Forfatter Emne: Hjæælp !  (Læst 12274 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Dato: 30. August 2012 kl: 10:14:18 »
Blomsten vil gerne gå fra 1.6 tyrbo Diesel til 1.8 ABS Benzin, men hvor skal jeg skære ledningsnettet af hos huggeren ?  Derefter skal jeg have fat i Katylasator ,lamda sonde, tændspole og selvfølgelig styreboksen og hvad har jeg brug for ellers ?.  ,

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #1 Dato: 30. August 2012 kl: 10:23:53 »
Det er over 20%. så skal betales afgift.
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Hjæælp !
« Svar #2 Dato: 30. August 2012 kl: 11:05:23 »
Ledningsnettet skal skilles ad helt inde ved sikringsboksen. Find en AAM motor, den ligger indenfor de 20% du må forøge med uden at ryge i afgiftsmøllen .
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #3 Dato: 30. August 2012 kl: 11:57:53 »
Tak,  DESVÆRRE har jeg bestilt en ABS hos hugger, Hvad er en AAM motor og har den også motorstyring?

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #4 Dato: 30. August 2012 kl: 12:02:08 »
Citat fra: "blomsten"
Tak,  DESVÆRRE har jeg bestilt en ABS hos hugger, Hvad er en AAM motor og har den også motorstyring?


Hvis den kun er bestilt, så kan du vel ændre den bestilling.

Hvad er årsagen til at du vil skifte til benzindrift?

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #5 Dato: 30. August 2012 kl: 12:07:04 »
Til brian !  Hege min viv, kører små turer til og fra skole ( vi har 4 drenge ). Nogen gange når klokken er mange, får den ful skrue ud af indkørslen. Det har på ca 500 små turer kostet to motorer og en gearkasse.

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Hjæælp !
« Svar #6 Dato: 30. August 2012 kl: 12:12:40 »
Motorerne er næsten identiske, på nær at AAM  kun har 75 hk
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #7 Dato: 30. August 2012 kl: 12:21:22 »
Jeg læste med stor fornøjelse Jarls tråd " i håb om tilgivelse" og blev lidt varm på en ABS ,  Kan synsmanden se forskel ?  Jeg kan jo tage fejl af de to motorer :)

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Hjæælp !
« Svar #8 Dato: 30. August 2012 kl: 12:29:01 »
Forskellen ligger i en anden knast og en lavere kompression. Så begge motorer er set udefra totalt identiske, bortset fra motornummeret på blokken og klistermærket på tandremsdækslet. Hvor meget har du skruet i motorer?
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #9 Dato: 30. August 2012 kl: 12:39:45 »
Husk på at du selv står med hele gildet ved evt. Ulykke da du køre i en ulovlig bil. Hvis du laver ombygningen og ikke får det godkendt er andre bruge ikke blege for at melde dig både til skat og politiet. Dette gør vi kun for at hjælpe dig og ikke skade dig:-)
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #10 Dato: 30. August 2012 kl: 12:55:30 »
Citat fra: "blomsten"
Til brian !  Hege min viv, kører små turer til og fra skole ( vi har 4 drenge ). Nogen gange når klokken er mange, får den ful skrue ud af indkørslen. Det har på ca 500 små turer kostet to motorer og en gearkasse.


Gearkassen tager slet ikke skade af små ture, og vil jo være udsat for det
samme ved skift til benzindrift.
Så gearkassen bør være ude af overvejelserne.

Jeg tror de her dieselmotorer sagtens kan klare mange små ture.
Jeg har kørt 1.6 diesel siden 1985, i golf2 og T3, og der har været MANGE
små ture, de skal tælles i tusinder. På den tid har jeg kun oplevet at en
motor "gik ned" muligvis pga. slid, men diagnosen var ikke sikker.

De kan stoppe med at fungere af andre grunde (løs takthjul, revnet toppakning, manglende vand og olie).

Nu er det ikke sådan at jeg vil argumenterere imod benzinkonvertering,
og jeg vil også selv gøre det hvis der er gode argumenter,
men det kan jeg ikke se at der er.

Beslutninger skal tages på baggrund af saglige og korrekte fakta,
og ikke ammestuehistorier.

Den med at dieselbiler ikke holder til at køre små ture holder ikke
efter min erfaring.

