Moderned biler er jo udstyret med en ID chip i nøglen og det er den der styrer disse ting og ikke det at nøglen sidder i låsen.
for at du kan få det til at virke på vores trofaste T#'er så skal du finde en måde at få isoleret en låse "pal" fra resten i cylinderen således at du kan bruge nøglen som kontakten. Nok noget af en udfordring.
Hvis det er for ikke at dræne batteriet hvis man glemmer at slukke radioen, så er det nok nemmere at sætte en strømvagt på der sevl lukker ned for forbruget ved en bestemt spænding.
på Golf3 f.eks er det ikke chippen, men de 2 ruller i indgangen af tændingslåsen, der styrer at der kommer støm i stikben "s" i tændingslåsen
hvis det ikke virker efter at man har monteret en kabelsko og ledning i stikket til bundstykket, så er det højest sandsynligt at bundstykket er defekt.
og da der ikke er den store forskel på tændingslåse til T3, Golf2 og Golf3 m.fl. så er det nemt at få til at virke i en T3 også
den gode Wilson lavede en fin guide til for nogle år siden, den må kunne søges frem, måske billederne dog er forsvundet..