Efter at have studeret det lidt nøjere, fandt jeg ganske rigtigt to stykker 6 mm kobberrør med 12 mm omløbere + et samlestykke og en pose med 5 omløbere i 12 mm. Det er nemlig standard på Ford Escort og Fiesta med ABS. Det sidder på ABS blokken, men er stålrør fra fabrikken.
De to jeg har liggende er kobber og ca. 30 cm lange og omløbere til indvendigt gevind i begge ender.
Der ligger også en rulle 6 mm kobberrør af ukendt længde. Der er vistnok taget et stykke til benzinrør på et tidspunkt, men der kan nok fabrikeres en meters penge eller to, hvis det skulle være ?
Kan sendes såfremt Post Danmark bevæger sig i pågældende retning.
Måske ham her kan noget:
http://www.slangespecialisten.dk/
Tak, jeg ser lige hvad jeg gør.
Lige nu sidder der kommerrør hele vejen fra hovedcylinder til slavecylinder.
Jeg går ud fra at det ikke er en langtidsholdbar løsning.
PEX-slangen der går det sidste stykke på nogle modeller har det med at ruste op i hun-enden, men kan man ikke sætte en anden slangenippel på, og så spændebånd om pex-røret?
Altså sætte noget på i den stil her:
Slavecylindren sidder i et beslag. Beslaget sidder nedderst om armen ind i gearkassen, og bagerst med en bolt der også holder starteren.
Forrest går der et stykke fladjern fra gearkassen.
Er det stykke fladjern nødvendig?
Fæstet til gearkassen er slemt medtaget af korrosion.