Forfatter Emne: camper parkering på festival?  (Læst 5308 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
camper parkering på festival?
« Dato: 22. Oktober 2011 kl: 19:45:47 »
ja jeg ved godt der er længe til, men min hjerne kan ikke klare alt det kulde og mørke så den er gået i sommer-mode allerede. og en af de ting den spekulerer på er om roskilde festival har en plads til autocampere? eller hvad med skanderborg festival?

hvis jeg kan tage min bil næste år og undgå ildelugtende igloo telte ville det da være perfekt. 8)

men er der nogen der ved om de har det?

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
camper parkering på festival?
« Svar #1 Dato: 22. Oktober 2011 kl: 21:46:39 »
Det har de.
Caravan camping hedder det, og det koster vidst bare et gebyr på een af billetterne.
Det er fint, og roligt og ligger selvfølgelig et lille stykke væk, om man så må sige.
Jeg kan ikke lige finde billeder fra vi var der med t3´eren.
Men man kan stille sit fortelt op et par dage før, og få sig en plads, og så komme tilbage.

MEN vil man ha god musik, og 100vis af flotte t3´ere at savle over, så Tjek lige det her festivallink.
Jeg skal nok smide et par billeder ind derfra osse!
Virkelig god festival med en utrolig stemning, og mindre teenagedødsdruk end roskilde.
ca. 80.000 mennesker, ligesom roskilde.
http://www.wacken.com/
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
camper parkering på festival?
« Svar #2 Dato: 22. Oktober 2011 kl: 22:24:18 »
Citat fra: "rcb"
man kan stille sit fortelt op et par dage før, og få sig en plads, og så komme tilbage.
MEN vil man ha god musik, og 100vis af flotte t3´ere at savle over, så Tjek lige det her festivallink.
Jeg skal nok smide et par billeder ind derfra osse!
Virkelig god festival med en utrolig stemning, og mindre teenagedødsdruk end roskilde.


haha, scorpions :)  tror heller ikke jeg gider køre så langt i min T3, efter ca 150 km føles det som om jeg har været ude at flyve i 10 timer pga resonansen i bilen eller hvad det nu hedder, og så 50 metalbands oveni og mennesker der taler tysk overalt, det bliver overload.

men men, det roskilde camper halløj der, normalt stiller man jo sit telt op et par dage i forvejen, men hvad hvis man kommer i en van som min uden fortelt eller andet, har man så en fast plads reserveret på billetten eller skal man køre rundt i cirkler i en time for at finde en? altså er det ligesom med telte at man bare parkerer hvor der er plads, eller?

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
camper parkering på festival?
« Svar #3 Dato: 22. Oktober 2011 kl: 22:25:51 »
og ja billeder ville være fedt, både fra roskilde og det tyske:)

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
camper parkering på festival?
« Svar #4 Dato: 22. Oktober 2011 kl: 22:32:30 »
nåja kan da også bare bruge google, det tog ca et sekund:

http://roskilde-festival.dk/praktisk/camping/caravan/

der står godtnok at køretøjet skal godkendes til camping området ellers er det ud på parkeringspladsen..hvor man IKKE må overnatte. :?  hmmm.

der står også at varevogne er ok, men at man skal have "fastmonterede senge" som ellers så vidt jeg ved er ulovlige i en varevogn?

jeg tror lige det må undersøges nærmere til den tid, er her nogle der har prøvet roskilde i en varevogn?

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
camper parkering på festival?
« Svar #5 Dato: 22. Oktober 2011 kl: 22:45:27 »
Hvis du har købt billet med Caravan Camping skrevet på, mener jeg du er sikret en plads. Både til bil og et telt.
Du bliver guidet ind af et par frivillige orange veste.
Og der var ikke proppet som ovre i støvhelvedet da vi kom tilbage til vores fortelt om torsdagen.
så du kan nok godt dukke op onsdag eller torsdag og få en udemærket plads.
Hvis du gider køre forbi inden festivalen starter, kan du dog sætte eet eller andet tilfældigt telt op og holde pladsen på den måde.
(billedet her er dog taget inden festivalen startede. Cirka 3 kilometer fra Caravan Camping)
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
camper parkering på festival?
« Svar #6 Dato: 22. Oktober 2011 kl: 23:38:46 »
hmm, skanderborg festival skriver at man gerne må overnatte i "en kassebil indrettet til beboelse" men "ikke i en varebil"  :roll:  

http://www.smukfest.dk/index.asp?id1=225&id2=346&id3=38&id4=0

jeg ville virkelig gerne vide hvad forskellen er, for hvis de smider mig hjem igen for at dukke op på gule plader bliver jeg da i alt andet end festhumør. ifølge roskilde er forskellen åbenbart "fastmonterede senge" men ifølge politiet er det lig med et gok i nødden og et stort girokort. suk.. :?

