Forfatter Emne: Design  (Læst 3704 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Design
« Dato: 01. November 2012 kl: 09:15:47 »
Der er efterhånden en del der har udtrykt deres utilfredshed med sidens design.

Det står ENHVER frit at lave et Joomla 2.5 kompatibelt design og sende det til mig, så kan vi jo lave en lille afstemning om hvad der er pænest.

Det er så hermed en opfordring til jer alle, kom ud af busken og kom igang.
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Design
« Svar #1 Dato: 01. November 2012 kl: 09:46:37 »
Citat fra: "BlackChart" post=91878
Der er efterhånden en del der har udtrykt deres utilfredshed med sidens design.

Det står ENHVER frit at lave et Joomla 2.5 kompatibelt design og sende det til mig, så kan vi jo lave en lille afstemning om hvad der er pænest.

Det er så hermed en opfordring til jer alle, kom ud af busken og kom igang.


Jeg kan bare ikke lid den cowboy blå med gulv brædder baggrund. ellers er det fint..
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Design
« Svar #2 Dato: 01. November 2012 kl: 09:53:14 »
Blå? En af os er farveblind! Hos mig er den nærmere grå :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Design
« Svar #3 Dato: 01. November 2012 kl: 10:28:49 »
Citat fra: "BlackChart" post=91880
Blå? En af os er farveblind! Hos mig er den nærmere grå :D


Grå, blå, ja den er begge farver ved mig. på min extern skærm er den blå. på thinkpad'en er den grå.
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Design
« Svar #4 Dato: 01. November 2012 kl: 10:30:41 »
Men nu er den væk..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Design
« Svar #5 Dato: 01. November 2012 kl: 10:57:02 »
Citat fra: "BlackChart" post=91884
Men nu er den væk..


Fedt, du fik også gjort kål på den grøne ting i venster side....
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Design
« Svar #6 Dato: 01. November 2012 kl: 11:14:40 »
Grøn ting? Det ved jeg ikke lige hvad er..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.268
    • Vis profil
Design
« Svar #7 Dato: 01. November 2012 kl: 13:26:44 »
Inden man sætter sig ned for at klippe et nyt design, skal man først finde ud af hvor man vil hen  ...

- siden skal være med daglig ny og aktuel redigering og det sker helt af sig selv pga. diverse indlæg
- siden skal ikke overlastes med grafiske ting og skripter
- siden skal gerne have flere rammer (frames) med flere emneområder der alle for sig selv er super interessante
- et konstrukt med flere rammer til forskellige emner er en god ide (PAP - DIN66001 - objektorienteret stil)
- startsiden skal have mange flere oplysninger med i menuen, som kalender, oversigt, forum og nyheder og meget andet
- siden skal fange interessen hos os allesammen
- popup menuer med flere efterfølgende strukturer kan være spændende
- T3 klubben står øverst i herakien

og når man nu er igang med at finde en vej ind i fremtiden, så findes der flere layout muligheder:

http://de.selfhtml.org/layouts/index.htm
 
Og man skal kigge på følgende sider, når man vil skabe et nyt flot medium online:

http://www.ig-syncro16.de/info/
http://www.syncronauts.org.uk/
http://www.bulli-forum.de/forum/

Og så tænker jeg på SELHTML, KISS og WÝSIWYG. Et flipchart, flere folk der har forstand på det og en del øller vil nok give den nødvendige inspiration til noget helt nyt. Det gælder ikke om at fikse med noget software lige fra starten, man skal først arbejde tingene ind i playbook og så kommer ideerne på papir. Derefter er der måske gang i de nye sourcer ....

Om at sidde foran skærmen og snitse rundt i lortet lige fra starten er en helt anden stil.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Design
« Svar #8 Dato: 01. November 2012 kl: 14:19:24 »
Jammen, sæt igang Jens...
Det er let nok at kritisere ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.268
    • Vis profil
Design
« Svar #9 Dato: 01. November 2012 kl: 15:24:43 »
Jeg kan måske fanges med en officiel T3 klubside og dette indebærer alt det der i forvejen blev snakket om ;) og da der altid vil være en flok der ikke er spor interesseret i denne udvikling, må denne "none T2 klub" gruppe også selv komme ud af buskene og blive aktiv på sourcerne her på siden ;)

Omvendt ligger der nok masser af resourcer derude.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Design
« Svar #10 Dato: 01. November 2012 kl: 15:27:28 »
Citat fra: "Jens Flensborg" post=91892
Jeg kan måske fanges med en officiel T3 klubside


Må man så henvise dig til http://www.t3klub.dk ?! ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Design
« Svar #11 Dato: 01. November 2012 kl: 16:49:35 »
Fra en anden tråd....
Citat fra: "woodhat" post=91858
jeg syntes at T3 nettet er blevet lidt passivt og kedeligt efter at siden er blevet ændret / fornyet.............


Det er rigtig nok, der sker ikke meget herinde for tiden.  Vi skal bare også huske at T3-nettet er, hvad brugerne gør det til.....
Jeg tror der i øjeblikket er en generel afmatning, for lidt handel - bytte - og for få penge til at arbejde med projekter som plejer at blive diskuteret her på siden og på den måde skabe aktivitet. Det kommer igen......
Jeg tror ikke længere det så meget er på grund af ny design og funktioner, for på det område syntes jeg Morten har arbejdet ihærdigt på at tilpasse siden efter vores ønsker og kritikpunkter, men der vil selvfølgelig altid være noget som kan forbedres, ligesom med vores biler...  ;)

Selv har jeg (måske) kun 3 ønsker tilbage  ;)

