Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - poot

Sider: 1 ... 89 90 [91] 92
1351
Dine Projekter... / Renovering af T3
« Dato: 20. Januar 2007 kl: 12:56:41 »
hej Arentoft

Tillykke med sønnen, og velkommen til.

Det ser flot ud, det du har lavet, hvad er det, som har løbet for dig, flydesparte eller hvad. surt :(  Har prøvet det :(  

Med hensyn til fuge masse, det er ikke lige meget hvad man bruger.

Akryl er ikke fugtbestandig nok.
Silikone frigiver eddikesyre ved hærdning, og kan ikke overmales.
Bygge silikone kan somregel ikke overmales.

Pollyuretane fugemasse og lignende kan bruges.

 Når jeg fuger vinduer,
bruger jeg som regel sikaflex LM15, det er også poly-et eller andet, det indeholder lidt epoxy, som gør at det kan hæfte, selvom emnet er lidt fugtigt. Og så er det let at arbejde med.

Alfa og Omega, ved fugning er. Fugen skal trykkes-presses først, uden at der kommer sæbevand mellem fugemasse og emne, først her efter kan man glitte med sæbevand. Fugepindene skal være glatte og have stået i sæbevand mindst 24 timer. Så går det hele som en leg :wink:

Da jeg lavede en lille rep. på freja, var jeg i THansen, og købe noget der hedder PP-FLEX fra plastic-padding, Er faktisk lige beregnet til biler :lol: .Det er lige så godt at arbejde med som LM15.

Jeg grunder altid, inden jeg gør andet.  fugemasse og spartelmasse reklamerer ikke for rusthæmmende egenskaber, som grundingsmaling gør.

Med hensyn til fra hvad side fugten kommer fra, er der delte meninger.
Det som jeg kan se, er at malingen er revnet i fugerne. og enkelte steder kan man enda se en dråbe vand komme ud når man trykker, men ingen rust endnu. ( det kan være der er grundet inden der blev fuget :) )
Der er nok sket det at fugen er mere elastisk end malingen. Nu har jeg gået alle samlinger igennem, med en lille pensel og og lidt maling, så nu må vi se. der er jo ikke noget rust endnu.

Pøj Pøj

Hilsen Poul

1352
Diesel Fora / Oliepinden snyder!!
« Dato: 16. Januar 2007 kl: 21:01:16 »
Hej
som jeg har forstået det, så skulle der kunne være ca 1 l. når olien er ved minimumsmærket.

Jeg fylder gerne efter når den er halvt nede mod minimums mærket. 0.5 l

Hvis du er i tvivl om pinden måler rigtigt. kan du næste gang du skifter olie. tjekke hvor langt det går op på pinden. inden at du starter motoren og der kommer olie i filteret skal der være 4 l. når motoren er tørnet og filteret fyldt op skal der være fyldt 4.5 l på og olien stå på samme streg.

Mener at have læst andet sted i dette forum, at der kan være helt op til 7.5 litter før det går galt.   :)  :)  :)

På en jx motor eftermonterede man en lille orange plast forlænger på oliepinds røret. og derved forøgede man mængden  med 0.5 l. :lol:   SMART  :lol:  

PS skulle du få lyst tl at sparke lidt dæk, er du da velkommen, vi bor da i samme landsdel.

Hilsen poul

1353
Diverse / hvilken moter skal jeg vælge
« Dato: 06. Januar 2007 kl: 22:47:37 »
Hej
Min t3 1.6 td "freja" var i italien sidste sommer.

Med den tidligere ejer.Uden problemer :).
 Det skulle have været en god tur. Godtnok et lavt gear i bjergene, men så har man jo også bedre tid til at nyde naturen. :lol: .

Her på sitet er hans navn runzuk.

du kan da søge i indlæggene. og se hvad du kommer frem til. :D .

Jeg har hans email adresse som du får i en pm.  For jeg tror ikke han er aktiv her mere.

