Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - stefanandr

Sider: [1] 2 3
1
Motordele / Sv: 3 Gearkasseprojekter + andet forskelligt sælges
« Dato: 17. Oktober 2019 kl: 10:47:43 »
Har du stadig nogle af de gearkasser til salg så er jeg meget interesseret.
Mvh
Stefan Andreasen, mobil: 22306465

2
WBX/LBX Fora / Sv: ECU til MV...
« Dato: 11. Marts 2019 kl: 08:57:17 »
Hej igen
Med det du skriver der, er jeg næsten sikker på det IKKE er din ECU.
Jeg tror det er din luftmassemåler der er slidt, og dit problem vil være at du ikke umiddelbart kan reproducere fejlen.
Læs bl.a. her: https://www.gowesty.com/tech-article-details.php?id=75
Eller her: http://www.westfalia.org/community/showthread.php?82-Vanagon-Syndrome-Air-Flow-Meter-fix/page3
Du kan prøve denne reperation: http://www.benplace.com/vanagon_intermittent_syndrome.htm
Og eller denne reperation: https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=620434
Det kan også være din tændspole. Hvis man ikke køber den dyre originale Bosch, så kan de fejle når de bliver meget varme.
Begge problemer ovenfor (massemåler og tændspole) er problemer jeg selv har haft der har haft den effekt du skriver.
Du ringer bare.
Hilsen
Stefan



3
WBX/LBX Fora / Sv: ECU til MV...
« Dato: 11. Marts 2019 kl: 07:31:48 »
Jeg har en MV og altid en ekstra ECU i bilen så hvis du kommer til Espergærde er du velkommen til at prøve den.
Jeg har haft en T3 camper med MV motor i 27 år så jeg har en del erfaring med fejlfinding også.
Min erfaring er at det sjældent er ECU der er i stykker, faktisk enten virker den eller også virker den ikke.
Jeg ville checke tomgangsstyringsenheden der sidder bag højre baglygte, men her skal du jo så også have en anden at teste med.
Jeg ville også check stel ledningen, både den fra gearkasse til chassis, samt den fra motor i motorrummer.
Endvidere kan det være luftmassemåleren, den har jeg haft en del problemer med.
Jeg har stort set dubletter af alt der kan gå i stykker.
Hilsen
Stefan, mobil: 22306465

4
Der er to tal præget på toppen af mit spidshjul til en T3 gearkasse.
Det ene er sætnummer til tilhørende kronhjul.
Det andet må være afstandsafvigelse i 1/100 mm fra 63mm standard afstand.
Men hvad står der. Normal er det et tal mellem 10 og 40, men det ser med ud som =0 (er lig med nul).
Det er ikke et originalt Klingenberg sæt, så det kan godt være det er nul. Se billede 2 med fabrikant stempel på kronhjul.

Nogen der kan hjælpe med at decifrere tallet?
Er der endvidere nogen der har et bud på hvad de 680/99 der står på kronhjulet betyder?
Hilsen
Stefan

5
MhS / Sv: God forklaring på veteranregler
« Dato: 18. Marts 2018 kl: 09:52:30 »
Vil en bil der er mere end 30 år, men ikke over 35, og som man registrerer som veteranbil (dvs må kun bruges lejlighedsvis), også få nedsat vægtafgift?

Jeg har netop en T3 camper, helt original, der er registeret første gang in 1988.

Hvis ikke så er der sku da ikke meget fidus i det, andet en man sparer syn hvert andet år?

6
Undervogn / Sv: Komplet sæt originale T3 Camper Fjedre til salg
« Dato: 19. December 2017 kl: 10:13:42 »
De er solgt

7
Motordele / Sv: Tomgangsmodul
« Dato: 19. December 2017 kl: 10:12:58 »
Jeg havde et tomgangsmodul der ikke virker, dog til en MV motor.
Jeg løste problemet ved at lukke modulet op og minutiøst gå igennem alle lodninger med lup. Flere var knækket i cirklet rundt om lodningerne. De blev loddet om og så virker det igen  :D

8
Biler.. / Sv: Køb af VW T3 Tyskland
« Dato: 14. September 2017 kl: 14:18:28 »
Jeg syntes lige du skal sikre dig du ikke laver en forhastet konklussion. En Subaru motor er (så vidt jeg ved) den ultimative motor til en T3, og jeg har svært ved at tro du ikke kan importere og få den godkendt. Jeg ville ringe til et synssted der laver TOLDSYN og checke med dem. Jeg har selv importeret in T3 fra USA med en MV motor som er lidt mindre kraftig end en DJ motor, men selve serisnummeret var IKKE typegodkendt i Danmark, men det var ikke noget problem. Bilen skulle dog vejes og gennem fuldt toldsyn.

9
Motordele / Sv: Gearkasse wbx 4 gear..
« Dato: 14. September 2017 kl: 12:35:46 »
Har du stadig den gearkasse til salg?

10
Biler.. / Sv: Køb af VW T3 Tyskland
« Dato: 13. September 2017 kl: 18:23:08 »
Den ser godt nok lækker ud og prisen er god. Du skal kigge efter rust, rust og rust, det er ihvertfald det jeg mener er vigtigst.

11
WBX/LBX Fora / Sv: Springer ud af 5. gear
« Dato: 13. September 2017 kl: 14:12:58 »
Check eventuelt om der er slør i skifte-akslen der går ind i gearkassen. Den med en rund plastic knop for enden. Nogengange knækker en støtte bøsning inde i gearkassen, men den kan skiftes med gearkassen i bilen. Hvis du vælger at renovere hele gearkassen, kan jeg eventuelt give nogle råd da jeg selv har gjort det, men det kræver meget specialværktøj og teknisk snilde.
Hilsen
Stefan

12
T3'ens ABC. / Sv: Vanagon gode råd?
« Dato: 20. August 2017 kl: 20:43:20 »
Jeg snød lidt for jeg boede der ovre og købte den inden jeg flyttede hjem.

Det nemmeste her i Danmark må være at købe en fra sydeuropa, hvor de sikkert heller ikke har meget rust.

For eksempel Frankrig eller sydtyskland.

Hilsen
Stefan

13
T3'ens ABC. / Sv: Vanagon gode råd?
« Dato: 20. August 2017 kl: 07:42:39 »
Du kunne jo overveje at hente en selv i Californien.

Der dukker 5 til salg op hver uge.

Her er for eksempel en:

https://sfbay.craigslist.org/sby/cto/6270433696.html

Ellers så undgå at købe fra et sted hvor det regner meget og/eller de bruger salt på vejene.

Stefan

14
T3'ens ABC. / Sv: Vanagon gode råd?
« Dato: 17. August 2017 kl: 23:03:38 »
Nej, det er bunden af klædeskabet i fører siden bagerst. Undersæg svejsningen i siden for rust.
Held og lykke med det.
Stefan

15
Undervogn / Sv: Komplet sæt originale T3 Camper Fjedre til salg
« Dato: 17. August 2017 kl: 16:20:40 »
Mine fjedre er stadig til salg, er der virkeligt ingen der står og mangle gode fjedre uden rust.

Sider: [1] 2 3