Forfatter Emne: Assistance til ambulance på GDS  (Læst 3300 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

FRTZ

  • Gæst
Assistance til ambulance på GDS
« Dato: 23. Juli 2008 kl: 11:45:23 »
Ambulancen ville ikke starte efter en tur rundt i noget grus og bump ved tuborg havn i går aftes. Den stod stille i tyve min., og også ville den ikke i gang igen. Den turner en smule men mangler, lige det sidste... så jeg har brug for noget hjælp til at fejlsøge mellem batteri og motor,
starter , generator etc.

Bilen holder nu ude foran GDS, og jeg tænkte om nogen herfra som alligevel skulle derud en af de nærmeste dage som kunne hjælpe mig på vej.

Starteren er skiftet sidste år, så jeg tror det er en løs forbindelse et sted, efter en en rystetur i gruset.
hmmm...

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Assistance til ambulance på GDS
« Svar #1 Dato: 23. Juli 2008 kl: 12:35:05 »
Af med starteren og rense anlægsfladerne...

Der er sikkert ikke alt for god stelforbindelse, det er set før...

Har du et startkabel, så fang en god stelforbindelse med den ene ende af kablet og sæt den anden ende om på starterens anlægsflade og så få en til at dreje nøglen...

Hvis det er så manglende stel, så skulle den gerne springe igang med det samme da du så har tilført den manglende stel :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Assistance til ambulance på GDS
« Svar #2 Dato: 23. Juli 2008 kl: 12:37:25 »
Glemte lige at det var en WBX'er :D
Min erfaring er fra diesel motorene, så om samme problem gælder for en WBX skal jeg lade være usagt men det er ikke usansynligt at det kan være fejlen...

Hvis starteren tørner med samme kraft/fart som tidligere så tjek dit fordelerdæksel/rotor, kan være der er kommet lidt fugt ind i det, evt. tjek dine tændrørskabler også...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Flyng

  • Gæst
Assistance til ambulance på GDS
« Svar #3 Dato: 24. Juli 2008 kl: 00:37:47 »
Hej

På min wbx (ikke syncro) sidder der et stelkabel for enden af gearkassen (ophænget) til karosseriet. Hvis det er lavet på samme måde på en syncro, ville jeg mene, at sidder det lidt udsat ved kørsel i grusbunker og kunne godt blive revet løs.

Prøv at sætte et startkabel (for at give ny stelforbindelse, skal ikke forbindes til anden bil) mellem passende sted på motorblokken og et sted på karosseriet (et sted uden maling, f.eks låsebeslaget til bagklappen). Hvis den kan starte med det, er ovenstående en god mulighed.

Der er strøm på batteriet ikke? Er det samme symptom med startkabler fra anden bil?

Kan evt. kikke forbi GDS torsdag aften medbringende strømtang og multimeter.

Ring 40564398, hvis det er.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Assistance til ambulance på GDS
« Svar #4 Dato: 24. Juli 2008 kl: 20:44:34 »
Citat fra: "Flyng"
Hej

På min wbx (ikke syncro) sidder der et stelkabel for enden af gearkassen (ophænget) til karosseriet. Hvis det er lavet på samme måde på en syncro, ville jeg mene, at sidder det lidt udsat ved kørsel i grusbunker og kunne godt blive revet løs.

Prøv at sætte et startkabel (for at give ny stelforbindelse, skal ikke forbindes til anden bil) mellem passende sted på motorblokken og et sted på karosseriet (et sted uden maling, f.eks låsebeslaget til bagklappen). Hvis den kan starte med det, er ovenstående en god mulighed.

Der er strøm på batteriet ikke? Er det samme symptom med startkabler fra anden bil?

Kan evt. kikke forbi GDS torsdag aften medbringende strømtang og multimeter.

