T3 Fora.. > Elektrisk

Svagt lys (og spørgsmål om lys helt generelt)

<< < (2/2)

sneakerfreak:
Jeg fik rodet lidt i weekenden, men blev ikke så meget klogere. Kiggede sikringerne igennem, de så fine ud, pillede sikringsboksen ud og satte den på plads igen uden at gøre meget mere end det. Da jeg tændte for lys (første punkt) var det som før, intet lys i venstre, lys i højre. Valgte jeg andet punkt på lys-knappen var der pludselig lys i begge lygter og meget kraftigere end jeg har set før. Jeg går ud fra at første punkt er positionslys og andet punkt kørelys (har ikke manualen desværre, så alle indstillinger i bussen er lidt trial-and-error her i starten)? De ekstra sæt lygter tænder også i andet punkt. Da jeg så slukker for lyset er højre forlygte stadig tændt (svagt)?!? Blinkerarmen er i neutral og det ændrer ikke noget at skifte mellem højre og venstre blinklys (som virker fint). Jeg beslutter at køre en lille tur for at se om det går over af sig selv og ganske rigtigt er lyset slukket, når jeg kommer hjem og slukker for det.

Løs stelforbindelse?

ottokrog:
Ja, sandsynligvis.

At du rodede med stel ved sikringsboksen, og at det afhjalp noget, gør det meget sandsynligt at der stadig er koks i stelforbindelserne der.

Skil det hele ad igen, rens det godt og grundigt for gammelt snavs og rust, og saml det hele igen med en klat kobberfedt i alle samlinger.

Så er der god forbindelse og det er let at skille ad igen om 20 år.

sneakerfreak:
Har rodet lidt i dag og ser ud til at jeg har fået nogenlunde konsistent nærlys, dog mangler jeg stadig positionslys i venstre side men tænker at jeg nok bare skal have renset lidt flere kontakter og så er den der forhåbentlig.

En anden ting der dog undrede mig var at alle mine sikringer ser ud til at være 25A (blå), men når jeg kigger på hvad Haynes angiver, burde de være 8 eller 16A. Det er vel ikke helt forsvarligt, ville hellere have min sikring ryger end noget andet?

ottokrog:
Ja, få fat i de rigtige sikringer i en fart. Elnettet i T3eren er ikke for overdimensioneret i forvejen. En tidligere ejer har sikkert haft en kasse med 25 amperes, og bare brugt løs af dem. Ikke så smart i mine øjne.

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version