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
camper parkering på festival?
« Svar #7 Dato: 23. Oktober 2011 kl: 15:50:43 »
Her er lidt billeder fra en festival der ikke skelner så meget mellem mennesker og biler.
1: du køber din standard billet (snart udsolgt!) 2: du dukker op om onsdagen og bliver guidet ind til en plads. Med din bil!
Og vi taler stadig om en festival på størrelse med Roskilde Festival! Kein problem.
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
camper parkering på festival?
« Svar #8 Dato: 23. Oktober 2011 kl: 15:58:33 »
og lidt mere tysk stemning...
Kunne denne tråd måske skifte navn til Camper Parkering på Festival..?
Så ku vi samle festival-inspiration og erfaringer her.
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

m

  • Gæst
camper parkering på festival?
« Svar #9 Dato: 23. Oktober 2011 kl: 17:05:20 »
Hej.

Bilen skal være indrettet til beboelse er kravet til roskilde.

Det er ikke så vigtigt hvornår man kommer, carvanpladsen bliver ikke så hurtigt fyldt op, og hvis man siger man har fortælt, så tager de bare højde for det når næste bil guides hen. Caravanpladsen har de bedste toileter, og er meget rent, og der er mange interassante mennesker.

Skanderborg: Der skal du på campingplads og køre med bus for at komme hjem. De er overbeviste om at bilerne på parkeringspladsen selvantænder, så man må ikke sove der. Jeg var nød til at lægge mig oppe i taget, med gardinerne trukket fra, for at kunne sove i fred. (Havde hårdt brug for en enkelt  nats god søvn, en af dagene)

Hvis nogen er friske på en T3 camp på roskilde, må i sige til.

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
camper parkering på festival?
« Svar #10 Dato: 23. Oktober 2011 kl: 17:45:12 »
Citat fra: "m"

Bilen skal være indrettet til beboelse er kravet til roskilde.


ja det læste jeg godt men kan bare ikke finde ud af hvordan de præcist vurderer det? der står "fastmonterede senge", bliver jeg så losset ud hvis jeg har et par løse madrasser bagi i min gulplade panelvan?
eller lukker de kun campere på hvide plader ind og frasorterer dem på gule da de jo alene ud fra de gule plader (ifølge loven) ikke er indrettet til overnatning? eller vurderer de dem individuelt?

Citat fra: "m"
Skanderborg: Der skal du på campingplads og køre med bus for at komme hjem.


oh no.. :?

Citat fra: "m"
Hvis nogen er friske på en T3 camp på roskilde, må i sige til.


til! :)

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
camper parkering på festival?
« Svar #11 Dato: 23. Oktober 2011 kl: 18:13:11 »
De vinker og smiler, hvis de ikke har for mange tømermænd, og så tænker de på hvornår de må ta den orange vest af og drikke videre.
Du skal virkelig ikke spekulere mere over det!
Jeg købte brandslukker og forberedte mig på en ornli tjekker, men nej...
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
camper parkering på festival?
« Svar #12 Dato: 23. Oktober 2011 kl: 18:47:29 »
godt så prøver jeg bare, jeg skal alligevel have bygget et eller andet for at plane gulvet ud bagi henover motoren så det ender jo nok med at blive mere eller mindre "fastmonterede" senge alligevel.

m

  • Gæst
camper parkering på festival?
« Svar #13 Dato: 26. Oktober 2011 kl: 08:08:36 »
En tom varevogn fyldt op med romaer, har ikke adgang til caravancamp. Men du kommer i en T3, og du har vel tænkt dig at gøre dig det lidt komfortabelt der inde, så det bliver ikke noget problem. Det er ikke told og skat :)

Vi må lige snakkes ved i det nye år, det er lidt tidligt at planlægge det nu :)

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
camper parkering på festival?
« Svar #14 Dato: 26. Oktober 2011 kl: 15:45:00 »
Citat fra: "m"
En tom varevogn fyldt op med romaer, har ikke adgang til caravancamp. Men du kommer i en T3, og du har vel tænkt dig at gøre dig det lidt komfortabelt der inde, så det bliver ikke noget problem. Det er ikke told og skat :)

Vi må lige snakkes ved i det nye år, det er lidt tidligt at planlægge det nu :)


man jo aldrig, i år lavede de et eller andet "antiracistisk" projekt så folk ikke var så frække at kritisere at de systematisk rendte rundt og tømte alle teltene, så måske vil de blive budt velkommen næste år. politisk korrekthed kan gøre mange sære ting ved folk :roll:

men ja, hvis vi samler folk nu vil det hurtigt gå i glemmebogen så først når vi kommer lidt tættere på. jeg tænker bare på om man kan reservere et stort område kun til T3'ere i forvejen? det ville jo være sjovest hvis man kunne holde samlet derinde, men det må vi jo lige finde ud af til den tid.