T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Nissen efter 13. Marts 2011 kl: 19:56:58
-
Er det normalt a have rust her?? det er der hvor bagsæde selerne sidder fast.
Findes der rep. stykker til dette?
Hilsen
Lars
-
det er ikke første gang jeg ser
og jeg tror ikke at du kan få et rep stykke
-
Det er et af de steder hvor der ofte er tæring. Om der findes rep. stykker dertil ved jeg ikke.
Mvh Jønne Ukendt
-
er det så bare ikke at lave en plade med 2 møtrikker i og svejse bag på?
-
er det så bare ikke at lave en plade med 2 bolte i og svejse bag på?
det skal helst være møtrikker ;), hvis du vil bruge org. selebolte, skal møtrikkerne være med fin-gevind (kan ikke huske str.)
men alm kan os gøre det, der er bare ikke den samme trækstyrke i dem!
jeg ville lave rusthullet med alm 0,9mm karroserriplade og derefter bore huller og svejse en forstækning på bagsidden, hvor de 2 møtrikker er svejst på.
forstærkningen kunne f.eks. bestå af et stk. fladjern eller plade af min. 2mm tykkelse.
så kan du med god samvitighed spænde både egne og andres børn fast med de seler :)
-
Mener det er M10 i fin gevind, hvis det er har jeg både møtrikker og bolte liggende...
-
Det er 11mm. Stigningen på gevind har jeg ikke. Måske 1.25.
Mvh Jønne Ukendt
-
Skiftede sidste år til Caravelle seler bagi på Gogge, der var kun sådan noget mavebælteværk.
Man kan godt komme ind mellem motor og væggen fremad med en lille vinkelsliber, og skære bolte, de er ofte rustet fast, pas dog endelig på med gnister.
Skar 2 stk. 3x50mm., 20 cm. lange fladjern, borede de to huller i hver, 13 mm. og brugte 12 mm. alm. bolte og møtrikker, og det tror jeg bestemt holder,
Var heldig at finde en spole til midten, og det er dejligt, for så er vi fri for at ændre selelængden på midterpladsen hele tiden.
Mvh. KH.