Forfatter Emne: Min baklyskontakt er ustabil.  (Læst 2328 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Min baklyskontakt er ustabil.
« Dato: 20. April 2012 kl: 21:45:01 »
Jeg har lige monteret to relæstyrede ekstra baklygter, men min baklyskontakt er ustabil, så jeg skal mengelere med gearstangen for at få den til at lyse.
Er det en nem sag at klare eller skal man i gearkassen?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Min baklyskontakt er ustabil.
« Svar #1 Dato: 20. April 2012 kl: 21:47:09 »
Velkommen i klubben ;)

Prøv at tjekke om der ligger en skive imellem kontakten og der hvor du skruer den i gearkassen...
Jeg havde en skive i, og har fået gjort det lidt bedre ved at file lidt af tykkelsen på skiven...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Min baklyskontakt er ustabil.
« Svar #2 Dato: 20. April 2012 kl: 21:53:14 »
Citér


Velkommen i klubben

Prøv at tjekke om der ligger en skive imellem kontakten og der hvor du skruer den i gearkassen...
Jeg havde en skive i, og har fået gjort det lidt bedre ved at file lidt af tykkelsen på skiven...


Den virker faktisk bedst når den ikke er helt i bakgear, eller når jeg trækker gearstangen mod frigear.
Gir det nogen mening....?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Min baklyskontakt er ustabil.
« Svar #3 Dato: 20. April 2012 kl: 21:54:36 »
Jep, lyder lidt som min...

Kunne dog også "trigge" min ved at presse gearstangen længere over mod mig selv...
Men bedste position på min var faktisk at ramme bakgearet samt at gearstangen blev på højre side af "låsen", hvis du forstår...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Min baklyskontakt er ustabil.
« Svar #4 Dato: 20. April 2012 kl: 22:04:55 »
Tak Morten. ..øhh du kunne vel ikke lige fortælle mig hvor den kontakt sidder...
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Min baklyskontakt er ustabil.
« Svar #5 Dato: 20. April 2012 kl: 22:32:02 »
på venstre side af gearkassen lidt fremme for slavecylinder på kobling
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Min baklyskontakt er ustabil.
« Svar #6 Dato: 20. April 2012 kl: 22:43:39 »
Citér


på venstre side af gearkassen lidt fremme for slavecylinder på kobling


Tak Rabundus. Jeg må under bilen i morgen.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Min baklyskontakt er ustabil.
« Svar #7 Dato: 20. April 2012 kl: 23:44:39 »
Hvis du kravler under bilen i v. side, så kigger du op på siden af gearkassen lige foran trækakslen, der sidder en knold (lige overfor, på modsatte side, sidder skiftearmen fast). Oven i den knold sidder en kontakt skruet ned i...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Min baklyskontakt er ustabil.
« Svar #8 Dato: 21. April 2012 kl: 11:12:42 »
Blot til venlig orientering må en bil kun have 2 baklygter, der lyser samtidigt. Til gengæld må du gerne have dine nye lygter tilsluttet som arbejdslygter. Det virker helt tåbeligt, men sådan er reglerne... Derfor skal der en seperat kontakt til de ekstra lygter - men du kan jo lave installationen, så styrespændingen er afhængig af, at bilen er i bakgear - evt med mulighed for direkte aktivering af "arbejdslyst"... Lov og logik hænger ikke altid sammen... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Min baklyskontakt er ustabil.
« Svar #9 Dato: 21. April 2012 kl: 16:00:39 »
Citér

Blot til venlig orientering må en bil kun have 2 baklygter, der lyser samtidigt. Til gengæld må du gerne have dine nye lygter tilsluttet som arbejdslygter. Det virker helt tåbeligt, men sådan er reglerne... Derfor skal der en seperat kontakt til de ekstra lygter - men du kan jo lave installationen, så styrespændingen er afhængig af, at bilen er i bakgear - evt med mulighed for direkte aktivering af "arbejdslyst"... Lov og logik hænger ikke altid sammen...

Hej Jeppe.-
Jeg er opmærksom på problemstillingen, som blev diskuteret i en tidligere tråd, så jeg mener selvfølgelig at jeg har monteret to arbejdslygter :D
De er monteret med en 1-0-1 kontakt som sidder lige indenfor nummerpladelågen. Dvs. at jeg, når jeg skal til syn, kan sætte den i neutral og så på evt. opfordring tænde den derfra uden bakgear.
Jeg overvejer nu om jeg skal trække stelledningen fra relæet,og op til førerpladsen, så jeg også har mulighed for at tvangsbetjene den derfra.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Min baklyskontakt er ustabil.
« Svar #10 Dato: 22. April 2012 kl: 16:19:03 »
Så virker det sgu :)

Baklygte kontakten ud. Lidt massage, lidt kontaktspray ned i kontakten og for en sikkerheds skyld sleb jeg, på råd fra Morten, et par tiendedele af tykkelsen på skiven, så kontakten kommer til at arbejde et andet sted, end den har gjort de sidste 23 år.
 Yess :D
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Min baklyskontakt er ustabil.
« Svar #11 Dato: 22. April 2012 kl: 16:31:40 »
Perfekt :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Min baklyskontakt er ustabil.
« Svar #12 Dato: 03. Marts 2013 kl: 19:26:39 »
Lige en opfølgning på denne tråd.

MIt baklys blev ved med at være ustabilt, så jeg investerede i en ny kontakt, men da den blev monteret med den originale skive, virkede den heller ikke stabïlt.
Da den nye kontalt blev leveret uden alu skive, konkluderede jeg at den måske skulle monteres uden skive, og nu virker baklyset stabilt,
Konklusion: Jeg skulle bare have fjernet skiven og beholdt den gamle kontakt.

Men livet leves jo forlæns og forstås baglæns ;)
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen