Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - wilson

Sider: [1] 2 3 ... 65
1
Generelt / Lyddæmpning. Sikke en forskel!
« Dato: 09. Juli 2012 kl: 14:59:35 »
Nu kører Trambussen jo sjældent så stærkt at vindstøj er et issue :-b

Har tidligere haft de der vinddeflektorer monteret ved vinduerne, de giver en del støj og har efter min mening ikke den store effekt ifm træk som de skulle ha når vinduet står på kleml

Har monteret dørlister på fordørene (en i top og en i bunden i hver side) fra en caravelle GL og jeg synes de gør en stor forskel.

Med de hastigheder vi normalt forskyder med i T3 tror jeg faktisk der er en del mere dækstøj end vindstøj, så masser af tyk smat under bunden til at tage det - som bonus beskytter det også mod røde stål orm :-D

Hvis der er steder man gerne vil støjdæmpe, men hvor det ikke umiddelbart er til at montere plader, kan man i bilstereo butikker få noget speciel dB killer skum som sprøjtes på på samme måde som undervognsbehandling.

2
Generelt / Lyddæmpning. Sikke en forskel!
« Dato: 08. Juli 2012 kl: 11:07:23 »
@JJ - med bagklappen dæmpet er du godt på vej :-) Så mangler du bare ALT det andet der også kan dæmpes med en verden til forskel.
Trambussen blev for år tilbage klistret til i lyddæmpning alle tænkelige steder. Noget af det er faldt af, men følgende sidder der endnu:

Tag - bitumen i striber mellem forstærkningerne og baffelskum sat fast med spraylim ovenpå- Ud over det tager den højfrekvente støj, hjælper det også med at holde det hele oppe når solen bager på bilen og gør limen på bitumenen blød.

Døre og side paneler - Bitumen i striber og godt med tyk undervognsbehandling oven på.

Derudover hjælper godt med tyk undervognsbehandling under bund og i panelerne helt sikkert også.

Jeg er også ret sikker på at plastinderskærme vil gøre en stor forskel.
Men min tålmodighed var ikke til at montere dem, så de er solgt videre :-D

3
Generelt / Så er man alligevel lidt glad for at have syncro :)
« Dato: 19. Juni 2012 kl: 12:24:14 »
stakkels mand - de er efter min mening ikke ved at blive fanget af ilden, men kører rigtigt nok langs med den. Det er blot en steppebrand og ikke at forveksle med en skovbrand der snildt kan hoppe over en 4 eller enddog 6 sporet motorvej pga strålevarmen.

Istedet er han helt sikkert fanget i et forhold med en hysterisk kvinde og med tiden et par ødelagte børn :-S :-D

4
R4i Fora / manglende Speed Sensor (G68)
« Dato: 18. Juni 2012 kl: 21:54:28 »
Nåja for fanden Peter, tak for korrektionen :-D

Det gik sgu lidt stærkt!!!!!!!

Hvis man ikke vil bruge den der lige er til at montere i speedometerhuset kan man vistnok købe en til at montere i enden af kablet inden den går i huset.

5
R4i Fora / manglende Speed Sensor (G68)
« Dato: 18. Juni 2012 kl: 15:19:34 »
Standard instrumentet er forberedt på speedpuls sensorern og kan købes her:
http://www.speedpuls.de.ki/

ellers burde man kunne bruge hall giver signalet som bl.a. kan findes under strøm fordelen (kommer an på motorkode / model), eller måske en krumtap føler.....

Det der er vigtigt er at den aktuelle puls modsvarer det styreboksen forventer!

6
Din bil... / Trambussen
« Dato: 12. Juni 2012 kl: 23:13:41 »
uhhh, den lever et hårdt liv. Men egentligt ikke fordi der er noget nyt i det og umiddelbart nyder den det jo i fulde drag :-b

Næste weekend hauler den til Hillerød med en 1000 kg's rundsliber på laddet :-P

Håber sommeren giver tid til oprensning af samlinger og de værste andre steder med stål orm :-O men pt ser den desværre temmeligt hårdt booket ud indtil engang i september ?!?!? Den fine nye motor sidder stadig i motorstativet med topstykket ved sin side og vnt turboen på hylden sammen med de tre pumper der engang engang engang forhåbentlig bliver til en!

7
Diesel Fora / lidt automatgearkasse diskussion - Berliner Taxi, Jarl ;-)
« Dato: 27. Marts 2012 kl: 11:35:29 »
Citat fra: "Hinze"


Gad dog godt have et gear mere i autokasserne. Hmmm, har nogen mon fundet en løsning på det derude?


Der er den eneste løsning nok større hjul, da udvekslingen i tomat gearkasserne i højeste gear er 1:1. Hvor der med rodekasse er mulighed for 1:0,78 så vidt jeg husker....

8
Diesel Fora / Motorolie fryser
« Dato: 08. Februar 2012 kl: 19:17:26 »
Trambussen får 4,5 liter del syntetisk shell helix 10-40 for hver 5000 km, gearkassen kører på noget texaco 75W-90.
Den anbefalede 90W gearolie er efter min overbevisning ALT for tyk til vore breddegrader og der er tydelig forskel på at røre i gryden med de to olier, selv om sommeren!

Oliefyret hjælper til med at gøre olien mere velvillig til at komme rundt de fleste dage.
Men selv de dage hvor det ikke har været i brug er der olietryk i løbet af et par sekunder.

9
Din bil... / Trambussen
« Dato: 10. Januar 2012 kl: 18:43:47 »
Køretøjet er godkendt
Ved synet konstateredes ingen fejl ved køretøjet :-)

229.000 km + ca 100.000 pga skift af instrument. Det er sgu da meget godt klaret af en std JX'er der ofte får lov til at slæbe både tunge læs og store trailere ;-)

Der hænger stadig en delvis samlet mTDi'er i motorstativet, med nye lejer, stempelringe og alle de andre fine nye ting. Men hvorfor ha travlt når nu den gamle bare triller og egentligt klarer opgaven fint, selvom den måske ikke skyder op af vejlebakken med 120 km/t når der er en læsset autotrailer på krogen :-P

Fik dog en kæmpe forskrækkelse for en måneds tid siden, da kraven på en af de store pex rør under bunden knækkede, køleslangen hoppede af og pludseligt var der ingen vand på systemet -> temperatur mål i top og en meget agressiv bkinkende lysdiode :-O
Lidt araldit og håndarbejde så var Trambussen kørende igen :-D

Så jeg kan bare håbe på "two more years" med min uundværlige doka ;-)

10
Generelt / Skat
« Dato: 05. Januar 2012 kl: 16:31:20 »
Forskellen på herhjemme og syd for grænsen er at man her IKKE umiddelbart får rabat for at tilskynde til grønne kørsel :-S

Tak for linket JJ, jeg fattede bjælde af den der lovtekst :-( altså udover jeg var ret sikker på det ikke var afgiftslettelser jeg kiggede på :-b

Heldigvis er det ikke en 5% stigning der får mig til at skifte mine (rimeligt) trofaste køretøjer ud!
Alternativet for noget tilsvarende ville koste mig adskillelige procent mere :-D

11
WBX/LBX Fora / Erfaringer med motorrens..
« Dato: 17. November 2011 kl: 23:02:17 »
Jeg ville ikke turde starte en motor hvor olien er udskiftet med diesel :-O

Tilgengæld har jeg gode erfaringer med Abcon's olierens - kan købes i t-svansen: http://www.thansen.dk/product.asp?c=6067718791&n=910382411&pn=945431885

Og nej det kan IKKE renovere en motor eller få slidte pasninger til at passe :-)

Tilgengæld kan jeg godt lide at olien er dejligt lysebrun de første mange km efter et olieskift hvor motoren har fået rens.
Men HUSK at læse brugsanvisningen grundigt og følge den ;-)
Første gang bliver man overrasket hvor tynd :-O og KULSORT olien man tapper af er!!!

Jeg skifter selvfølgelig olie for hver 5000 km, men det er blot en gang om året eller i den stil der bliver brugt olierens!
Som sagt ikke for at få en ny motor, blot for at fjerne evt skidt fra diverse hjørner og oliekanaler.

12
Generelt / Skal ha ny kaffemaskine..
« Dato: 16. November 2011 kl: 19:12:04 »
Citat fra: "MortenH"
Jeg købte for nylig en Aeropress. Den er lidt besværlig og brygger kun en kop ad gangen men jeg har aldrig nogensinde fået bedre kaffe.

http://www.youtube.com/watch?v=qtvxnw4R6Vk


Jeg sad bare og ventede på at kop & underkop skulle splintres til atomer  :twisted:

13
Dine Projekter... / timeforbrug på skift af hjullejer osv?
« Dato: 14. November 2011 kl: 19:54:03 »
Medmindre du kender mekanikeren du sætter til det jobbet meget godt, må du som udgangspunkt forvente at han springer over hvor gærdet er lavest.

Dvs han vurderer sikkert ikke speciel kritisk på f.eks lejehus og ankerplade.
De fleste mekanikere jeg kender vil helst montere dele de selv har indkøbt og dermed kan stå inde for hvis der (7-9-13) skulle opstå problemer efter reparationen!

Så hvis du har bare den mindste mulighed for at lave det selv med support fra mekaniker eller anden sagkyndig person vil jeg helt klart anbefale det.

14
Diesel Fora / Forskelle på EA827 og den 6 cylindrede udgave (LT/Volvo)
« Dato: 12. November 2011 kl: 19:31:25 »
Citat fra: "dokajønne"


HURTIG--------BILLIG--------DRIFTSIKKER      
         DU KAN KUN VÆLGE TO!


Det er jo lige til en gajol pakke :o)

15
Generelt / Nogen erfaring med blæsermotor fra Hovwdi???
« Dato: 25. Oktober 2011 kl: 18:16:10 »
Kan IKKE og jeg gentager IKKE anbefales

Efter kort tids drift begyndte den jeg satte i trambussen at larme umanerligt meget :-S
og det endda på trods af den var blevet prøvekørt og smurt op med teflon fedt hvor det var muligt på JJ opfordring!

Efter et halvt år begyndte den at strejke fra tid til anden pga træghed. Så begyndte den at sprænge sikringer af samme grund.

Det sidste halve år har den kun kunnet køre på trin et da formodstanden er stået af (ved dog ikke om det er blæserens skyld, men har mine bange aninger)

Jeg skal snarest igang med at bytte min igen (årstiden kræver det ligesom) og det bliver nok med en ny eller brugt i god stand!

Sider: [1] 2 3 ... 65