T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Nissen efter 04. Marts 2009 kl: 16:44:50
-
Hej
Jeg har kig :shock: på en transporter med ss motor.
Er der noget man skal holde øje med på den type? hvad med reservedele til den motor er de nemme at få fat i?
-
Hej
Jeg har kig :shock: på en transporter med ss motor.
Er der noget man skal holde øje med på den type? hvad med reservedele til den motor er de nemme at få fat i?
hmm, er det ikke "bare" en DJ med MV katalysator og tændingsstyring?
Hinze
-
ss motoren har 92 hk og dj har 112 hk
-
ss motoren har 92 hk og dj har 112 hk
Ja, det plejer jo også at tage lidt på hk med kat. Yderligere har SS et kompressionsforhold på 9:1, mens DJ har 10,5:1. Det nappr de sidste hk.
Hinze
-
SS er sådan set meget tæt på en MV, kan ikke lige huske hvad forskellen er...
http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpecific/T3/info/enginedata/engine.htm
-
på en SS sidder der en lille drosselklap i luftfilteret/luftmassemåleren, det er den eneste forskel til en MV
-
på en SS sidder der en lille drosselklap i luftfilteret/luftmassemåleren, det er den eneste forskel til en MV
Øhhh hvordan ? Ville tro reservedelsnummeret (har ikke tjekket det) på luftmængdemåleren er ens på SS og MV ?
-
Har lige spurgt onkel, og luftmassemåleren er er ens, men luftfilterkassen hedder:
025 129 607 L - for DJ, MV, SR motorerne
025 129 607 AA - for SS motoren
så den drosselklap tyskerne omtaler må sidde i luftfilterkassen.
-
Men ellers er det en god motor, med hensyn til holdbarhed?
Jeg syntes ikke man høre om så mange af den her inde, godt/dårligt?
-
Men ellers er det en god motor, med hensyn til holdbarhed?
Jeg syntes ikke man høre om så mange af den her inde, godt/dårligt?
Rent holdbarhedsmæssigt er der ikke nogen standart motor der slår din nuværende 1,9 WBX
Og SS kan helt sikkert sammenlignes med MV.
Jeg mener at SS er lavet som en mindre forurenende version af MV.
-
det var nu ikke for at skifte motor med den jeg har, det er en hvid plade bus som jeg har kig på.