor
« Svar #4 Dato: 14. Maj 2009 kl: 16:46:50 »
Måske det er en benzin??

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Bolte til samling af gearkasse /motor
« Svar #5 Dato: 14. Maj 2009 kl: 17:36:49 »
:lol: det har godt nok været en lang lang dag -  først til mekonomen for at spørge om de havde en helicoil der gik fra 12 til 10 mm - negativt- så til Würtz negativ -  lys ide prøv carl Ras (stor væktøjs magasin med 5 filialer på sjælland) negativt - ny :idea: til vw købe 2 bolte 100mm 1,5 metrisk gevind  så kan jeg vel få det drejet ned. :!:  :!: ok ca. 100 km og kr. 76 til vw  HVEM HAR EN DREJEBÆNK :?: breseservise  :( vedbæk maskinservice  :P  men ikke tid  høsterkøb smeden  ja på Mandag  :? tilbage på værkstedet tænke tænke christian i Gørløse -   :D  :D
og klokken 1530 var der 2 specialbolte fremstillet på egen drejebænk - boltene fra vw duede ikke alligevel de blev for korte når hovedet blev kappet men drejet i 9.10 stål.   pris . en allerh... mange kilometer og 300 til christian. håber det bliver godt - og samtidig fjerner den grimme lyd jeg havde i en tidligere tråd - jeg håber lyden skyldes at de to nederste bolte var knækkede.  ihvertfald et rimeligt resonement.  og ja det er en 2,1 med med inspøjtning og uden katalysator er det ikke DJ. men tak for indput  det er jønne ukendt der har leveret den nye klokke tak endnu engang Jønne håber at kunne gøre gengæld en anden dag  :P
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Bolte til samling af gearkasse /motor
« Svar #6 Dato: 14. Maj 2009 kl: 19:33:28 »
Citat fra: "Jønne Ukendt"
Måske det er en benzin??

 Mvh Jønne Ukendt


Ja, det var det jo så. Beklager, at krystalkuglen snød mig...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Bolte til samling af gearkasse /motor
« Svar #7 Dato: 14. Maj 2009 kl: 20:38:04 »
tak jarl men du kan jo heller ikke vide at jeg har en joker nu med 1,6 td diesel. og så lige en syncro der kom ind fra højre 2,1 bensiner fra vejle amt kommune. den har spær, men desværre ikke er der ikke visko kobling på det må vi lige have set på. Så jeg har jo nok stillet mig på øretævernes holdeplads - et en gammel joker med en 1,6 td motor og dertil en Syncro  med 2,1 injektion uden alt udstyr - der er rig mulighed for at  bruge penge fremover- men jeg er også blevet lidt bidt af al den hjælp der kommer via nettet for uden det, er det selv om man har lidt teknisk snilde, svært at komme videre i mange situationer. Og så må man jo som nyankommen trække måske lidt for meget på de "gamles" enorme viden, og ind imellem bliver det måske for meget men så må i jo melde fra desværre kunne jeg ikke deltage i årets træf da vi havde konfirmation i famillien.  men tak alligevel.
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864