Du skriver "koste 2 motorer", men var der en sikker diagnose?
Har du beskrevet problemerne på T3nettet?
Generelt med maskiner der ikke virker, så må man gå i detaljerne
og finde årsagen til at de ikke virker. Oftest er det jo bare en lille del
der forhindre maskinen i at fungerer. Så reparerer eller udskifter man
den den defekte del, og maskinen kører videre.

Ekselmpe: Jeg kender en ældre dame. Hun har en vaskemaskine.
Pludselig en dage virker den ikke, den vil ikke lukke vandet ud.
Hun ser maskinen som et "hele", en balckbox, der virker eller ikke virker.
Hun tror hun må have en ny.

Jeg lover at se på maskinen, og konstaterer at der bare er vandpumpen der
går for sejt rundt til at starte. Muligvis kan det fixes for 0.00 kr,
og i værste fald må man lige sætte en ny pumpe i til 250 kr.

Lige nu er der vist mindst 3 dieselmotorer til salg på T3nettet til 1000 kr
eller mindre.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #11 Dato: 30. August 2012 kl: 13:08:16 »
Citat fra: "mantacc"
Husk på at du selv står med hele gildet ved evt. Ulykke da du køre i en ulovlig bil. Hvis du laver ombygningen og ikke får det godkendt er andre bruge ikke blege for at melde dig både til skat og politiet. Dette gør vi kun for at hjælpe dig og ikke skade dig:-)


Jeg håber sandelig ikke, at det er en erfaring, nogle her har gjort, og jeg håber, at det var en ironisk bemærkning  den med at melde til politi og skat. Jeg mener ikke, at vi foretager os særligt lyssky ting her, men hvad enten det er hjul, sænkning, udstødning, vægt, stand eller motor, så er der rigtig mange biler, der kunne få et hak i tuden, hvis vi skulle gå rundt og indberette hinanden. Jeg er helt indforstået med, at vi skriver i det offentlige rum, og at alle kan kigge med, men i tillid til at vi er sammen om vores interesse for den sjove gamle T3'er, så mener jeg, at vi bør kunne snakke sammen uden at frygte, at enhver ide eller strøtanke risikerer at skulle prøves ved en domstol. Viser det sig, at man skal til at "kigge sig over ryggen" her, så vil jeg systematisk begynde at slette alle mine indlæg - nye og gamle og kun lade de ligegyldige og intetsigende stå.

I den konkrete situation, så oplys da synsmanden om, at det er en ABS, der er lagt i. I de fleste tilfælde vil han ikke orke at sende en 25-30 år gammel værdiløs bus til skat for at kunne kradse en daler ind til statskassen.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #12 Dato: 30. August 2012 kl: 13:44:23 »
Det var kun ment for at gøre ham opmærksom på at det det er du offentlig forum han skiver på. Lige præsis ulovlig motor skift straffes rigtig hårdt
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Hjæælp !
« Svar #13 Dato: 30. August 2012 kl: 13:49:59 »
Citat fra: "mantacc"
Husk på at du selv står med hele gildet ved evt. Ulykke da du køre i en ulovlig bil. Hvis du laver ombygningen og ikke får det godkendt er andre bruge ikke blege for at melde dig både til skat og politiet. Dette gør vi kun for at hjælpe dig og ikke skade dig:-)






mantacc  Jeg regner med du taler på egne vejne :(
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #14 Dato: 30. August 2012 kl: 14:25:22 »
Til Andreas ! Du tænker vel ikke på at sætte en anden knast i en AAM motor. Det lyder spændende. Jeg har da fået vores gamle Fergusson ud at køre, Har både fået løsnet stemplerne efter at den havde sat sig og sat nye briller i.

Til Brian, tak for indput .  men det væsentligste for mig i disse tider er vægtafgift nedsættelsen. Desuden tror jeg at en ABS passet bedre til  min kone.

Til Jarl !   Jeg ved ikke om jeg tør, Jeg kan sikkert lave købet om til en AAM , hvorledes er det med benzinforbrug ABS kontra AMM, tør du give et bud på det?

Til rette vedkommende.  Hvorfor kan jeg ikke få blomsten til at vise underskrift, har forsøgt under profil. Venlig Hilsen Ove