Forfatter Emne: 2,1 i med kat  (Læst 1634 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

christian

  • Gæst
2,1 i med kat
« Dato: 08. Juni 2006 kl: 00:35:06 »
Hej Leif
Det problem du beskriver kan lyde som , " the vavagon syndrome ".
Det kan afhjælpes med en lille elektrisk komponent koplet til ledningen
fra luftmængdemåleren.
prøv at gå ind på syncro.org

hilsen christian

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
2,1 i med kat
« Svar #1 Dato: 08. Juni 2006 kl: 08:47:24 »
Citat fra: "christian"
Hej Leif
Det problem du beskriver kan lyde som , " the vavagon syndrome ".
Det kan afhjælpes med en lille elektrisk komponent koplet til ledningen
fra luftmængdemåleren.
prøv at gå ind på syncro.org

hilsen christian


Goddag Hr. Hansen

Ja, det problem kender du alt for godt til..

Det lader til kun at forkomme på MV'erne, har du lagt mærke til det ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

christian

  • Gæst
2,1 i med kat
« Svar #2 Dato: 08. Juni 2006 kl: 09:50:29 »
Hej Rasmus
jeps , tror nok det hænger sammen sådan , at digijetstyringen på DJ
kun styrer indsprøjtningsdyserne mens digifant på MV også tager fat
i tændningen.

christian

  • Gæst
2,1 i med kat
« Svar #3 Dato: 08. Juni 2006 kl: 10:14:03 »
Den der el-dims hedder forøvrigt :vw afm harnes, part nr. 025 906 302

christian

  • Gæst
2,1 i med kat
« Svar #4 Dato: 08. Juni 2006 kl: 23:43:19 »
Hej special
Det ser ud til at før omtalte el-dims er en tantal-kapaciator der reducere
eller udjævner de spændingsudsving fra luftmængdemåleren , forårsaget af ,at denne efter nogen tids kørsel. Typisk kan man efter at motoren er gået ud køre vidre , som om intet var hændt. Dog det sker kun for digifant .

ps hvis man ved noget om el kan en sådan indretning laves for under tyve
kroner (har ikke selv erfaring med disse øvelser men åprøver at skaffe nogle specs ) .

christian

  • Gæst
2,1 i med kat
« Svar #5 Dato: 14. Juni 2006 kl: 01:11:26 »
her er et link , der sikkert kan belyse problemet yderligere .
Syncro.org. under syncro techlinks derefter "how to" afm capacitor fix