Forfatter Emne: Startproblemer nu - motor slukkede mens jeg kørte  (Læst 2355 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline raumhart

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 160
    • Vis profil
  • By: Lejre
Startproblemer nu - motor slukkede mens jeg kørte
« Dato: 20. November 2017 kl: 11:30:56 »
Hej T3 WBX folk!
Jeg har egentlig købt min T3 for at forberede mig til en weltbumler-tur engang og da jeg er nybegynder ift mekanik er det nok meget fornuftigt...

Forleden gik min DJ ud mens jeg kørte. Første gang kunne jeg trille den igang, men da det skete igen efter 1 km kunne den ikke starte (startmoter tørner dog).

På FB kom der hurtigt bud på flere ting/fejl - og nu hvor bilen er slæbt hjem igen vil jeg høre om lidt fif/input til hvor jeg skal starte og gerne mere praktiske fif.

Bl.a. skrev Ducce Desmo følgende checkliste og rækkefølge (i kursiv)- hvortil jeg håber I kan hjælpe med svar på mine yderligere spørgsmål:
I sjekk at du får gnist på pluggene når du kjører motor på starteren:
- Skal tændrøret ligge på en speciel måde - røre eller ikke røre andet metal?
2 sjekk at kontakten til luftmengdemåleren sitter orntli fast:
Hvor sidder luftmængdemåleren (se foto)
3 sjekk at bensinpumpen går og at den gir rett trykk:
Er det bensinpumpen jeg har fundet her (se foto) og hvordan ser/hører man om den kører og om den giver rette tryk?




Venlig hilsen
Jesper

1986 Syncro Multivan WBX (Brynhilde)

Offline mudpool

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 459
    • Vis profil
  • By: Kastrup
Sv: Startproblemer nu - motor slukkede mens jeg kørte
« Svar #1 Dato: 20. November 2017 kl: 13:06:56 »
Hej

Jeg kører selv DJ'er - er dog nok ikke den største ekspert, Jeg har haft stort set alle udfordringer og blevet er lille smule kloger hver gang.

Benzinpumpen giver en snurrende lyd når du drejer nøglen, så er den muligvis OK, check om der kommer benzin ud af tanken - jeg har lige renset min for snavs, plastik stykker og andre mærkelig ting der stoppede min tankstuds - et andet klassisk problem er benzinfilteret, som sidder bag støddæmperen i venstre side. Hvis du stadig har problemer så check alle dine ledninger, rens alle stik - På en bil der er over 30 år gammel bliver ledningsnettet, specielt det i motorrummet gammelt og mørt, jeg har brugt utroligt lang tid på at lodde ledninger indtil jeg til sidst købte et komplet nyt ledningsnet til motoren, det har jeg ikke fortrudt.

Og selvfølgeligt skal du gå alle vacumslanger efter der er sikker også et par små utætheder.

Også lige et opråb - ikke kun til dig også andre. Hvis man i sin profil skriver sin hjemby ville det være letter at henvise til nogle der kunne komme med input face to face.

//Bent


Så går turen nordpå - check Facebook Nordpå

Offline mudpool

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 459
    • Vis profil
  • By: Kastrup
Sv: Startproblemer nu - motor slukkede mens jeg kørte
« Svar #2 Dato: 20. November 2017 kl: 16:18:13 »
Så kom der noget geografi på ;-) og Lejre er ikke langt fra Roskilde hvor jeg jobber. Så jeg vil da gerne komme forbi til lidt dækspark en dag efter job.

//Bent
Så går turen nordpå - check Facebook Nordpå

Offline raumhart

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 160
    • Vis profil
  • By: Lejre
Sv: Startproblemer nu - motor slukkede mens jeg kørte
« Svar #3 Dato: 20. November 2017 kl: 16:22:07 »
Så kom der noget geografi på ;-) og Lejre er ikke langt fra Roskilde hvor jeg jobber. Så jeg vil da gerne komme forbi til lidt dækspark en dag efter job.

//Bent

Meget gerne:-) Jeg skriver pm
Venlig hilsen
Jesper

1986 Syncro Multivan WBX (Brynhilde)

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Sv: Startproblemer nu - motor slukkede mens jeg kørte
« Svar #4 Dato: 20. November 2017 kl: 18:55:41 »
Hej Mudpool, du skriver at du har fået handlet et nyt ledningsnet, hvor har du fået fat på det?

mvh
Bjarne
Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline mudpool

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 459
    • Vis profil
  • By: Kastrup
Sv: Startproblemer nu - motor slukkede mens jeg kørte
« Svar #5 Dato: 20. November 2017 kl: 20:05:49 »
@Bjarne - jeg købte ledningsnettet hos VW classic parts

//Bent
Så går turen nordpå - check Facebook Nordpå