T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: jensjakob efter 01. Januar 2009 kl: 20:35:30
-
Hej,
Hvad går en MV (i ok stand) pr liter (ved normal kørsel) og med alle forbehold osv?
Er det 8 km/l eller 10 km/l der kan forventes?
Med gode hilsner
Jens Jakob
-
Mine oplysninger siger at det reelle GPS korrigerede forbrug ligger på:
7 km/l med automatgear og 8 km/l med manueltgear hvis den køres pænt
-
fra 6 - 10 afhængig af dit kørselsmønster, vej- og vejrforhold.
Allround blandet kørsel, ok let fod, ikke for meget bykørsel, 8-9 på literen
-
min er jo så med karb og 4 gear men den kører mellem 7-9 km/l ved blandet kørsel
-
Min ligger på godt og vel 7km/l og det er selvfølgelig kun når der køres på vej. Jeg har dog kun 4 gear.
-
Min ligger på godt og vel 7km/l og det er selvfølgelig kun når der køres på vej. Jeg har dog kun 4 gear.
... 4-hjulstræk og ca. 500 kg ekstra :wink:
-
@WBX
Nok nærmere 700kg extra men manden spurgte jo bare om hvad en MV ca. kører på literen : )
-
Aurgh - og MV er en af de mest økonomiske benzinmotorer....
Verdamt - skal jeg ende i diesel-land????????????? Så skal det vel være AAZ....................
-
benzinen koster lige nu 7.23 her i jydeland... og ja så ska jeg ikke til og køre diesel.. Never :0) det er er max en 400 mand for en tankfuld som du så kører 480 km på det er sku da fint... før finanskrisen kostede det sku da næsten 250kr mer for det samme, så man ska ikke sige at krisen ikke var godt for noget ;0)
-
:lol: :lol: Go krise :lol: :lol:
Det sidste år har det kostet 1000 kr. at fylde bimmeren når den var helt tom.
Imorges gav jeg "kun" 710 kr. Jubiiii
-
hørt hørt :0)
-
Hvis bare jeg kunne få 10 km/l ud af en MV'er, så blev jeg på benzin-toget.
Men det trækker altså meget, rigtig meget, med tanken om at få 7-800 km ud af en tankfuld..................
Nå, der står en MV'er med nye toppe oppe ved Stockholm som jeg er igang med at få billederne på, og der er nogle fine JX'ere nede i Tyskland jeg arbejder på at få billeder af.
OG så er der nogle mulige projekter her i DK jeg tænker på - og skal tjekke muligheder omkring.
JJ
-
Aurgh - og MV er en af de mest økonomiske benzinmotorer....
Verdamt - skal jeg ende i diesel-land????????????? Så skal det vel være AAZ....................
Ja og bruge pengene på reps. i stedet
Ifølge Casper går hans AAZ ikke meget over 10 på literen
-
Hvis du alligevel skifter motor så få dig da en Subaru? Jeg prøver egenlig ikke at være morsom. Den må da være tjent hjem over få år. Jeg kunne selv godt tænke mig en.
De koster ikke meget og de kører 12-15 på literen. Hvis du køber den 'lille' EJ18 skal du ikke lede længe for at finde en og de skulle også være snyde billige i reservedele.
T3 bliver jo aldrig 'økonomisk' og er det ikke noget med at Diesel ikke er vild med by kørsel? Du bor da i byen gør du ikke? : )
-
hvis man kører 75kmt i timen så ja men sys jeg hører alt fra 10 til 13kml men husk nu li den extra vægtafgift, og det og holde en IKKE OJ motor kørende for det er vidst den eneste motor der kører 100000 uden og sige Kaboom, så min ven STAY ON THE TRAIN det er i fuld fart :0) og en boxer kan osse køre 10kml hvis du ikk kun pisser rundt inde i byen, sidst vi hentede cola til byen gik min gamle opslidte doka 10.5kml ved max 95-100kmt. 1.9dg med 4 trins box som er lavgearet... :0) men den har osse whitewalls på dæksiderne så måske derfor, og så 60psi i hjulene
-
jaja min gamle sutteso af en boxer drikker ligeså meget olie som en gammel havnebums, men den starter og kører nu på 4 år uden bøvl... udstødningen er utæt ved det støbejerns led og ja ledningerne er gamle og stive ude i motorrummet så der ska somtid kigges til det, men hallo det ved du jo allerede, du skruer jo gerne selv.. :0) og køretøjerne er jo liiiidt gamle så det må vel forventes, men ellers er opskriften hvis ØK og OJ og højgearet gearbox og store hjul hvis man ska gøre sig håb om at det sparede ikke skal sættes til i reperationer og skilsmisser og det der var værre... :0) IM A BELIVER... :0)
-
De koster ikke meget og de kører 12-15 på literen.
BANG! også vågnede du!
Du får aldrig en benzinmotor til at gå 15 i en T3 ved blandet kørsel, det er en fysisk umulighed!
-
Værsåartig:
Link til EJ20 Motor (http://cgi.ebay.co.uk/SUBARU-IMPREZA-STI-92-98-EJ-20-EJ20-ENGINE_W0QQitemZ280294834914QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item280294834914&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1299|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1308)
og 995 British pounds = 7 723.02445 Danish kroner
Han shipper world wide - whats not to like?
Det overgås kun af at redde baby sæler fra onde Nordmænd men det har jo ikke noget med biler at gøre...
-
Hvis du køber den 'lille' EJ18 skal du ikke lede længe for at finde en og de skulle også være snyde billige i reservedele.
700 kr. for et strømfordelerdæksel er det billigt ?
Prøv at hør Djurs om han synes Subaro er billige i reservedele .. :roll:
-
Hvis du køber den 'lille' EJ18 skal du ikke lede længe for at finde en og de skulle også være snyde billige i reservedele.
