Forfatter Emne: Told att væk :-(  (Læst 2775 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
Told att væk :-(
« Dato: 08. Juni 2011 kl: 23:29:20 »
hey har nu fåetsynet min gamle 81er  westy camper efter at ha smidt over 20,000kr i den  :D

jeg vil så hente plader den anden dag men så er tild att sku væk....... :(

jeg har så fået en seddel af en tossen skatte dame som jeg skulle sende til den tidligere ejer og få ham til at udfylde den og sende den til skat i oddense

han mente der kunne gå en mdr inden jeg fik den  :evil:

så nu står jeg uden plader og skal køre til sverige 18. juli....  hvorfor kan man ikke bare få pladerne og se få ordnet det told att som det kommer

man giver så mange penge til skat og så er der så dårlig service :roll:
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Told att væk :-(
« Svar #1 Dato: 09. Juni 2011 kl: 00:41:13 »
ja jeg fatter heller ik at man skal have den toldattest med hver gang man vil have plader! Men du må bare se at få bestilt den erstatningsattest :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Told att væk :-(
« Svar #2 Dato: 09. Juni 2011 kl: 08:01:45 »
Tror du ikke det vil hjælpe hvis du selv køre op til skat med underskrevet erstatningsattest, og forklare dit problem! Der findes jo nogle i den butik der kender til service!!!
Carsten

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
Told att væk :-(
« Svar #3 Dato: 09. Juni 2011 kl: 09:02:50 »
Den tidligere ejer skulle udfylde den og unnderskrive den
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Told att væk :-(
« Svar #4 Dato: 09. Juni 2011 kl: 09:19:44 »
JA men han kan vel sende den til dig når det er gjort! Det var sådan jeg gjorde da jeg fik en bil uden reg. attast, da først skat fik den af mig gik der 1 uge så kom den rigtige.
Carsten

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
Told att væk :-(
« Svar #5 Dato: 09. Juni 2011 kl: 16:04:08 »
okay men det ikke reg att men told att der er væk  men jeg kan jo prøve det andet ;-)
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

doka

  • Gæst
Told att væk :-(
« Svar #6 Dato: 09. Juni 2011 kl: 18:36:31 »
Du ringer til det pågældende toldkontor og snakker med dem om det. Jeg har selv gjort det flere gange
og de har været rimelige hjælpsomme. Der går ikke så lang tid inden der kommer en ny.

Hvis du kan scanne en kopi at slutsedlen på bilen er det ingen problem at få en ny attest.

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
Told att væk :-(
« Svar #7 Dato: 09. Juni 2011 kl: 21:23:41 »
jeg har lige snakket med tidligere ejer og han sender den fdm slutseddel til mig og så ringer jeg til skat næste uge

hvis jeg bare har den slutseddel skal han så stadig underskrive den seddel med at den er bortkommet ???

Pfh tak ;-)
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

doka

  • Gæst
Told att væk :-(
« Svar #8 Dato: 09. Juni 2011 kl: 21:42:29 »
Citat fra: "kenny19821"
jeg har lige snakket med tidligere ejer og han sender den fdm slutseddel til mig og så ringer jeg til skat næste uge

hvis jeg bare har den slutseddel skal han så stadig underskrive den seddel med at den er bortkommet ???

Pfh tak ;-)


jeg sendte den bare over og tidligere ejer underskrev ikke. Dette gælder dog kun for toldatt.
Bortkommen reg.attest skal altid underskrives af tidligere ejer...og pas på her. Her er en lille historie fra det virkelige liv.

Der var engang en gut i Århus der hed Jesper, faktisk ligesom mig. Han arbejdede hos en bilhandler, lidt ligesom mig. En dag købte han en bil uden plader af en gammel dame som desværre ikke havde sin reg.attest mere. Jesper udfyldte selv blanketten omkring bortkomne attester og skrev en underlig krudsedulle hvor tidligere ejer skulle have underskrevet. Et par dage efter blev han så ringet op af SKAT som lige ville høre lidt omkring den tidligere ejer og om det var ham der havde skrevet under. Der til svarede jeg.......jeg mener Jesper Ja da. SKAT`s kommentar : imponerende, for han har været død i halvandet år :-)

Så pas på med de blanketter. Jesper snakkede sig ud af situationen men det kunne være endt med en sag om dokumentfalsk.

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
Told att væk :-(
« Svar #9 Dato: 09. Juni 2011 kl: 22:33:24 »
okay vildt nok hehe jeg har heldigvis en god snak med tidligere ejere så han hjælper mig hvis der er noget så det er sku rart nok ;-)
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
Told att væk :-(
« Svar #10 Dato: 10. Juni 2011 kl: 07:00:53 »
Hov Jesper mener du at når jeg har en slutseddel så er jeg ejer af bilen selvom der står noget andet på reg att :-)  og så må jeg udfylde den med mit navn eller hvordan
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro