Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - ottokrog

Sider: 1 [2] 3 4 ... 41
16
Mekanisk / Sv: Km-tæller strejker
« Dato: 01. Februar 2019 kl: 08:39:29 »
Nede i venstre forhjul sidder der en kapsel på min, som får kablet til at dreje rundt. Den er firkantet, men hvis den bliver slidt. så kører kablet ikke med rundt. Tjek det først. Hvis dette er tilfældet kan det løses ved at skifte kapslen eller lave et eller andet fusk. Svejs, lille skrue, whatever.

17
Elektrisk / Sv: Varmeblæser, kun på trin 3??
« Dato: 29. Januar 2019 kl: 09:25:48 »
Jeg tror at det er det her link der fører til beskrivelsen.

http://t3nettet.dk/index.php?topic=70091.15

18
Motordele / Sv: 3 Gearkasseprojekter + andet forskelligt sælges
« Dato: 21. Januar 2019 kl: 09:31:04 »
Super. Jeg vil gerne komme og kigge på det. Hvornår passer det dig? Har skrevet en sms så vi kan aftale nærmere der. Mvh Otto

19
Motordele / Sv: 3 Gearkasseprojekter sælges
« Dato: 19. Januar 2019 kl: 16:35:58 »
Hvis køleskabet virker tilfredsstillende vil jeg gerne sætte mig på det.

Hvad forlanger du?

Mvh
Otto

20
Alt andet / Sv: Godt nytår
« Dato: 29. December 2018 kl: 10:18:14 »
Thanks God, at mit daglige T3 fix er reddet. Godt Nytår til alle.

21
Biler.. / Sv: EFTERLYST - stjålet T3 VW Westfalia i Koebenhavn
« Dato: 21. September 2018 kl: 12:33:56 »
Kære Matilde,

Sikke noget rod.

Min t3'er blev stjålet for tre år siden og blev fundet dagen efter af politiet.

Der er gode muligheder for at du finder den.

Hvor i byen blev den stjålet?

Jeg bor på Østerbro og vil kigge efter den. Den er jo ret genkendelig.

Mvh
Otto

22
WBX/LBX Fora / Sv: Koblingsproblem 1.9 wbx
« Dato: 11. Juli 2018 kl: 11:23:42 »
Virker det så nu?

23
WBX/LBX Fora / Sv: Koblingsproblem 1.9 wbx
« Dato: 10. Juli 2018 kl: 09:29:19 »
Det kunne godt være hovedcylinderen. Hvis den drypper olie skal du have den skiftet under alle omstændigheder, så jeg ville starte der.

Men, know before you go.

Når alting fungerer, så kravl ind under bilen og mål med en tommestok hvor langt slavecylinderen bevæger sig.

Når den driller, så gør det samme.

Hvis slavecylinderen bevæger sig mindre ved drilleri, så er det sandsynligvis hovedcylinderen, der periodisk sætter ud.

Hvis der ingen forskel er på afstanden slaven bevæger sig, så er det IKKE hovedcylinderen, men sandsynligvis skålen som beskrevet af me.

Ellers er det nok desværre en fejl i gearkassen, og så må du ud og lede efter en ny.




24
WBX/LBX Fora / Sv: Koblingsproblem 1.9 wbx
« Dato: 09. Juli 2018 kl: 20:40:33 »
Ned underbilen og se hvad der sker med gearstangen på selve gearkassen. Måske er det der den er alt for sløv i betrækket. Hvis det er koblingen vil den lyde forfærdelig når du prøver at sætte den i gear. Men vi skal have lidt flere input for at fejlfinde her, tror jeg. Når den kørerfejlfrit, er det så i fart? Man kan jo godt skifte gear i farten, uden at bruge kobling overhovedet. Hvis det er tilfældet, så kunne det måske være koblingen. Kravl også ned og se om koblingen faktisk bevæger sig tilstrækkeligt.

25
WBX/LBX Fora / Sv: Spørgsmål fra en ny T3 ejer
« Dato: 24. Juni 2018 kl: 09:39:37 »
Det er nok ikke termostaten. Kan sagtens være føleren,men det kan også være selve viseren i instrumentbordet. Start med at sætte en ny føler i.

At blinkeriet stopper når du vender polerne skyldes nok ikke " mærkværdig strøm",  men snarere at du har rystet noget snavs af elektroderne ved andet forsøg. De elektroder skal holdes helt rene for snavs, er min erfaring..

26
WBX/LBX Fora / Sv: Spørgsmål fra en ny T3 ejer
« Dato: 22. Juni 2018 kl: 08:31:42 »
Nej,den sidder til venstre, hvis du kigger ind i motorrummet bagfra.

Der går en lille slange fra ekspansionsbeholderen over til den inderste beholder. Hvis den slange er stoppet til af gammelt snavs, så kan du tro at du har masser af vand på, men motoren er helt tom for vand.

27
WBX/LBX Fora / Sv: Motor sætter ud i Slovakiet.
« Dato: 26. Maj 2018 kl: 08:17:29 »
Tag benzinslangen af karburatoren. Tag tændrørene ud, så motoren bare kører derudaf når du drejer nøglen.

Hvis det vælter ud med benzin fra slangen efter benzinpumpen, så er det IKKE tanken, benzinpumpen eller filteret.

Så er det snavs i karburatoren, og den er værre, men ikke værre end at den kan skilles ad, renses med renset bezin og diverse øre og piberensere . Kig specielt efter de mange dyser, men lad være med at dreje på nogle indstillinger.

Jeg hælder til at der er snavs i karburatoren eller chokeren er i udu. Størst sandsynlighed for snavs i karburatoren er indgangen til svømmeren. Hvis der sidder snavs der, giver den ikke benzin nok, og når den skal trække skal den have en masse benzin, og snavset forhindrer gennemgang, når der skal meget igennem.

Det kan også være den automatiske choker der er for slap til at reagere på varmen. Her om sommeren er chokeren unødvendig, så i kunne forsøge at låse den fast med et stykke ståltråd eller lignende. Den skal bare altid stå åben, nu det er sommer. Hvis chokeren lukker i ved kørsel, vil motoren drukne i benzin, og kraften går helt ud af dyret.

Der er også noget elektronik der styrer tomgang. Vær sikker på at alle ledninger sidder korrekt. MEN. Det ville ikke give de symptomer som du beskriver.

Hvis det ikke er forståeligt, er du velkommen til at ringe for en snak.

Den karburator kan godt være meget drilagtig, men når den virker, så virker den. Jeg gårud fra det er en Pierburg

https://www.google.dk/search?q=karburator+wbx+t3+pierburg&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=gAXufSI-0NKdlM%253A%252CIyGoVau3IOMBIM%252C_&usg=__JXY0xJbzHD5jG-NdwxHM5k5KlZ0%3D&sa=X&ved=0ahUKEwi1vvGZ3aLbAhWEZlAKHTWVA18Q9QEITjAF#imgrc=gAXufSI-0NKdlM:





28
WBX/LBX Fora / Sv: Motor sætter ud i Slovakiet.
« Dato: 25. Maj 2018 kl: 16:11:34 »
NEJ.

Prøv at tage benzinslangen fra karburatoren eller indsprøjtningen, og se om den giver masser af benzin. Hvis ikke, så er det benzinpumpen, filteret eller tanken. Jeg tvivler stærkt på at det er tanken, så stop det eksperiment indtil i er sikre. Til sidst kommer i jo hjem med en ny bil i reservedele, hvis i fortsætter med bare at skifte dele på må og få..

Forsøg eventuelt at lave en "reservetank", en 5 liters dunk, for at se om det løser problemet. Hvis det gør det kan det være tanken, men jeg tvivler.

Er motoren med karburator eller indsprøjtning?

Det er vigtig viden i fejlfindingen.

29
WBX/LBX Fora / Sv: Høj temperatur
« Dato: 16. Maj 2018 kl: 07:55:39 »
Du har to vandbeholdere. En der altid er fyldt,og en ekspansionsbeholder. Ihvertfald hvis det er som på min wbx'er. På toppen af den der altid er fyldt sidder der en føler.
Prøv at tage den ud og rens den. Det kunne være der fejlen ligger.
Det kunne også være en defekt temperaturmåler.
Inden du kører videre så vær sikker på at det faktisk ikke er fordi den bliver kogende varm.

30
WBX/LBX Fora / Sv: Hjælp til motor evt til køb af ny!
« Dato: 07. Maj 2018 kl: 08:00:00 »
Krumtapspakninger er heller ikke den store operation, som din mekaniker foreslår. I det hele taget skal man ikke køre til en mekaniker der ikke har set en t3'er før. De går i sort og siger at man skal skrotte den.

Men find ud af hvor olien kommer fra først.

Jeg troede engang at min dryppede ud af krumtappen bagtil, og skiftede pakningen uden resultat. Det skyldtes så en o-ring i strømfordelerakslen. Olien løb ned bagved remskiven, og det så fuldstændig ud som den kom ud fra krumtappen. Så vær helt sikker i din sag, før du begynder.

O-ringen kan skiftes på fem minutter, hvis man ved hvad man skal gøre. Hvis det er den kan jeg guide dig telefonisk.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 41