Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jens Flensborg

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 130
31
Motordele / Sv: gearkasse med højere gearing til syncro
« Dato: 12. Oktober 2018 kl: 12:46:59 »
Jeg kommer lige på banen ...

AHU = 5.43 diff ..

Man kender følgende diffs:

4.86 mere til benzin 110 hk ..
5,43 mere til diesel eller til benzin 78 hk
5.83 mere til diesel 70 hk TD 14er og 16er diesel syncro
6.16 kun til 16er diesel 70 hk TD

5,43 er helt fint til en AAZ eller JX turbodiesel. En 4.86 diff er mere til motorer over 100 heste.

Det primært vigtigste er dog NM på gearkasse, man skal gerne kigge på motorens kraftevne. En TD har mellem 130 og 150 (JX og AAZ) lidt mere farlige er TDI motorer mellem 202 og 230NM, da gearkasserne til vore T3busser maks kun kan klare 178 NM, og så er vi i toppen ...
I finder ud af det ..
Her en link til den bedste gearkassecodeliste ...

http://www.t3-infos.de/images/T3-Getriebe.pdf

Kig på differentiale, som nævnt skal enten 4.86 eller 5.43 eller 5.83 eller 6.16 være ens med deres 3 bogstaver på begge aksler. Det er kun de 3 bogstaver på gearkasse der har betydning, tallene er for the birds. Og så er der enkelte kloge fuskhoveder der lægger andre krone/spidshjul ind i kasserne for at drille ... men det sker nok kun til juletid ...

Er mere på fjæsbook, ses Jens

ja .. jeg har i år smadret 2 front gearkasser :-) so what ... de andre 4 jx motorer skal vi nok ikke snakke om ...

og lige et billede fra de kloge tyske jagerpiloter der ikke kender højdeforskel på T3 syncro og STAR modeller ... den er lidt ældre ...

32
Diesel Fora / Sv: JX-ingitis under helbredelse
« Dato: 03. Juni 2018 kl: 09:32:51 »
Nye bolte til toppen - vigtigt - 10 strækbolte
Ny toppakning med enten 1, 2 eller 3 huller. Tjek den gamle ...
Ny tandrem
Ny pakning til ventildækslet
2 nye vandstudser eller bare 2 nye o-ring ... er studsen ok eller er den slidt ...

Justere 8 ventiler med de rigtige smáa runde dimser
Justere ESP med ur

Jeg har 10 nye strækbolte liggende, 2 fine brugte vandstudse ligger der i garagen og de der ventildimsplader har jeg liggende i en æske ... en tandrem ligger i en af mine bokse und so weiter ... er bare 330 km væk ... skulle der være problemer, send en mail via mobil ...

Skiftede til ny top i jx dokaen her til vinter ...

Jens

33
Træf / Sv: Fyn 18 TILMELDING
« Dato: 23. April 2018 kl: 08:52:33 »
Har tilmeldt mig i dag - og mail til Carsten :-)
1 TShirt til mig i 6XL :-)
Ses
Jens

34
Mener at der kan monteres sådan et skjold, især også når man monterer TDI diesel med 230NM eller mere. Mon dette er emnet ...
Såvidt jeg husker, er dette skjold også interessant for at undgå for meget spil på gearkassens aksel eller lejer der presses ud.

Man skal også undlade at trække last ud i syncro bakgear, da dette manøver ofte presser lejer ud på det viste sted.

Dog har jeg ikke brugt sådan noget (old school jx) og jeg undgår bakgear tovtrækkeri ...havde snakket om det med T3 folk her i landet for flere år siden.

Jens

35
Træf / Sv: Fyn 18 TILMELDING
« Dato: 29. Marts 2018 kl: 08:44:59 »
Jeg mailer senere. Må jeg betale med paypal?
Ses Jens

36
Syncro Fora / Viscorenovering - 10 pixis - reparationsvejledning
« Dato: 01. November 2017 kl: 10:03:48 »
Jeg fik lige lavet den her på tysk, det er kun 1 side ... prøvede på at sende den med messenger til Dirk i Hamborg, men grafisk blev den total nedjusteret ...
Nu som ny jpg, det skulle gå som vejledning på mobilen ... kan ikke læses så småt i messenger men når filen er safe på mobilen skal man bare kigge under data, der ser det fint ud.
Jens


37
Diverse / Sv: Reservehjulsophæng. Hvad er mulighederne?
« Dato: 23. August 2017 kl: 12:57:23 »
www.tk-carparts.de tilbyder nye repro til ca. 770 euro til begge sider:

https://www.tk-carparts.de/catalog/522/Reserveradtrger_Zubehr/Reserveradtrger_Zubehr.html

De originale syncro old school reservehjulholdere bliver handlet til mellem 1.500 og 2.000 euro. De bliver vejet op med guld ...


