Jeps - i hvert fald et bud:
Vacuumpumpen og oliepumpen trækkes begge af mellemakslen, der igen trækkes af et "tandløst" hjul på bagsiden af tandremmen.
Derfor er det logisk, at begge dele "falder ud" samtidigt.
Og hvorfor sker det? Flere muligheder (i sandsynelighedsrækkefølge):
1) Tandremmen er alt for løs
2) Tandremmen er snasket ind i olie
3) Overtryksventilen i oliepumpen er blokeret, så oliepumpen ikke kan komme af med sin "overskudsproduktion" - derfor blokerer den.
4) Vacuumpumpen har en defekt, der får den til at gå trægt.
Når du laver det, skal du kigge kritisk på tandremmens bagside. Hvis den viser de mindste tegn på, at den er slidt, så er det i med en ny (husk strammerhjul).
Og nu er jeg jo inde i rutinen med kørselsforbud :wink: - Hvis det var min bil, så drejede motoren ikke en omdrejning mere, før fejlen er fundet - så fedt er det nemlig heller ikke at rydde op efter en sprunget tandrem...