Forfatter Emne: Bremserør under bil.  (Læst 61482 gange)

0 Medlemmer og 6 Gæster læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #15 Dato: 19. Juni 2009 kl: 14:19:20 »
Idag fik jeg kontakt til en professionel glasfibermand der godt vil lave "skørtet" når jeg har skåret det af, det kunne ikke koste alverden, da der ikke skal bruges ret meget materiale. :)

Jeg kan ikke tage stilling til 170 i timen, da det egentlig ikke er det mest afgørende, men det er fint at have muligheden med, når jeg engang får brygget en løsning.

Der er ikke ret mange der byder ind overhovedet, så tak til dem der gør, uanset om det er for at tilbyde noget, eller bare for at rådgive, mere eller mindre seriøst, alt er velkomment, man føler sig da godt underholdt.

Alle er stadig velkommen.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #16 Dato: 19. Juni 2009 kl: 15:06:55 »
Så vil jeg da med i festen.

Vi sysler med biler, der er betydeligt ældre end gennemsnitsalderen for seksuel debut - skørter eller ej. Derfor er det helt forventligt, at der er småting, der skal laves. Og efterhånden også på karrosserierne. Jeg har fuld forståelse for, at det er sur røv at komme hjem fra syn med sådan en besked, og det tager lige et par 47'ere at restituere sig. Men når det så er på plads, så skal vi bare sammenligne vores vogne med andre biler fra samme tid. Hvor mange Renault 5'ere, Citroën GS'ere eller Hiace'er fra midtfirserne har I set på vejen idag? Nada!

Som jeg hører det beskrevet, er det nødvendige karrosseriarbejde på Backmobilen yderst beskedent. Alle de nævnte dele fåes som skarringsdele (Klokkerholm->Mekonomen eller Kaefer&Co) og koster mindre end en god middag på restaurant. Glasfiberarbejdet lyder det til, at du har fundet en løsning på, og min beskedne erfaring med det materiale fortæller mig, at det er billigt og taknemmeligt at arbejde med.

Hvis jeg skulle råde til en strategi med afsæt i dine muligheder uden svejseværk, så vile jeg pege på en "medbyg-løsning". Hvis der er noget karrosseri-folk ikke gider, så er det forarbejdet og efterbehandlingen. Dørtrinnene er ultrasimple: Bestil stumperne hjem, kig på dem, mål op, hvor der skal skarres, skær det gamle væk minus plads til lidt overlap (hvis ikke du render ind i en karrosserimand i klasse med Bluestar, der svejser kant-til-kant), slib rent, hvor der skal svejses og kør hen til svejsefyren, der så kun skal føre svejsepistolen i få minutter. Efterfølgende kan du så selv lave alt idiotarbejdet med sealer, maling og uv.-behandling.
Ligeledes med panelerne - når du står med de nye stykker i hånden og kan vise dem til pladesmeden, så kan han detaljeret fortælle dig, hvor meget af det gamle, du skal fjerne. Igen - når du så kommer til ham med en svejseklar løsning, så laver han bare de 50 punkter, og du kører selv hjem og klarer efterbehandlingen.

På den måde minimerer du udgiften, og samtidig kan du sikre en ordentlig efterbehandling. Den er nemlig helt afgørende for at projektet i det hele taget er rentabelt. Bliver nye pladedele ikke gedigent beskyttede PÅ BEGGE SIDER, er de væk igen om 2 år.

Lykke til med projektet - glæder mig allerede til at drikke øl under klappen på en nysynet Backmobil til næste træf!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Bluestar

  • Gæst
Bremserør under bil.
« Svar #17 Dato: 19. Juni 2009 kl: 18:30:40 »
Tak Jarl : )

 jeg vil godt lige knytte en kommentar til prisen på karrosserismedens timepris! 170kr, det er sgu billigt, MEN lad nu være med at tro, at arbejdet er billigt, bare fordi timeprisen er billig!!!

det hele afhænger af hvor lang tid det tager og er karrosserismeden billig, men uhyre langsom og aldrig bliver færdig med tingene, så er det jo spild af penge! desuden kan en person med en billig timepris selv bestemme sine timer, derfor er det ikke sikkert at det er billgere i længden! ( jeg er helt klar over, at en person med en dyr timepris også bestemmer sine timer ). Nogle bruger det tricks at tilbyde en billig timepris, men tilgengæld går der så 14 år... overdrevet, men i forstår...

PS - min svejser er altid tændt : )

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #18 Dato: 19. Juni 2009 kl: 21:16:52 »
Læst og læst igen, læser det lige igen i morgen. Tak.
------------------------------------------------------------------

Imens vil jeg forberede det som jeg nok selv må bytte. Bremserør.:
Værktøj.: kan ikke finde andre fra Biltema, er det for billigt. 19-837 249,00 kr
Rør 3/16" kobber, eller skal det være kobbernikkel.?
Nipler.: M10 x 1,0  16,7 mm  66-498 Er det den eneste model hele vejen igennem systemet.?? Jeg skal skifte alle de forreste rør under bilen.

Er der noget særligt ved det lange der løber bagud, eller er det bare længere.??

