T3 Fora.. > Mekanisk

bagbremser justering

(1/2) > >>

jensen:
hejsa.
 har lige skiftet lejer og ankerplader og bremseslanger har ikke lavet det før på en type3, men på type 1. hvor man justerer gennem tromlen
går ud fra de justerer selv men er der en der kan forklare hvordan det virker eller er der noget teknisk stof på dette

hilsen jensen

Aran:
Stol aldrig 100 % på selvjusteringer.
De fungerer ved, at den takkede møtrik på gevindstykket drejes, når du holder bremsepedalen nedtrådt og trækker i håndbremsen ( mener jeg, at kunne huske det er ).
Møtrikken skal tages løs og smøres godt op, så den justerer uden større modstand. Ellers fungerer det ikke en døjt. ( Du kan iøvrigt også slække & justere fra bagsiden med en skruetrækker )
Men frem for alt: juster bakkerne ud manuelt, så du lige akkurat kan få tromlerne på.

jensen:
hej Aran
tak skal du have så blev jeg så meget klogere

mvh jensen

jensjakob:
Jeg kan tilføje. Tricket med at få selvjusteren til at virke, er rette kombination af at:
1. Træde bremsepedal ned (trykket tages af selvjusterpinden)
2. Aktivere håndbremsen hårdt (selvjusterermøtrikken drejes et nøk
3. Slippe bremsepedalen (Der kommer tryk på selvjusterpinden)
4. Slippe håndbremsen (og da der er tryk på selvjusterpinden, roterer den ikke baglæns)

Det er den kombo som virker på Frk G - menmanskal prøv sig lidt frem.

Allan, kan du tage en af bremsetromlerne fra i fredags, og lægge til side?
Jeg kunne godt tænke mig at skære den øverste tredjedel af med vinkelsliberen, montere den så der er syn for sagen, og så filme hvordan selvjusteren virker - så vi kan få det dokumenteret - det kunne være ret sjovt.

Gode hilsner
Jens Jakob

Aran:
Jamen det gør jeg da gerne :D

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version