T3 Fora.. > Elektrisk

Starter ikke, batteri aflader og løse stelforbindelser

(1/3) > >>

sneakerfreak:
Det er lykkedes mig at pille lige lovligt meget ved kablerne under instrumentbordet, så nu kan jeg ikke få liv i bilen igen.

Bilen kom med eftermonteret elektrisk centrallås, som fungerede usandsynligt dårligt, så jeg besluttede mig for at afmontere det (motorene i dørene var døde alligevel og de ekstra kabler gjorde overblikket umuligt). Det var tilsluttet sikring 7, som jeg forstår er en ekstra sikring til hvad man nu skulle have lyst til at eftermontere. Jeg tænkte at jeg bare kunne pille det hele af og så var det det, men nu vil bilen som sagt ingenting. Et af kablerne fra centrallåsen var forbundet til stelforbindelsen under instrumentbordet og jeg har ikke efterfølgende sat noget til stel fra den kontakt. Når jeg kigger på diagrammer fra Haynes kan jeg ikke lige se at sikring 7 skal forbindes til stel, men jeg kan jo tage fejl. Pt. er sikring 7 forbundet med en eftermonteret on/off kontakt guderne må vide hvad er til (centrallåsen måske). Overvejede også at pille det ud, men tænkte at et spørgsmål her ville være en god ide inden jeg graver mig ned i et dybere hul. Jeg har efterfølgende fundet ud af at en af kabelskoene til et af de andre kabler på stelforbindelsen er halvt knækket og derfor ikke sidder ordentlig fast, den skifter jeg (men ikke gjort endnu).

Mine spørgsmål er:
1) Hvad skal forbindes til sikring 7 (hvis noget overhovedet)? Der sidder pt. en forbindelse bagerst over til sikring 8 så vidt jeg lige kan se.
2) Mit batteri aflader som situationen er lige nu, kan det skyldes rodet med kablerne eller skal jeg være opmærksom på noget andet? (det fungerede fint før jeg gik i gang)

Mvh. Peter

sneakerfreak:
Lige en ting til. Som det ser ud nu, er der jo et ledigt punkt på stelforbindelsen som tidligere var forbundet til centrallåsen. På diagrammerne fra Haynes er punkterne til stelforbindelsen nummereret, men jeg kan ikke lige regne ud hvordan numrene passer med virkeligheden, da punkterne på stelforbindelsen er forbundet i en cirkel. Jeg antager at alle punkter i stelforbindelsen skal have et kabel, men hvordan bestemmer jeg nummeret?

ottokrog:
Når du siger du ikke kan få liv i bilen, må du lige forklare. Kører selvstarteren? Er der lys i instrumentbordet, olie vand batteri? Jeg ved ikke noget om sikring 7.

sneakerfreak:
Når jeg drejer nøglen kan jeg høre et klik, instrumentpanelet lyser kort op og går ud med det samme, motoren drejer ikke.

sneakerfreak:
Glem det forrige indlæg, jeg prøvede lige igen, da jeg kom hjem. Jeg ladede batteriet op og forsøgte igen. Når jeg drejer nøglen til første hak, lyser batteri og olie lampen. Der er en lampe, der blinker ovre til højre ved benzinmåleren, noget der ligner en olietemperaturmåler (den blinker altid når jeg starter og stopper når motoren kører (når tingene virker)). Drejer jeg nøglen videre for at starte sker der ikke noget, starteren går ikke i gang og motoren drejer ikke. Lamperne lyser stadig, men går lidt ud, når jeg drejer nøglen.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version