Forfatter Emne: Startproblemer nu - motor slukkede mens jeg kørte  (Læst 2355 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline raumhart

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 160
    • Vis profil
  • By: Lejre
Startproblemer nu - motor slukkede mens jeg kørte
« Dato: 20. November 2017 kl: 11:30:56 »
Hej T3 WBX folk!
Jeg har egentlig købt min T3 for at forberede mig til en weltbumler-tur engang og da jeg er nybegynder ift mekanik er det nok meget fornuftigt...

Forleden gik min DJ ud mens jeg kørte. Første gang kunne jeg trille den igang, men da det skete igen efter 1 km kunne den ikke starte (startmoter tørner dog).

På FB kom der hurtigt bud på flere ting/fejl - og nu hvor bilen er slæbt hjem igen vil jeg høre om lidt fif/input til hvor jeg skal starte og gerne mere praktiske fif.

Bl.a. skrev Ducce Desmo følgende checkliste og rækkefølge (i kursiv)- hvortil jeg håber I kan hjælpe med svar på mine yderligere spørgsmål:
I sjekk at du får gnist på pluggene når du kjører motor på starteren:
- Skal tændrøret ligge på en speciel måde - røre eller ikke røre andet metal?
2 sjekk at kontakten til luftmengdemåleren sitter orntli fast:
Hvor sidder luftmængdemåleren (se foto)
3 sjekk at bensinpumpen går og at den gir rett trykk:
Er det bensinpumpen jeg har fundet her (se foto) og hvordan ser/hører man om den kører og om den giver rette tryk?




Venlig hilsen
Jesper

1986 Syncro Multivan WBX (Brynhilde)

Offline mudpool

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 459
    • Vis profil
  • By: Kastrup
Sv: Startproblemer nu - motor slukkede mens jeg kørte
« Svar #1 Dato: 20. November 2017 kl: 13:06:56 »
Hej

Jeg kører selv DJ'er - er dog nok ikke den største ekspert, Jeg har haft stort set alle udfordringer og blevet er lille smule kloger hver gang.