Hilsen Poul Ottesen

1354
Diesel Fora / Diesel tank under v. skærm?
« Dato: 05. Januar 2007 kl: 22:57:39 »
:D
Du er nu en meget konsekvent, pessimistisk, OPTIMIST . Jarl.
ER DER NOGET VED EN T3 , du ike har prøvet. :D

 :D Har prøvet det med båd, Og det er væsentlig lettere at have T3 ern. holdende i garagen, end hele tiden at skulle til havnen :D
Hilsen Poul

1355
Diesel Fora / Koblingsspørgsmål
« Dato: 01. Januar 2007 kl: 21:20:43 »
Tja jeg tænkte såmen også på thansen  :lol: .
Jeg har købt bremsedele der til en golf, de passer godtnok.  Butikken ligger lige i nærheden, og de har åbent i weekender. Så jeg tog chansen.


hilsen poul

1356
Diesel Fora / En ny æra, Findes Haynes m.m.
« Dato: 30. December 2006 kl: 16:18:48 »
Hej Bo
 De sælger da bøgerne på ebay 20 Euro.
http://search.stores.ebay.de/Auto-Reparaturanleitungen-Motorrad_t3_W0QQfciZQ2d1QQfclZ3QQfsnZAutoQ20ReparaturanleitungenQ20MotorradQQfsooZ1QQfsopZ1QQfsubZ0QQftsZ2QQsaselZ32861435QQsofpZ0

Er der nogen der har erfaring med dem (Bøgerne).
 Er der fælder man skal tage sig i agt for på ebay. ---------
når man nu,  ikke er suber til tysk  :wink:  :wink:

hilsen poul

1357
Diesel Fora / Kondensvand
« Dato: 23. December 2006 kl: 19:20:45 »
Hmm dit vand problem. :?:  :?:


Bruger du flaskegas til både opvarmning, og køkken.   Flaske gas frigiver vand ved forbrænding

Jeg selv bruger dieselfyr til opvarmning. kan køre ca 1,5 dag på forbrugsbatteriet.  problemet er at det er kabineluften der opvarmes, så fugten i sæder osv. suges ud i den opvarmet luft. men forsvinder først når vi lufter ud.  Det optimale ville være at det var luft udefra der blev suget ind da kold luft bliver tør når den opvarmes.  Noget jeg kunne finde på at ændre. :wink:  bare ikke indsugningen er for tæt ved fyret, vi skulle jo gerne overleve at campere.

Det er utroligt så meget vand der frigives, når vi har haft en overnatning. Det løber ned af ruderne, så jeg somme tider kan være bange for, at der er noget der kortslutter. og jeg bruger også trikset med at varme op alt hvad jeg kan, og så lufte ud. Flere gange. nøjagtig som man skal gøre i sit nye tætte parrecelhus ( gamle huse har som regel masser af udluftning, de rådner bare der hvor vandet kondenseres).

Men jeg har i planerne, snarrest, at anskaffe mig et affugter anlæg som man bruger i campingvogne når de opmagasineres. for fugt indvendig tror jeg er det mest farlige, det forsvinder jo ikke. Udvendig er der masser af luft.


En auto camper bør bygges med dampspærre og isolering ( og udluftning)lige som huse.  ( men hvordan får man ventileret isoleringen) :lol:

Men en del af dit problem kan løses ved at undgå for meget brug af gas.

 hilsen Poul Ottesen  


jeg har ikke fugt problemer ved normal bil kørsel

1358
Diesel Fora / Spørgsmål ? Cylinderforinger
« Dato: 02. December 2006 kl: 15:28:34 »
Hej alle i motor kyndige :lol:

Jeg har en off dag , og sidder og gennemlæser tråde. :) ( man skal jo lære så længe man lever.)

det falder mig for brystet , at der bliver skrevet meget om honing, og opboring. Men indet om  Cylinderforinger. er foringerne ikke udskiftelige på JX motoren. hovwdiaudi sælger dem da. :?:

Er det en meget svær proces, at skifte foringer.
Skal der bruges dyrt special værktøj.
Er det billigere at få boret cylenderen op.

og endelig

jeg så at biltema solgte honere. :!:

Er det noget skrammel.
Hvordan sikre man sig, at man centrerer ordentligt.
Risikerer man ikke at cylendrene bliver ovale.

Kunne man ikke få billeder af honere i funktion. :wink:  :wink:

evt link til film.


Det må da være nogle eksperter der kan svarer på dette.



Jeg sidder her og drømmer om hvordan jeg skal sætte min T3 istand, når vi engang bliver pensionister. 8)  8)  8) .
Og så må man jo forberede sig lidt.

Ps hvor gammel er det at en bil skal være for at kunne blive registreret som veteranbil. lav vægtafgift og syn hvert 8 år.  :)
 Jo der er meget at glæde sig til. og til den tid er det jo ikke sikkert der er så mange reservedels pushere tilbage.


Venlg julehilsen til jer alle.(Hæ jeg var den første)

Poul

1359
Diesel Fora / Vandpumpe - med eller uden?
« Dato: 02. December 2006 kl: 11:02:23 »
Hej med dig.

Er du i tvivl så skift. om ikke andet så den del med pumpen. men der er ikke stor forskel om man køber en hel. det ville jeg gøre. Jeg mener det er omk. 300 kr hos howdiaudi.


