Forfatter Emne: skift af komplet udstødning  (Læst 1098 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
skift af komplet udstødning
« Dato: 25. April 2015 kl: 15:39:59 »
Det gamle udstødning er afmonteret men desværre knækkede vi 2 støttebolte . den ene kun i spidsen Dvs der kan godt skrues en møtrik på. Den anden helt inde ved så den næsten er glat med. Selvfølgelig er det  vwd venstre  forreste cylinder hvor man ikke kan komme til med en boremaskine. Hvad skal jeg nu gøre?

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
skift af komplet udstødning
« Svar #1 Dato: 25. April 2015 kl: 17:53:30 »
Jeg har haft held med at svejse en møtrik på den knækkede. Varmen får den lidt løsnet og med lidt held i sprøjten får man den lirket ud.

Hvis ikke det lykkes er motoren meget let at sænke, ved at løsne to bolte i hver side af motorophænget. Derved får du mulighed for at bore. Jeg har haft meget lidt held med at bruge ornepik efter boringen. De knækker i sig selv, og så er man virkelig på r.....

Hvis der skal bores skal man bore det hele ud, og rense op med en gevindskærer. I værste fald lave et gevind med større diameter. Det er noget rigtig L... når de støttebolte knækker. Held og lykke med det.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
skift af komplet udstødning
« Svar #2 Dato: 03. Maj 2015 kl: 19:58:25 »
Så er ny udstødning komplet monteret.
Har været ude og køre og jeg synes at  lyden er kraftigere og mere potent/rå end da det gamle stadigvæk var tæt ( er også tæt nu). Desuden synes jeg at motoren nu går lidt flere omdrejninger i tomgang? Kan det være rigtigt?