700 kr. for et strømfordelerdæksel er det billigt ?
Prøv at hør Djurs om han synes Subaro er billige i reservedele .. :roll:
'Skat, jeg smutter lige ned og køber 2 strømfordeler dæksler så vi også har til næste uge...' : )
Pointen er vel de er slid stærke og kræver minimum af udskiftning.
-
Tror ikke der er den store forskel på strømfordelerdækseler !? :roll:
Jeg må da indrømme, at min store drøm ville da være at lægge en 6 cyl. Subaru i en T3, det er en super motor.
Man må også bare lige huske at se på den realistiske del af projektet.
Ombygningen er hverken billig eller nem, og skal man ha' folk til det, kan JJ lige så godt købe 2 af sin elskede Berlingo'er
-
Tror ikke der er den store forskel på strømfordelerdækseler !? :roll:
Jeg må da indrømme, at min store drøm ville da være at lægge en 6 cyl. Subaru i en T3, det er en super motor.
Man må også bare lige huske at se på den realistiske del af projektet.
Ombygningen er hverken billig eller nem, og skal man ha' folk til det, kan JJ lige så godt købe 2 af sin elskede Berlingo'er
lad mig nu se
1 t3 med 6 cyl subaru motor :D
eller
2 belingofamoliehelvedekønsløskedelig bil :evil:
hmmmmmmm egentlig ikke så svær en beslutning
t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3 :D :D :D
-
Subaru motor er ikke en mulighed. Måske en gang når jeg får mig en carport eller garage, hvor jeg kan gå og hygge mig med et projekt i ½ år - men ikke med kantstenen og parkerings-tilladelse osv osv osv som eneste mulighed.
SÅ tilbage til at lede efter et fornuftigt alternativ til Telebussen, enten i 2.1 benzin eller JX/AAZ laget.
Interessant at se at diesel-biler fortsat falder i pris i Tyskland, hvorimod at i Sverige er 2.1'ere rimeligt billige at få fingre i. Omvendt - svenskerne har levet i vådt og koldt og klamt klima - (syd)tyskerne har levet i lunt og tørt klima.
Jeg leder og kigger.
Gode hilsner
Jens Jakob
-
Tror ikke der er den store forskel på strømfordelerdækseler !? :roll:
Jeg må da indrømme, at min store drøm ville da være at lægge en 6 cyl. Subaru i en T3, det er en super motor.
Man må også bare lige huske at se på den realistiske del af projektet.
Ombygningen er hverken billig eller nem, og skal man ha' folk til det, kan JJ lige så godt købe 2 af sin elskede Berlingo'er
lad mig nu se
1 t3 med 6 cyl subaru motor :D
eller
2 belingofamoliehelvedekønsløskedelig bil :evil:
hmmmmmmm egentlig ikke så svær en beslutning
t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3t3 :D :D :D
Jeg har heller ikke svært ved at vælge, men nogen har T3 af hovedsaglig økonomiske årsager, andre (som mig selv) har allerede brugt tid og penge svarende til en ny T5'er.
-
man KAN IKKE køre T3 af Økonomiske grunde... det er jo en art af sindsyge og et Statement, at holde sårn en gammel dunk kørende. men som en anden klog mand har sagt, hold da kæft hvor ser verden stresset ud igennem ruden på en T3. du kommer aldrig til og føle noget som helst i en berlingo.... eller en t4. Stay on Target JJ
-
hva så med din doka, hva kan den med/uden sneglehus? :)
den er jo med turbo motor 8)
-
6km når sneglehuset er på max... men ellers går den på LANGE ture 10kml og jojo den kan sagtens gå 90-100kmt uden snegle huset på.
-
hva så med din doka, hva kan den med/uden sneglehus? :)
den er jo med turbo motor 8)
Den sika-camper jeg har...1,6 TD 4 trins gearkasse, den går nøjagtigt 10 km/literen med kassen på , blandet kørsel (kassen vejer alene 760 kg) og så med bagage og to voksne personer i.
Uden kassen går den 13½-14 km/l
Jeg har aldrig kørt i en benzin T3 der har gået over 8 km/l......og så skulle man sgu køre pænt..... :wink:
Hvis man har en T3 hvor egenvægten ikke overstiger 1500 kg, kan det uanset hvor mange kilometer man kører årligt, betale sig at køre diesel....TD altså, for de går noget længere på literen end en "ren" 1,6
-
7-800 km ud af en tankfuld
Ja, det er ca. hvad jeg kan få ud af min let skruede JX'er i en Syncro (6-700 km med mindre jeg kører meget med trailer), så samme setup og rette gearing i en 2wd'er skulle da gerne kunne give lidt mere..
-
7-800 km ud af en tankfuld
Ja, det er ca. hvad jeg kan få ud af min let skruede JX'er i en Syncro (6-700 km med mindre jeg kører meget med trailer), så samme setup og rette gearing i en 2wd'er skulle da gerne kunne give lidt mere..
Nu er tanken på en syncro jo vist også noget større så vidt jeg lige husker ??
-
Mener jeg plejer at tanke omkring 60 liter når nålen er i det røde felt...
-
Mener jeg plejer at tanke omkring 60 liter når nålen er i det røde felt...
En almindelig tank kan tage 60 liter når den er helt tømt....kan ikke lige huske om tanken på en syncro er 70 eller 80 liter (kun at den med sikkerhed er lavet af plastic)
Min gamle T3er (TD m 5 trins gearkasse) kunne køre ca 825 km på en tankfuld..onkring 14 km/literen med den første motor jeg havde i...de næste gik ikke mere end ca 12 km/l
-
Så vidt jeg errindre er en syncro tank på ca. 72 liter...