Forfatter Emne: Kims syncro: Arnold den Grønne  (Læst 56668 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #45 Dato: 19. December 2010 kl: 23:23:40 »
noget der kan give dig de sidste 12% tilbage er at give motoren en rens med Bell Add servicerens 1b+ (hældes i tanken) og 2b som srøjtes i i indsugningen efter LLM :) derefter køres en rigtig frisk tur med godt med omdrejninger på (ca 20-30 km/min) så burde du kunne mærke en forskel (prøv at tag en kompresionstest før og efter, biltema har en fin model til ca 150kr)

det renser sod og slam af ventiler mm og giver bedre kompresion :)

det er ikke et fup produkt, det er meget anerkendt på autoriserede værksteder :)

du kan som privat købe produkterne hos bla. Mekonomen :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #46 Dato: 20. December 2010 kl: 14:05:50 »
Hej Verner.
Tak for tippet, øhh.. får du procenter :D , eller er det noget du selv har prøvet på en benziner?

Det er da klart værd at overveje, især da den, i løbet af de foregående par tusinde kilometer, er blevet mere og mere livlig.
Embedsmændene i Landstingsstyrelsen i Skövde, som tidligere har kørt i bilen, har måske kørt korte ture med en speederfod som gamle kællinger, med tilsodning som følge.

Jeg har i øvrigt en kompressionstester liggende såå..

Hvad mener du iøvrigt med LLM?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Mølle

  • Gæst
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #47 Dato: 20. December 2010 kl: 17:28:00 »
mon ikke Verner mener luftmængdemåler. Det giver da mening ikke at sprøjte alt muligt snask ind i den???

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #48 Dato: 20. December 2010 kl: 17:41:07 »
Det vi har brugt oppe på arbejdet skel man altid sprøjte det ind efter luftmassemåleren.

Og det virker.

Daniel
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #49 Dato: 20. December 2010 kl: 18:21:36 »
I GAMLE DAGE, da biler havde karburator og far gik i korte bukser var der noget, der blev kaldt "danskvands kuren" dvs. man fjernede luftfilteret og med varm motor hældte man en sjat af omtalte mineralvand i motoren ( man gav fuld hane, så det passerede lige gennem karburatoren ) og milde Moses, hvor det fik sod og skidt af ventiler m.m.  Man skulle IKKE stå lige ud for udstødningen.

Det kunne godt løfte kompressionen en tak, så hvorfor skulle moderne midler ikke kunne gøre det samme ? Det hævdes jo også, at Redex skulle være et sandt mirakelmiddel ( Har aldrig prøvet det )  men har da læst, at det skulle kunne rense indsprøjtning m.m. under kørsel ?

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #50 Dato: 20. December 2010 kl: 19:59:52 »
Den med dansk vand prøvede vi også i mine "unge" dage på min kammerats gode gamle ford escort 1,6 CVH.
Bund gas uden begrænser på motoren andet end vintilerne der overlappede og så dansk vand med i karburatoren.Det larmer, det larmer rigtigt  meget.
Om det hjalp tvivler jeg på,men han sagde den gik bedere bag efter.

Daniel
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #51 Dato: 20. December 2010 kl: 21:15:42 »
danskvand eller alm vand kan bruges på biler uden katalysator, men det er bedre at bruge Bell Add!
og nej jeg for ik provision, men jeg har brugt det da jeg arbejdede som mekaniker og det er noget der virker :D

LLM er LuftMasseMåler :)

Redex kender jeg ik!

Bardahl servicerens (til at hælde i tanken) har jeg brugt på mange biler uden nogen effekt! men da det var det eneste som importøren havde godkendt (Citroen), så var vi som ISO-certificeret værksted tvunget til at bruge det!!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #52 Dato: 21. December 2010 kl: 13:05:32 »
[attachment=7318]PC091311.JPG[/attachment]
Tak til Verner og andre.
Bell Add skal klart prøves, men jeg venter nok til foråret, når Arnold ikke hovesageligt kører korte ture, som nu.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #53 Dato: 01. Februar 2011 kl: 14:20:07 »
[attachment=6104]P1181329.JPG[/attachment]
Jeg er nu ved at konstruere et reservehjulsophæng/stige til Arnold.

Til det er jeg på jagt efter en flange, til at spænde selve hjulet fast på ophænget.
Det nemmeste ville nok være at bruge en baghjulsflange, med tilhørende hjulbolte, fra en T3.
Er der nogen i nordsjælland, der ligger inde med sådan en, som de vil afhænde?

En 5 mm tyk stålskive i ca. Ø150mm har også interesse. I så fald skal jeg også bruge ca. 100 mm langt sort stålrør( ikke galvaniseret)  i Ø 65 mm, til at svejse fast i centrum, som styr for hjulet, og til at give mulighed for fastlåsning.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #54 Dato: 01. Februar 2011 kl: 18:16:09 »
Jeg har en løs baghjulsflange til at ligge, dog uden bolte -  jeg kan sikkert finde nogle i standardlængde,
men det rækker vel ikke hvis der skal hænge en alu-fælg...  :roll:
Flangen kan komme med til Fredericia på lørdag, hvis du ikke finder andre,
så er der sikkert en som kan bringe den videre derfra.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #55 Dato: 01. Februar 2011 kl: 18:50:22 »
Jeg har også et nav og ligge oppe i jern kassen ud kan hente til klør fem pris.
Det er et fornav til en RWD.Den kan vel også bruges.

Daniel
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Kkrogsgaard

  • Gæst
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #56 Dato: 01. Februar 2011 kl: 21:58:13 »
Har du tænkt på at anskaffe dig nogle kraftigere dæmpere til din bagklap?

Det er godt nok en fryd for øjet at se dine projekter.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #57 Dato: 01. Februar 2011 kl: 22:19:35 »
Tak for tilbuddet om et fornav, men så vidt jeg kan bedømme ud fra tegninger i Haines, er det ikke optimalt med et forhjulsnav fra en 2wd, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.


Jeg har monteret 2 stk 800 nm dæmpere, og man skal godt nok tage fat i klappen, når den skal lukkes, uden at der er et reservehjul monteret :mrgreen:

Tony, jeg har selv bolte, men hvordan pokker får jeg fragtet flangen fra Fredericia til omegnen af Jægerspris??

Hvorfor skulle det i øvrigt være et problem med standardbolte til en alu fælg?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #58 Dato: 01. Februar 2011 kl: 23:05:37 »
Standard-boltene er en del kortere end de bolte som skal bruges ved montering af alufælge, som er noget tykkere i godset.
Jeg kan prøve at forhøre mig i Fredericia, om nogen kommer i nærheden af Jægerspris...

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #59 Dato: 01. Februar 2011 kl: 23:33:05 »
Forhjulsnavet er genialt.

1. Skær det til med den store vinkelsliber, så det er nemt at montere på holdere.
2. I med gevindstænger i navets huller, godt med locktite (eller en lille svejseklat)
3. Bingo, du har en reservehjulsholder ud af et fornav :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."