Forfatter Emne: brint  (Læst 1363 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jan

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 83
    • Vis profil
brint
« Dato: 05. August 2010 kl: 02:01:07 »
Kan man blande brint i indsugningen før turboen, uden at brinten tænder ?
Altså exploderrer i turboen/manifolden?
Der er da lidt traktor over en syncro

Mølle

  • Gæst
brint
« Svar #1 Dato: 05. August 2010 kl: 09:16:09 »
Jeg kan kun se en mulighed for at finde svaret..... Husk at filme foresøget... :wink:

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
brint
« Svar #2 Dato: 05. August 2010 kl: 09:19:30 »
Brint og varm turbo....................husk at film (varme sikket kamera  :D ) Brint skal man vist nok ikke forsøge sig med. Det skal man passe meget på med.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
brint
« Svar #3 Dato: 05. August 2010 kl: 10:04:34 »
Jeg er sikker på, at det af hensyn til motorens levetid er bedre at blande forstøvet hajfinnesuppe i indsugningsluften, og effektmæssigt giver det næsten det samme - der er nemlig ikke overskudsilt i motoren til at brænde hverken brinten eller suppen - var der så endda nok til at brænde al den diesel, vi gerne ville, så ville jeg såmænd være taknemmelig.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
brint
« Svar #4 Dato: 05. August 2010 kl: 10:30:15 »
hva med linolie? dur det?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Jan

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 83
    • Vis profil
brint
« Svar #5 Dato: 05. August 2010 kl: 11:54:46 »
Jeg havde godt nok regnet med at der skulle skrues en del på diselpumpen, angående mængde, medhensyntagen til blandingsforhold mm.På en sauger ville varmen i manifolden ikke være et problem. Det var bare tænkt som en mulighed til at køre længere på en liter diesel.
Der er da lidt traktor over en syncro

Mølle

  • Gæst
brint
« Svar #6 Dato: 05. August 2010 kl: 14:23:18 »
Så må det da være mere effektivt at køre på ren ilt. -og mindst lige så spændende. Mon ikke også man ved samme lejlighed kunne få renset det gamle olieslam ud af trykslangen fra turbo til mainfold??? Jeg ser nogle muligheder. Husk at filme.

Kkrogsgaard

  • Gæst
brint
« Svar #7 Dato: 05. August 2010 kl: 19:18:20 »
Er brint da billigere end diesel?

Offline soerencarlsen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 280
    • Vis profil
brint
« Svar #8 Dato: 06. August 2010 kl: 12:36:47 »
der er mange som lejer med brintgeneratore med og uden synlige problemer, bare kik på youtube
søren