Jeg havde den gamle model remskiver, hvor der går en rem fra krumtap til vandpumpe. og en anden fra vandpumpe til generator. ( 2 rem system ). min kilerem skulle hele tiden strammes. så fik jeg nye remme på der kunne holde. efter 14 dages kørsel sagde det "klong" .  ladelampen begyndte at lyse. mig ud og kikke.
 Remskiven med  holder på vandpumpen var revet af akslen på vandpumpen. (det er krympet sammen). jeg tror der er sket det at pumpe lamellerne har varet slidt eller tæret. og der har varet en lamel der har sat sig i klemme så pumpen ikke kumme køre rundt. og med nye remme var det altså akslen der gav sig.  :cry: det har sikkert sket før, men der var det remmene der gav sig. da jeg skiftede remme kørte pumpen fint rundt, men der har åbentbart været noget der periodevis satte sig i klemme.

Nu er den lavet om til (1 rem system). hvor det er samme rem der trækker både vanddpumpe og generator.  skulle det ske igen er konsekvenserne ikke så store nu kan remmen bare fedte på vandpumpen.

Men tilsyneladende bliver en vandpumpe slidt, ikke bare i lejet men også i lamellerne,  så det med at skifte ved hvert tandrem skift, forebygger, det jeg har været ude for, og der er jo ikke så dyrt med en ny, :wink:

jeg kan forøvrigt se på temp. måleren at den køler bedre nu, så pumpen har ikke været meget værd.

De bedste hilsner Poul Ottesen

1360
Diesel Fora / Skift af gløderør
« Dato: 26. November 2006 kl: 00:48:07 »
billeder kommer her





Så skift du bare det sidste rør. :lol:

Skål og god jul

1361
Diesel Fora / Skift af gløderør
« Dato: 26. November 2006 kl: 00:32:24 »
Hej jeg har også skiftet mine. men min motor fik 4 gløderør + nyt brændstof filter.  8)

jeg fandt på en holder til møtrikker som jeg selv er bedre end strikkepinde :lol:

et patent bånd med en boldt og møtrik isamme størrelse som de famøse møtrikker på gløderørne.  møtrikken til gløderøret blev skruet en omgang på bolten. og holdt på gløderøret så var der plads til at stille og roligt skrue møtrikken over på gløderøret ingen problemer overhovedet .

men det havde jeg istedet for med rør nr 2 fra tandremmen. ( jeg mener at kunne huske det er den cylender der hedder 1 )

og jeg havde også brændstofrørerne af  :cry:

1362
Dine Projekter... / førstegangs T3\'er
« Dato: 11. November 2006 kl: 12:53:50 »
Hej Hvordan gik det med det lange lys.

jeg har nemlig samme problem. efter 10 min kørsel kan jeg ikke blænde op. hvis jeg har haft en nedblænding.  

det ville være irriterende at invistere i ny arm . hvis fejlen er et andet sted.

hilsen poul

1363
Diesel Fora / Lidt OT: Status af dyser på raps
« Dato: 01. November 2006 kl: 22:21:09 »
Hej
Det er ydest interresant læsning dette her. tak for jeres indlæg.

 men ???? Casper hvad bruger du den motor til. eller er det ikke noget skattevæsnet må vide.  :lol:

jeg mindes et stationært nødgenerator anlæg, som jeg i min ungdom,
skulle passe. det var monteret med omdrejningsregulator, lige som traktore.  for at kunne holde samme omdrejningstal ved svingende belastninger.

det er jo det, Jeg tænker på, når jeg læser om din motor.

mange hilsner

poul ottesen

1364
Diverse / reparationshåndbøger
« Dato: 11. Oktober 2006 kl: 20:54:53 »
Citat fra: "Jarl"
Køb et andet hjul til vandpumpen:

http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=130358

så kører du med én rem og det dur!


tak for en god ide Jarl

men jeg var lige ude med lommelygten.
Skal man så ikke flytte på skiven på krumtappen for at den kan være der for tandrem´s dæksel, og så vidt jeg kan se går det også ud over gearingen (hastighed) på generatoren. :?:  :?:   og hvor lang skal remmen så være  :wink: (du ved det jo)

mange hilsner poul

1365
Diverse / Forslag
« Dato: 11. Oktober 2006 kl: 20:16:23 »
Kan også tilslutte mig ønsket. om ikke andet så når man er ny

efter et halvt år her på siden, har man jo nok fattet det :lol:

Sider: 1 ... 89 90 [91] 92