Forfatter Emne: start og optræk problemer  (Læst 5710 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
start og optræk problemer
« Svar #30 Dato: 27. December 2010 kl: 18:10:12 »
Hvor på karburatoren sidder den nåleventil?
Carsten

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
start og optræk problemer
« Svar #31 Dato: 27. December 2010 kl: 18:21:01 »
I svømmerhuset. Det er faktisk svømmeren, der løftes op og presser nåleventilen, når benzinen pumpes ind. Den lukker af for tilførsel, indtil svømmeren synker igen.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
start og optræk problemer
« Svar #32 Dato: 27. December 2010 kl: 20:07:48 »
Nemlig Aran, og det er en sliddel i en karburator. Det fungerer præcis som ventilen i cisternen i et toilet - svømmeren løftes op af benzinen, og i takt med at benzinstanden stiger, så klemmer svømmeren på nålen i nåleventilen. Hvis nåleventlien er slidt eller der sidder et sandkorn i klemme, så kan svømmeren ikke længere kontrollere benzinniveauet i karburatoren, og man risikerer, at den enten kører med alt for fed blanding eller simpelt hen flyder helt over. Jeg kender ikke modellen, der sidder i WBX'erne, men nogle nåleventiler kan skilles ad og renses - andre kan blæses godt igennem med trykluft. De er typisk af messing og ser ca. sådan ud:

https://www.reich-tuning.de/shop/images/et/ifa/trab/601/vergaserteile/t00000185.jpg
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

andreasl

  • Gæst
start og optræk problemer
« Svar #33 Dato: 05. Januar 2011 kl: 00:34:46 »
fandt den her tegning over den model det er i min bil.
tænkte den var meget god.
den lille nåleventil har en "knap" på toppen som kan trykkes op og ned. nogle som ved om der sker flere ting med den nåleventil end at svømmeren trykker den op og ned? tænker om der også er noget som skal virkke inden i den lille nåleventil?

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
start og optræk problemer
« Svar #34 Dato: 05. Januar 2011 kl: 18:24:32 »
Næh, så kompliceret er den heller ikke. Det eneste der sker når den sætter sig fast er, at den IKKE lukker af for benzintilførslen. På et eller andet tidspunkt fosser de dyre dråber direkte ned i cylindrene og udløser en sort ildelugtende udstødning, soder dine tændrør og ødelægger ethvert håb om bare en smule økonomi, der mest af alt ligner noget med otte buldrende cylindre under en laaang kølerhjelm og noget "made overthere".

andreasl

  • Gæst
start og optræk problemer
« Svar #35 Dato: 05. Januar 2011 kl: 20:50:00 »
ja det er jo også lidt af et problem. der er ikke meget sjov i at køre i en sej bil hvis man kun kommer 4km på en litter saftevand fra tanken. så der kan jo hurtigt være penge i at få helt tjek på den karpurator tænker jeg...

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
start og optræk problemer
« Svar #36 Dato: 06. Januar 2011 kl: 01:18:09 »
har lige hørt at man kan få et et rep sæt til den karburator hos torben aka farmer fra vwnettet :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D