38
Alt andet / Sv: gardiner Købes
« Dato: 14. Juni 2017 kl: 18:21:28 »

www.ebay-kleinanzeigen.de
findes flere sæt til ca. 150 euro ...

T3 gardinen

er søgeord

39
Diverse / Sv: Hvad er bedst til at fuge pladesamlingerne op med?
« Dato: 29. Maj 2017 kl: 12:54:24 »
Og lige et billede af syncro dokaen med fræsede kanter og hjørner ... den er blevet behandlet med epoxy, så fik den Sikaflex og 2k epoxy og til sidst 2k lak ...

Jeg køber original lak 2K hos forhandleren til veteranbiler, ikke noget moderne vandlak.

40
Diverse / Sv: Hvad er bedst til at fuge pladesamlingerne op med?
« Dato: 29. Maj 2017 kl: 12:11:01 »
Ja den der Brunox link  er korrekt !!!

---

Fluid Film anvendes først efter 2K lakering udefra, dens evner er for gode... 2K lakken hæfter ikke på Fluid Film ... og det kan krybe under "for frisk" lak ...

Jeg går meget op i Fluid Film, dens evner er 100x mere effektiv end petrolprodukternes. Og som eneste biokemi kryber det opad ... en spraydåse hjælper indvendig i hjørnere. Bunden på min bobbel cabriolet er blevet sprøjtet med Mike Sanders dysse og Fluid Film A ... Vangerne i alle mie 3 busser er fyldt med Fluid Film A til det drypper ...

Her et billede af indersiden (førerside) på min LLE, nederst inde blev der penslet Fluid Film efter svejsearbejdet. Kampen mod rust kan være krævende, det kender vi alt om ...

Der er mange visdomme, vi bliver alle klogere.

Jens


41
Diverse / Sv: Hvad er bedst til at fuge pladesamlingerne op med?
« Dato: 28. Maj 2017 kl: 21:13:35 »
Jeg renser fugerne med en dremel, efterfølgende med en rundbørste messing på boremaskinen.
Derefter behandler jeg fugen med epoxy, jeg benytter mig af Brunox som jeg pensler (kan googles).
Efter 2 dage kommer der så Sikaflex ind i den behandlede fuge, mener det er 221, men primært er det den til fuger.
Så lakerer jeg.

Enkelte arbejder med phosforsyre (det der er i Cola) og så er der nogle der sandblæser fugerne.

Det vigtigste er, at fugen får lak eller epoxy inden der kommer Sikaflex ind i fugen.

Og rusten kommer også indefra, Fluid Film indefra er magie ... Fluid Film kryber opad, sikke en evne ...

Jens


42
Mekanisk / Sv: Rust
« Dato: 09. Maj 2017 kl: 15:23:14 »
Fandt lige det her billede, forkofanger LLE1308 ...
Har foreløbig  ikke svejset hullet, den er nu fyldt med fluid film ...
Jeg vil senere kigge ind i hullet for at hvordan kemien laver modangreb
Der var ellers ingen huller i kofangeren
Jens

43
Mekanisk / Sv: Rust
« Dato: 08. Maj 2017 kl: 21:49:26 »
Min 1308 har også et mindre hul samme kofangerramme dog på højre side ... den fik 3 liter fluid filmind i bundens hulrum og det virker, har ikke svejset dette hul, vil afvente lidt. Kommer med LLE 1308 til Fyn17, så kan vi snakke LLE klogskidderniveau. Min er næsten perfekt nu, men gang på gang dukker der noget nyt op, lige nu er det koblingen der driller, det er ledningen i enden ... Skifter bare ledningen til cylinderen (103 cm?) på gearkassen og måske denne cylinder.
Jens

44
Træf / Sv: Kommer til Fyn 17.
« Dato: 08. Maj 2017 kl: 21:42:05 »
Jeg kommer med LLE og 2 teenagerpiger og betaler kontant, håber det er ok.
LLE`n har fortsat mindre børnesygdomme, nu er det koblingsledningen der skal skiftes (den bagerste) og måake den bagerste cylinder på gearkassen.

Den 28 maj har jeg fødselsdag, mon pigerne fikser EPA Bundeswehr Hardkekse med flødeskum...

EPA = Ein Mann Pack - militærmadpakke NATO standard

Jens

45
Mekanisk / Sv: Fjæsbok
« Dato: 08. Maj 2017 kl: 21:38:20 »
Efter 17 år med T3er har jeg samlet meget viden og jeg fjoller jo på fjæsbook og nogen gange her på T3nettet. Jeg glemmer altid mit kodeord her på denne side, de der store bogstaver ... nå men pyt med det, jeg svarer ej heller mere på de normale ting på de tyske sider, det er for anstrengende (time eater) og alle de kloge kommentarer er ofte bare for the birds ...

Ses på en kop kaffe eller dåseøl uden fjæsbook bla bla

Jens

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 130