T3 Fora.. > Diesel Fora

shims

(1/2) > >>

bos1:
hvad er det nu lige shims det er  kan sgu ikke huske det  :oops:

har lege købt en bus hvor disse er gået er det noget man kan skifte uden at skulle splitte hele motoren ad

Jarl:
Nu siden du skriver her i dieselkindergarden går jeg ud fra, at du vi taler om en diesel?

Shims er ikke et almindeligt udtryk i forb. med en VW diesel. Måske er det som Ant skriver justerbrikkerne ved ventilerne du mener? De "går" ikke, men skal med laaaange mellemrum udskiftes med nogle i en anden tykkelse for at justere ventilspillerummet. I øvrigt har standard dieselmotorer i T3 (dvs. CS, KY & JX) aldrig hydrauliske ventilspillerumsudlignere - så var der jo lige som heller ingen grund til at lægge justerbrikker i, vel Ant :P

Sidst jeg hørte om shims i forb. med VW, drejede det sig om nogle små afstandsringe på krumtappen til at optage aksialt spil - men så er vi i benzinbranchen.

Eller snakker vi slet og ret om shimmerringe - pakdåser, som tætner for olie og smuds ved akseludføringer?

Du må lige præcisere lidt hvad det går ud på - ellers kan vi jo gætte i tågen på hvad shims dækker over.

bos1:
det er en diesel og så vidt jeg kan se er den med hydrauliske ventiler
fik kigget lidt nærmere på den idag og når man ser under knasten ser det ud som om der mangeler de der runde brikker men ikke alle sammen plus det ser ud som om der er noget der har revet kromen af knasterne

ham jeg købte den af sagde det ikke var en 1.6 men en større der ligger i den

Jarl:
Ja, det lyder spændende. Måske er det en AAZ (1,9 D/TD) Den har hydrauliske løftere, men til gengæld ingen justerbrikker. Hvis det ser ud som om "der mangler nogen", så lugter det af mekaniske løftere. Kan du komme til at tage en billede af det? Du kan også checke motorkendingsbogstaverne på motorblokken under den vandstuds, der sidder på topstykket mellem 3. og 4. dyse. Et stykke sandpapir gør bogstaverne tydelige. Er det ikke en AAZ, så kan der måske være tale om en Golf/Passat/Jetta/Audi 80 motor. De findes i 1,6 med hydr. løftere.

bos1:
kigger på det og hvis jeg opgiver den skal i nok få det afvide
jeg har nemlig 2 busser som jeg ikke rigtig ved om jeg skal lave,hugge op eller sælge det kommer lidt an på hvor stygge de er

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version