1. T3erne øverst på siden måtte gerne være lidt større, så man kan se lidt detaljer.
2. At et enkelt klik på forstørrelsesglasset øverst på siden, førte direkte til udvidet søgning. Det vil næsten være som i gamle dage hvor søgningen gav trådoverskrifter, i stedet for en masse indlæg fra samme tråd.
3. At hver bruger fik mulighed for at lave en låst salgstråd man kunne henvise til i ens underskrift. De nuværende "underskriftssalgstråde" er total uoverskuelige og enorm lange på grund af ligegyldige indlæg og andre debatter om tingene, det gør at trådene  ikke bliver opdateret og ingen kan længere finde ud af hvad der er til salg. Ingen gider jo at kigge 8 sider igennem, for at finde ud af om det lille beslag i første indlæg stadig er til salg, hvis man overhovedet kan gennemskue tråden..... og vil nogen vide hvilken farve beslaget har, kan man jo ringe i stedet for at gøre tråden lang og ligegyldig.

3½. det er besværligt at skrive her, når markøren ikke flytter sig eller kan ses før man trykker på en tast  :unsure:
En "rigtig" forhåndsvisning ville også være dejligt.  :)

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Design
« Svar #12 Dato: 01. November 2012 kl: 17:39:57 »
Som jeg har hørt det, har en stor del af den kritik, der har været ,gået på at mange egentlig var godt tilfredse med det gamle layout, og ikke ønskede ændringer.

Nu har vi fået et nyt layout, der er rettet til, så det rent overskuelighedmæssigt minder meget om det gamle.

Jeg har det fint med T3 Nettet, som det ser ud nu, efter diverse tilretninger, så venligst ikke flere større ændringer.

Det der går mig lidt på er, at der ser ud til at være adskillige "gamle" og tidligere meget aktive brugere, der stort set ikke skriver nogen indlæg mere.

Som jeg opfatter det, er det sket samtidig med at T3 Nettet fik ny brugerflade, og hvis det er rigtigt, hvad er det så lige der foregår??

Ka det være rigtigt at 6-7 meget aktive mennesker pludselig har mistet al interesse for T3'ere? Næppe.

Da jeg ikke tror på tilfældigheder, vil jeg bare sige, at jeg savner jeres indlæg, og at jeg håber, at I uanset hvilke grunde I måtte have, vil overveje at blive aktive på T3 Nettet igen.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Design
« Svar #13 Dato: 01. November 2012 kl: 19:06:57 »
Citat fra: "Jens Flensborg" post=91889
Inden man sætter sig ned for at klippe et nyt design, skal man først finde ud af hvor man vil hen  ...

- siden skal være med daglig ny og aktuel redigering og det sker helt af sig selv pga. diverse indlæg
- siden skal ikke overlastes med grafiske ting og skripter
- siden skal gerne have flere rammer (frames) med flere emneområder der alle for sig selv er super interessante
- et konstrukt med flere rammer til forskellige emner er en god ide (PAP - DIN66001 - objektorienteret stil)
- startsiden skal have mange flere oplysninger med i menuen, som kalender, oversigt, forum og nyheder og meget andet
- siden skal fange interessen hos os allesammen
- popup menuer med flere efterfølgende strukturer kan være spændende
- T3 klubben står øverst i herakien

og når man nu er igang med at finde en vej ind i fremtiden, så findes der flere layout muligheder:

http://de.selfhtml.org/layouts/index.htm
 
Og man skal kigge på følgende sider, når man vil skabe et nyt flot medium online:

http://www.ig-syncro16.de/info/
http://www.syncronauts.org.uk/
http://www.bulli-forum.de/forum/

Og så tænker jeg på SELHTML, KISS og WÝSIWYG. Et flipchart, flere folk der har forstand på det og en del øller vil nok give den nødvendige inspiration til noget helt nyt. Det gælder ikke om at fikse med noget software lige fra starten, man skal først arbejde tingene ind i playbook og så kommer ideerne på papir. Derefter er der måske gang i de nye sourcer ....

Om at sidde foran skærmen og snitse rundt i lortet lige fra starten er en helt anden stil.

Jens



dette er vel ikke en generel omfattelse om hvor "man" vil hen - men blot hvor du gerne vil hen?!?

Nu arbejder jeg selv en del med webprojekter, og jeg deler absolut ikke din opfattelse Jens. Den er i den grad blot et udtryk for hvordan du gerne vil have tingene.

Jeg har respekt for Mortens arbejde - frivilligt arbejde (husk det nu)
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Design
« Svar #14 Dato: 01. November 2012 kl: 19:37:42 »
Citat fra: "porteren" post=91897
Det der går mig lidt på er, at der ser ud til at være adskillige "gamle" og tidligere meget aktive brugere, der stort set ikke skriver nogen indlæg mere.

Som jeg opfatter det, er det sket samtidig med at T3 Nettet fik ny brugerflade, og hvis det er rigtigt, hvad er det så lige der foregår??

Ka det være rigtigt at 6-7 meget aktive mennesker pludselig har mistet al interesse for T3'ere? Næppe.


Kan ikke lige huske det, men mener ikke at man som "menig" bruger kunne se statestik på det gamle forum...

Men, jeg kan da fortælle at der stort set er samme gennemsnit i nye tråde og indlæg som der var på den gamle side...
Ganske vist er det ikke helt de samme som skrev på det gamle site, desværre, men der må jo så være nogen der har taget over...

Til jer andre der deler lidt roser ud, tak...
Men tilbuddet er stadig ved magt...
Selv har jeg sat mig ind at jeg vil se om ikke jeg kan lave et valg for jer brugere, altså så i selv kan vælge om i vil køre i det gamle design eller om i vil køre i det nye..
Vil dog ikke love om det bliver til noget, der er lige et par hurdles der skal overvindes...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan