Forfatter Emne: utæthed  (Læst 2908 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
utæthed
« Dato: 09. Maj 2009 kl: 11:57:57 »
Hej.
der kommer udstødning ud af 3-4 bøsninger/huller i denne rustne dims, på venstre motorside.

Kan man blot skrue den af og kigge ind?

R
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
utæthed
« Svar #1 Dato: 09. Maj 2009 kl: 12:03:59 »
Ja, som så mange andre har prøvet skal du nu også have fornøjelsen
 af at skifte pakninger ved din udstødningsmanifold.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
utæthed
« Svar #2 Dato: 09. Maj 2009 kl: 14:08:27 »
...så jeg skruer den altså af?
er der noget jeg skal huske IKKE at gøre...?
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
utæthed
« Svar #3 Dato: 09. Maj 2009 kl: 15:03:37 »
Jeg synes du skal alliere dig med en som har prøvet det før. Jeg kender
 jo ikke dine evner og din kreativitet.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
utæthed
« Svar #4 Dato: 09. Maj 2009 kl: 22:57:41 »
jamen så efterlyser jeg sådan een!
Citér
en som har prøvet det før.

Helst een der er i nærheden af Kbh, da bussen er et par dage over syns-datoen, og ikke bryder sig om blå blink i bakspejlet.
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
utæthed
« Svar #5 Dato: 31. Maj 2009 kl: 17:34:39 »
Nu er vi på vej til at skifte manifold pakninger, men vi kommer i tvivl, for det er ikke ved pakningerne der kommer udstødning ud, men på selve manifolden.
Ud af nogle huller med gevind i.(skal der være hul i den?)
Er det et tegn på utætte pakninger..?
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
utæthed
« Svar #6 Dato: 31. Maj 2009 kl: 17:59:33 »
hvor der på dette billed er "tre små stænger" er der huller med røg ud af på min manifold...
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
utæthed
« Svar #7 Dato: 31. Maj 2009 kl: 21:34:58 »
Jeg har en teori om. At den sørger for at manifoldet ikke bliver vredet skævt. pga den uens afkøling der ville være uden.

Men andre ville sige at de er med til at give endnu mere varme over til turboen, og sommetider er et rustent skjold nok også skyld i at der bliver gnavet hul på olie fremløbet på turboen. (her vil det jo kunne betyde en totalskade af motoren.

Men under alle omstændigheder. kører man uden skal man huske at have et alu rør ud over slangen der går op til indsugningsmanifoldet, så det ikke bliver brændt over.

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
utæthed
« Svar #8 Dato: 01. Juni 2009 kl: 13:04:12 »
Citat fra: "poot"


Men under alle omstændigheder. kører man uden skal man huske at have et alu rør ud over slangen der går op til indsugningsmanifoldet, så det ikke bliver brændt over.

Hilsen Poul


Det vil jeg gøre, for jeg har jo ikke disse skjold, men nu har jeg lukket to huller med 8´er bolte, og så prutter den ik mer.
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina