Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.
Beskeder - Jes
481
« Dato: 18. Maj 2009 kl: 10:34:11 »
Sad netop og ledte efter decoupler system . Har du en adresse Mdonau, på ham din ven købte af ? Var ind og kigge på IG-16 . Der var jo en del tysk skrift. ( ikke det jeg lige er bedst til ). Så der kom jeg ikke så langt. Prisen lyder jo også meget fornuftig. De priser jeg har set på nettet , har alle været på ca 5000-7000 kr. Er der nogen, der kører med det her hjemme , og hvad er erfaringen med sådan et sæt op ?
Mvh Jes
482
« Dato: 26. Marts 2009 kl: 14:28:20 »
Det vil jeg prøve i weekenden. Tak for rådet. Kiggede i Bentley manualen, men kunne ikke finde noget om spærene. Er det bare mine øjne eller !!
Mvh Jes
483
« Dato: 26. Marts 2009 kl: 09:03:06 »
Hvordan får man den der aktivere spæret af . Gik ok med de 2 M6 bolte ,der er skruet inde i gearkassen , men jeg kunne ikke rykke den ud . De skal begge af og smøres så at de igen kan bliv " aktive ". Er der et " hemmeligt " trick for at få dem af .
Mvh Jes
484
« Dato: 13. Januar 2009 kl: 18:13:37 »
Tja, var der nogen der sagde tjek tingene ,inden man siger defekt toppakning / topstykke . Og sender spørgsmål ud til højre og venstre. Det var en af de der ting, hvor det er 5 fingre, der peger tilbage til ejeren ( mig ). Gæt hvem der ikke havde tjekket frostvæske!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tror i det er godt ved -8 grader , NEJ Har jeg været heldig , tja der er gået en køler . Som jeg ikke har fået skiftet endnu.HÅBER ikke der er mere ,der er frostsprængt , når den bliver startet op igen. Men det vil tiden vise. Læring TJEK KØLEVÆSKE og lad være MED AT TOPPE MED RENT POSTEVAND.Så ku jeg lære, det ku jeg. Tak for alle tilbage meldningerne.
Mvh Jes
486
« Dato: 08. Januar 2009 kl: 20:55:25 »
Har en fornemmelse af at min toppakning er gået.Så for at have tingene hjemme til lidt weekend hygge ( toppen af og på ),vil jeg køre en tur til howdiaudi og hente følgene :
Bolte til topstykket antal ? Varmeskjold til dyser ( så kan dyse trykket blive justeret ) tandremssæt med strammehjul + 12.9 bolt ( har de 12.9 bolt howdiaudi?) termostat 80 grader Toppakninge ( alle 3 tykkelser ) Et komplet pakningssæt uden toppakning. Skal jeg gå efter en gummipakning istedet for en kork pakning til topdækslet ?
Boltene til udstødningsmanifolden hvor fås de ? Er der andre bolte der kan knække , som jeg skal have hjemme? Er der nogle studser til vandet, som knækker let ved afmontagen?
Er der noget jeg har glemt , eller er der nok til at jeg kan få det sat sammen igen.
Det ville jo være frygtlige ikke at være kørende ,hvis ( når ) der falder sne :-)
Mvh Jes[/b]
487
« Dato: 10. December 2008 kl: 21:04:05 »
Jeg tror , efter at have læst indlægene , at jeg har blandet lidt af alt sammen. Og så kommet til den konklusion at den ikke måtte trækkes. Så nu skal der flytte reservebil.
Vil lige indskyde at her i det meget "lyse" Bjerringbro / Lee er der faldet ca 0,05cm sne. Kan næsten ikke vente til imorgen tidelig , når snedriverne skal forceres.Og bare rolig Wilson, kommer forbi og henter, så du er sikker på at komme på job, hvis sneen kommer :-) Du får vel også 4x4 engang??
Nu skal du huske Wilson, at å´en det var den gang, man kørte et engelsk adels mærke!!! som der godt nok skulle en traktor til at trække op/fri. Selv om en hjælpsom sjæl med en Patrol gjorde hvad han kunne. Men efter at have vendt kærligheden til tysk materiel ,så sker det ikke igen :-) Der er en mail på vej.
Mvh Jes
488
« Dato: 10. December 2008 kl: 16:24:08 »
Hvad er årsagen til, at man ikke må trække en syncro ( over længere afstande ) før end man har pillet kardangakslen af ?
Mvh Jes
489
« Dato: 15. September 2008 kl: 15:01:20 »
Har haft et par T4 2,4 syncro´er. De kørte "unden at man rørte en finger". Har så skiftet til en T3 1,6TD syncro, og så må man jo sige livet glæder begyndte. I T3 bliver man glad med omkring de 40-50 km/t op ad bakkerne. Hvorimod T4 holdt en 80-90km/t uden problemer. Men til gengæld var T4 ikke lige så fuld af charme. Du skal regne med at komme til at skrue / vedligeholde noget mere. Men smilet er til gengæld større når man kører( undtagen når den driller ). De T4 jeg har haft har svinget mellem 10-14 km/l.T3 ?? den har et defekt speedometer som først skal fixes.Men et forsigtig gæt vil ligge på det samme som T4. Max hastighed i T3 80-90 km/t.I T4 kunne jeg sagtens holde en 110km/t på motorvej, uden at det føltes anstrengt. Acceleration. øh hvad. I en T3 er det bilen der bestemmer farten. Man bliver ikke rigere af at køre T3, bare mere glad, og hvem kan gøre det op i penge.
Mvh Jes
|