Skifter man andre stumper på den rute. (de er ok ude ved hjulene)

Kurt
Kurt - 25115788

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #19 Dato: 19. Juni 2009 kl: 21:27:14 »
Fandt lige denne, er den 4 gange så meget værd. Er den umagen værd, hvis det kun er en bil man holder igang. ?????????????????

19-1260 til 999,00 kr

Kurt
Kurt - 25115788

Offline LoserCruiser

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 52
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #20 Dato: 19. Juni 2009 kl: 22:11:22 »
Hejsa..
Hvis det kun er en enkelt bil der skal ha lavet bremserør kan man købe komplette bremserørsæt. Mekonomen-Thansen- eller lignende.           Pris ca. 500,-
Man kan også få dem man skal bruge lavet ved den lokale mekaniker, så er man fri for at ha rør i overskud. ( hvis det ikke er alle der skal skiftes) Så kan man måske også spare MOMSEN..( Det er aldrig slået igennem her i Jylland) :lol:
Det dyre sæt Kraveværktøj er forøvrigt rigtig godt :D  Men for vildt til en enkelt bil :)

Mvh
Jens Madsen

Offline basseoghund

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 386
    • Vis profil
  • T3 model: 88' Caravelle 1.6td
  • By: 6623 Vorbasse
Bremserør under bil.
« Svar #21 Dato: 20. Juni 2009 kl: 00:03:57 »
det billige kan sagtens gå an , jeg ville nu bare købe et færdig sæt fra T Svansen :D
eller hvor man nu kan falde over et billigt sæt , gør dig selv den tjeneste også at skifte slangerne når du nu alligevel er igang
Mvh
Søren P Dalegaard


"SMØRKLATTEN"
88\'er JX

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #22 Dato: 20. Juni 2009 kl: 00:39:06 »
Har set for mange og rettet en bunke præfabrikerede bremserørssæt, så vil klart anbefale dig at købe en rulle bremserør, nipler og det dyre bremserørssæt.

Det er set i lyset af at det sikkert ikke er sidste gang du skal lave et bremserør i dit liv, og det billige ser for dyrt ud i forhold til kvaliteten...  :roll:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Bremserør under bil.
« Svar #23 Dato: 20. Juni 2009 kl: 08:33:16 »
1 stk panel rest stykke ca 50 cm hvar det noget du kunne bruge. Er et stykke jeg har i overskud så u/b vis du betaler porto. Mvh :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #24 Dato: 20. Juni 2009 kl: 08:38:58 »
Du kan også samle Frank´s panel op på vej til Lolland.
Så skal jeg gerne skærer og svejse :)
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Flyng

  • Gæst
Bremserør under bil.
« Svar #25 Dato: 20. Juni 2009 kl: 09:38:31 »
Hej

Jeg har hevet 3 biler igennem synshallen med hjælp fra det billige sæt fra biltema. Det er måske ikke det ypperste, men det fungerer fint, synes jeg.

Bo

  • Gæst
Bremserør under bil.
« Svar #26 Dato: 20. Juni 2009 kl: 11:56:54 »
Citat fra: "Jan W"
Du kan også samle Frank´s panel op på vej til Lolland.
Så skal jeg gerne skærer og svejse :)


Lang tur, men fan´me et flot tilbud. Respekt!! 8)

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #27 Dato: 20. Juni 2009 kl: 13:06:31 »
Jeg læser alt. Og alles indlæg. Overvejer og funderer. Vil da også gerne takke alle der deltager, ikke mindst dem der tilbyder sig. Tak.

Nu er jeg gået igang med at banke bilen ihjel, med plastichammer og en mejsel. Efterhånden som jeg kommer ind under, kræver det mere og mere ØL. :wink:

Eddermagme sørgeligt at have en 10-4 sund bil, med to fucking steder hvor der et totalt råddent, på grund af dårligt design fra Borco hoerst. SKAM JER.

Jeg vil ikke åbne den mere op end at den kan komme med til Nibe festival, men livet derefter er endnu usikkert.

Indtil jeg kommer i audiens hos en værdig pladesmed, med ordentlig indsigt i karrosiopbygning, og gerne kreativitet (måskeBS) kan jeg ikke afgøre bilens skæbne.

Der er et spørgsmål, jeg godt kunn tænke mig svar på.????
>Når man genopbygger en karrosseridel ex. skærmkant, skal den så ligne det fra VW ?? Må man ikke improvisere. Forudsat selvfølgelig styrke er ok og der ikke kommer skarpe kanter.??

Kurt

Smider en håndfuld rustbilleder når jeg har spist. :cry:
Kurt - 25115788

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #28 Dato: 20. Juni 2009 kl: 13:17:32 »
Pist væk. Men formodentligt regulært arbejde.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #29 Dato: 20. Juni 2009 kl: 13:24:36 »
Skærmkanterne er væk, de sad under en ? plastik inderskærmsting i vand og møg. Men det er kun det yderste der er væk, man kan ikke tæske dem helt ind.

Behøves de blive genskabt, de er hverken synlig eller nyttige.

(IDE, der renses ned, måske en enkelt svejsning?, derefter ? zinkspray og et bukket stykke (plast, alu eller stål) der limes på med 221 masse, må man det ?)

Kurt
Kurt - 25115788