Forfatter Emne: Rust er det normalt her??  (Læst 1576 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nissen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
  • By: 3200 Helsinge
Rust er det normalt her??
« Dato: 13. Marts 2011 kl: 19:56:58 »
Er det normalt a have rust her?? det er der hvor bagsæde selerne sidder fast.
Findes der rep. stykker til dette?
Hilsen
Lars
L. Nissen
wbx 2.1 dj (multivan) 1986

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Rust er det normalt her??
« Svar #1 Dato: 13. Marts 2011 kl: 19:58:54 »
det er ikke første gang jeg ser
og jeg tror ikke at du kan få et rep stykke
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Rust er det normalt her??
« Svar #2 Dato: 13. Marts 2011 kl: 20:00:09 »
Det er et af de steder hvor der ofte er tæring. Om der findes rep. stykker dertil ved jeg ikke.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Nissen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
  • By: 3200 Helsinge
Rust er det normalt her??
« Svar #3 Dato: 13. Marts 2011 kl: 20:03:46 »
er det så bare ikke at lave en plade med 2 møtrikker i og svejse bag på?
L. Nissen
wbx 2.1 dj (multivan) 1986

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Rust er det normalt her??
« Svar #4 Dato: 13. Marts 2011 kl: 20:30:53 »
Citat fra: "Nissen"
er det så bare ikke at lave en plade med 2 bolte i og svejse bag på?


det skal helst være møtrikker ;), hvis du vil bruge org. selebolte, skal møtrikkerne være med fin-gevind (kan ikke huske str.)
men alm kan os gøre det, der er bare ikke den samme trækstyrke i dem!

jeg ville lave rusthullet med alm 0,9mm karroserriplade og derefter bore huller og svejse en forstækning på bagsidden, hvor de 2 møtrikker er svejst på.

forstærkningen kunne f.eks. bestå af et stk. fladjern eller plade af min. 2mm tykkelse.

så kan du med god samvitighed spænde både egne og andres børn fast med de seler :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

twj

  • Gæst
Rust er det normalt her??
« Svar #5 Dato: 14. Marts 2011 kl: 07:01:01 »
Mener det er M10 i fin gevind, hvis det er har jeg både møtrikker og bolte liggende...

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Rust er det normalt her??
« Svar #6 Dato: 14. Marts 2011 kl: 07:28:56 »
Det er 11mm. Stigningen på gevind har jeg ikke. Måske 1.25.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Rust er det normalt her??
« Svar #7 Dato: 14. Marts 2011 kl: 08:29:07 »
Skiftede sidste år til Caravelle seler bagi på Gogge, der var kun sådan noget mavebælteværk.
Man kan godt komme ind mellem motor og væggen fremad med en lille vinkelsliber, og skære bolte, de er ofte rustet fast, pas dog endelig på med gnister.
Skar 2 stk. 3x50mm., 20 cm. lange fladjern, borede de to huller i hver, 13 mm. og brugte 12 mm. alm. bolte og møtrikker, og det tror jeg bestemt holder,
Var heldig at finde en spole til midten, og det er dejligt, for så er vi fri for at ændre selelængden på midterpladsen hele tiden.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032