Forfatter Emne: digijet projekt  (Læst 6152 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Dato: 02. Maj 2011 kl: 19:58:25 »
Hej
så kom jeg i gang med min ombygning fra karpurator til digijet.

og er som planlagt støt på lidt problemer og spørgsmål som jeg håber at få lidt hjælp til.

1. hvordan forbindes speeder kabel til injektion modeller?



2.
forbindelse af benzin pumpen og filter. tænker at sætte den under bilen men er lidt usikker på om det vælter ud med benzin hvis jeg tager slangen fra under bilen?

3. hvad skal den lille blanke ventil forbindes til?


tak. evt ville billeder af motorrum med didijet også være et stor hjælp.

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
digijet projekt
« Svar #1 Dato: 02. Maj 2011 kl: 20:53:11 »
Hej Andreas.

Fedt projekt...

Gaswiren ser ud som om den er noget længre på Karb. modeller. Derfor må du nok enten klippe lidt til eller investere i en ny.

Mht. den lille tut skal der sidde en vacuumslange til "ydersiden" af vacuumklokken på fordeleren.


Har et billede af mit motorrum - godt nok på en Syncro, men det er vel næsten det samme.

Mattias

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #2 Dato: 02. Maj 2011 kl: 20:57:39 »
det var også planen at korte wire til speeder lidt ned. Tænker lidt mere på hvordan det orginalt var lavet, så er det jo nemmer at fix noget selv når man ved hvordan det skal se ud.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
digijet projekt
« Svar #3 Dato: 02. Maj 2011 kl: 21:22:49 »
1. som på billedet fra chewie, du kan evt. købe et originalt speederkabel
2. ja, det pisser ud; så føder det benzinpumpen lidt nemmere. Har du 12 mm studs på tanken ellers skal du fikse med lidt fittings,
3. til strømfordelerens vakuumdåse. har du planer om at bruge DJ fordeler eller DG.

Ellers lækkert arbejde,

Hinze

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #4 Dato: 02. Maj 2011 kl: 21:28:39 »
har planer om at bruge den fordeler som jeg har lige pt. ved ikke helt om det er en dj elller dg. gør det nogle forskel hvilken fordeler jeg bruger?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
digijet projekt
« Svar #5 Dato: 03. Maj 2011 kl: 15:25:08 »
dj har 2 slange tilslutninger, mon ikke vakuum forstillingen er forskellig. Jeg ville beholde den med een slange tilslutning.

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #6 Dato: 04. Maj 2011 kl: 21:48:54 »
nogle som ved om vandtemp måleren skal med ind over digijeten? eller om den køre til måler i instumentbrættet.

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #7 Dato: 06. Maj 2011 kl: 16:29:10 »
hej
så kom jeg lidt vidre med projektet.
men er blevet lidt i tivl om hvordan hele digijet systemet får 12v+ strøm fra. tænker det er fra den lille sorte box som også har relæ til benzinpumpen. så den ene ledning er + til benzin pumpen og den anden er + til hele systemet kan det passe?

også mangler jeg også at finde ud af hvor det stik som man kan se på billede helt i toppen af tråden skal hen?
der er skrevet noget med "gaspejlingsplot" på ledning men ved ikke lige hvad det betyder.

tak

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
digijet projekt
« Svar #8 Dato: 06. Maj 2011 kl: 17:13:50 »
hmm, digijet har normalt 2 temp målere på vand. Een til boksen og en til instrument, hvor mange har du?

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #9 Dato: 06. Maj 2011 kl: 17:41:45 »
jeg har vist fået styr på temp måler nu.

men er stadig lidt i tivl om strøm til selv digijet systemet. kan det passe den bare skal have strøm på den lille sorte box som også har relæet til benzin pumpen. og det er vel bare strøm fra tændnings låsen som den skal have.?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
digijet projekt
« Svar #10 Dato: 06. Maj 2011 kl: 17:45:32 »
det er en konstant plus, fra boksen på "væggen" der går til boksen med de to relæer, tændingsspænding kommer via de runde stik

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #11 Dato: 06. Maj 2011 kl: 17:55:15 »
ved du hvor jeg finder tændningsspændning henne af?
jeg har jo før haft karpurator. tænker bare at digijet boxen skal have tændnings signal?
prøver lige at løber ud til bilen og kigge efter de runde stik

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #12 Dato: 06. Maj 2011 kl: 18:04:00 »
var ude at kigge lidt rundt i motoren. det hjalp ikke sådan særlige meget.

nogle som kan forklare hvordan tændnings forløbet med digijet skal være.

har nogle lednings som var monteret sammen med karpuratoren tænker en af dem må være tændlings ledningen?

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #13 Dato: 07. Maj 2011 kl: 10:50:02 »
hej
så kom jeg lidt vidre men projeket igen. tænker jeg er ved at være omkring der hvor jeg kan prøve at starte op igen.

ville gerne lige afklare nogle små ting inden første opstarts forsøg.

tænker bare at hvis digijet system får fast +12v har det så ikke et eget forbrug som dræner batteriet?

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #14 Dato: 08. Maj 2011 kl: 17:40:40 »
er nu kommet lidt vidre igen og er så gået totalt i stå. så håber på lidt hjælp igen, så jeg kan komme op at køre igen.
mangler at finde ud af hvordan digijet systemt får tændning. tænker det skal komme gemmen den box med de 2 relæer med kan ikke få det til at virkke?
nogle som har lidt små tips? tak