Ring 40564398, hvis det er.


ja det er en god ide, men hvorfor sætte den anden del af startkablet på bagklappens låsebeslag :?
det skal da på batteriets minuspol, da du kun der kan være sikker på at få en optimal stelforbindelse :wink:
hvis det så hjælper kan man tage en stelforbindelse ad gangen og rense mm.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

FRTZ

  • Gæst
Assistance til ambulance på GDS
« Svar #5 Dato: 19. August 2008 kl: 20:07:12 »
Nyt kapitel... jeg fik efter assistance på gds konstateret at det var starteren den var gal med. Bilen kunne skubbes igang, og jeg kørte ud på det værksted som havde sat ny starter i for mindre end et år siden, og fik den skiftet inden for garantien...  :)

...Men :cry:  nu er den gal igen  :evil: !! Efter at have kørt nogle ture og så stopper kort, så vil den ikke starte, men kan skubbes igang igen. Temmelig belastende.

Jeg har lagt mærke til at køler vædsken har været helt lav 2 gange hvor den ikke ville starte... Findes der mon en sammenhæng???

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Assistance til ambulance på GDS
« Svar #6 Dato: 19. August 2008 kl: 20:35:58 »
Og du er sikker på at det er en defekt starter og ikke bare en dårlig stelforbindelse??

Har du forsøgt at lave en ekstra stel med et startkabel direkte fra - på batteriet og om på starteren?
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

FRTZ

  • Gæst
Assistance til ambulance på GDS
« Svar #7 Dato: 19. August 2008 kl: 20:47:54 »
Jeg er ikke sikker på noget når det kommer til bil mekanik. :shock:

Skal jeg så bruge 2 meget lange start kabler som skal gå fra + og - og til starteren- men hvor på starteren skal jeg så sætte kablerne?

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Assistance til ambulance på GDS
« Svar #8 Dato: 19. August 2008 kl: 20:56:48 »
Kun et enkelt...Starteren har allerede direkte plus fra batteriet, men den trækker stel gennem motorblokken, og hvis anlægsfladen mellem motorblok/koblinksklokke og starter er irret eller snavset kan den ikke trække fuld stel...

Snup konen/kæresten/ven/bekendt med ned til bilen, placer personen på førersædet.
Du snupper så selv et startkabel, sætter den ene klemme på - på batteriet, sætter den anden klemme fast på en af de 2 bolte som starteren er boltet fast med mod koblingsklokken, holder en hånd på klemmen så den ikke ryger af, og så får du din hjælper til at starte bilen...

Springer den i gang med det samme har du fundet din fejl :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

FRTZ

  • Gæst
Assistance til ambulance på GDS
« Svar #9 Dato: 19. August 2008 kl: 21:07:55 »
tak, altså så trækker jeg den fra - minus? det går vel at forlænge to kabler og sætte dem sammen så det bliver langt nok?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Assistance til ambulance på GDS
« Svar #10 Dato: 19. August 2008 kl: 21:14:58 »
DU behøver ikke trække fra minus på batteri, prøv bare at lav forbindelse fra starterens bolte til et sted på skroget hvor der er god forbindelse (evt lige fil lidt så der er blankt metal).
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Assistance til ambulance på GDS
« Svar #11 Dato: 19. August 2008 kl: 21:15:21 »
Langt nok?? Tjaeh, hvis dine startkabler er under 50 cm skal du da nok forlænge dem, mon ikke du kan nøjes med et enkelt :D Der er jo ikke ret langt fra batteriet til starteren...

Men jow, hvis du mener du skal have mere kabel, så sætter du da bare 2 kabler sammen :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Assistance til ambulance på GDS
« Svar #12 Dato: 19. August 2008 kl: 21:16:32 »
Jo, for på en benziner sidder batteriet under passagersædet, og ikke i motorrummet som på en diesel :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Assistance til ambulance på GDS
« Svar #13 Dato: 19. August 2008 kl: 21:21:31 »
Arh, doh!! :D Havde lige smidt ud at det var en af de her plæneklippermotorer der var tale om...

Men ja ja, sæt du bare 2 kabler i forlængelse, det skulle ikke have noget at sige, det vigtige er en god forbindelse til batteriet's - pol...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Mølle

  • Gæst
Assistance til ambulance på GDS
« Svar #14 Dato: 19. August 2008 kl: 21:22:29 »
Citat fra: "jensjakob"
Jo, for på en benziner sidder batteriet under passagersædet, og ikke i motorrummet som på en diesel :-)


ja.. eller under føresædet...men det bliver det faktisk ikke meget kortere af... :roll:  :roll: