Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Rate

Sider: [1] 2
1
Syncro Fora / Sv: rear spring
« Dato: 03. November 2017 kl: 18:27:51 »
If it fails with Rabundus I can also supply from Hellerup.

2
Alt andet / Bagerste sæderække sælges
« Dato: 01. Januar 2015 kl: 17:15:35 »
Sat til salg på DBA....

Hilsen Morten

3
Alt andet / Sælges: Bagklap
« Dato: 05. Januar 2014 kl: 10:52:59 »
Hvis ikke Claus er interesseret , vil jeg godt reservere den.

4
Generelt / Ond syncro i kbh ?!?!
« Dato: 27. Februar 2010 kl: 10:38:01 »
Ved ikke vis det er, men kunne godt passe på en af dem der er på billederne fra amagerdækspark ....

http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8749&postdays=0&postorder=asc&start=30

5
Generelt / Flash din T3 - Googlemaps Streetview : )
« Dato: 23. Januar 2010 kl: 21:56:48 »
Så kan den Googles på privaten og ude at trille med yngste mand på passager sædet - man skal passe på hvem man kører rundt med .... :roll:

6
Din bil... / pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Dato: 18. Oktober 2009 kl: 23:52:34 »
Hej Pawel - er interesseret i en Komplet udstødning til en 2,1L DJ Benzin 1989 2WD, hvis prisen kan holdes under kr. 3.000,-

Udstødningssystemet består af 9 dele - incl. CAT + 2 straps til potten.
Eksempel fra justcampers dog uden cat og straps: http://www.justkampers.com/shop/type_25/type-25-original-vehicle-parts/exhaust/exhaust-bundle-kit-7-parts-j11612.html

Eksempel fra Bus Depot, hvor cat er med, men tværrør mod gearkasse ikke ser rigtig ud på tegning.
http://www.busdepot.com/details.jsp?partnumber=025251053GK
http://www.busdepot.com/details.jsp?partnumber=22918
http://www.busdepot.com/details.jsp?partnumber=025251521C

Hilsen Morten

7
Diverse / Fif til isætning af gummibøsninger ?
« Dato: 22. December 2008 kl: 21:58:59 »
Jeg brugte et rør med indvendig diameter på ø52 - passer fint ned over hullet på svingarmen og forhindre bøsningen i at komprimere når den presses i hullet, med en gevindstang og skiver i begge ender.
Du kan låne eller tag delene med og få dem presses i -your choice, er hjemme i morgen og mellem jul/nytår.

Hilsen Morten

8
Generelt / Told og registreringssyn
« Dato: 28. November 2008 kl: 18:45:19 »
Mange tak for de positive tilkendegivelser.....jo jeg har brugt en del tid på dokumentation og forberedelse. Ifølge Tkrath kan man godt argumentere i retning af et beløb som SKAT er lydhør over for - når det kan dokumenters og det er således også min erfaring.

Hvis man laver analysen på forhånd inden der handles, har man en rimelig ide om den samlede udgift ved køb af bil fra udlandet.
Man skal bare huske at bruge de 3 kilder - SKAT's afgiftfastsættelser, hvad bilen handles til hos forhandler(om muligt, jeg kunne kun finde sammenligenelige biler på DBA) og endelig benytte SKAT's afgifts regnemaskine som er tilgængelig på deres hjemmeside.

JJ - proses-beskrivelsen jeg kan virkelig godt anbefale Tkrath's vejledningen på http://bilimport.tkrath.dk og på linket http://bilimport.tkrath.dk/forumphpbb3/phpBB3/ hvor jeg også fik svar på et par spm. og ellers tager du bare fat i mig f.eks i morgen ved Ejby inden du drager afsted til DE for at hente vidunderet  8)

Morten

9
Generelt / Told og registreringssyn
« Dato: 27. November 2008 kl: 23:16:16 »
ZS XX XXX   :D  :D  :D  :D  :D

Hurtig ekspedition 1 uge og "Endelige registreringsafgift" fastsat - det er sku i orden :)

Og så blev den endda sat til kr. 6.410,- .... det er sku max i orden  :D  :D  :D  

Jeg har brugt  Tkraths råd fra http://bilimport.tkrath.dk , så jeg havde en et håb omkring de kr 10.000,- i afgift, på baggrund af min beregning som i kan se nedenfor.

SKAT har fastsat handelsprisen til kr. 12.000,- og fratrukket 1000,- pga. stand og lander på en handelspris på kr. 11.000,- . Handelspisen er så grundlaget for afgiftsberegningen som også er vedlagt.


....så jeg håber at kunne trille afsted til Advents-træf på lørdag.

Hilsen en  :D Coach driver

10
Dine Projekter... / Operation makeover
« Dato: 24. November 2008 kl: 22:20:19 »
Ja det er en sej process og støv alle vegne - har du adgang til lave forarbejdet indendørs hos maleren ? og hvormeget af forarbejdet har du selv lavet ?

Morten

11
Generelt / Told og registreringssyn
« Dato: 22. November 2008 kl: 14:32:59 »
Jeg valgte at vægtoptimere indenfor hvad jeg kunne stå inden for - kan godt anvende bilen med 5 sæder og jeg kunne konstatere at vejeren slet ikke kiggede på bilen. Han spurgte hvor meget benzin der var på og noterede det på sedlen -thats all.
Morten

12
Generelt / Told og registreringssyn
« Dato: 22. November 2008 kl: 08:39:40 »
Lyddæmpning i gulvet, tæppe i bagagerum, dækplade ved bagerste varmeapparat/bagsæde, rereservehjul, dunkraft, 3kant, krydsnøgle, den midterste stolerække.....og helium i dækkene.....blev overvejet.

Jeg ved ikke hvad den samlet vægt er af det jeg to ud af bilen, men af STANDARD TYPEGODKENDELSEN siger egenvægten 1475kg og tjenestevægt 1600kg - og på SE reg.att. står "Tjänstevikt" 1630kg.

Morten

13
Generelt / Told og registreringssyn
« Dato: 21. November 2008 kl: 22:39:41 »
Er kommet lidt tættere på DK plader.....
Først vejeseddel fra Jernpladsen i Søborg - ville gerne under 1500 kg, SE reg.attest viste 1630kg. så Coachen blev lettet for det løse og resultatet blev 1470kg. og med reduktion af benzin - 1450 :D

Valgte Lyngby bilsyn til told og reg. syn. Målet med toldsyn var at få vurderingen "under middel" og efter at have vist billed dokumentationen til den flinke synsmand - og han kastede et ekstra blik på bilen, ændrede han vurderingen fra middel til under middel og samtidig et kryds i feltet" Køretøjet er synligt repareret efter en større trafikskade"  :D  meget fair vurdering og tak til T3Anders og CarstenAS for anbefalingen af lyngby bilsyn.

Selve synet regnede jeg ikke for noget,...... men at SE bilprovningen havde godkendt bilen for en måned side er ingen garanti - så nu havde jeg to busser der ikke kunne godkendes  :cry:

Problemet var skævbremsning >28% på forbremser og effekten for lav og tæret bremserør.
Løsningen blev swap af bremser - blå<->Coach og bremse effekten blev 30% bedre og det kunne tydeligt at mærkes.

Der er krog på bilen og den Svenske koblingsVægt m.bremser - KV1 sagde 1900kg og KV2 ved B kort 990kg. - det blev noteret til KV1 = 1900kg og KV2 = 500  :roll:
Jeg ved fra mine tidligere biler at KV2 som minimum kan være 600kg. og udfra bilens tilladte totalvægt vil 750kg være muligt, men der krævede en STANDARD-TYPEGODKENDELSE fra SMC bilimport - den blev fikset med en fax til bilinspektionen - tak SMC.
For en DJ sagde den KV1 = 1450 kg. og KV2 = 600kg. og sådan blev det!- fair nok og så brænder vi ikke motor/koblig af i den sammenhæng :roll:

Nu er alle dokumenter sendt afsted til Skattecenter Tåstrup - havde ikke lige 1/2 dag til at sidde og vente på at blive ekspederet, så når vurderingen lander på Nærum Skat - forhåbentlig i løbet af næste uge kan vi trille afsted på de danske veje :D

Nåe jeg er kommet mig over afgiftschoket skal i nok blive opdateret.

Morten

14
Generelt / Told og registreringssyn
« Dato: 04. November 2008 kl: 21:31:57 »
Tak for input - Lyngby er tættest på mig og samtidig på vej til arbejde så det bliver nok der jeg bestiller tid.
T3Anders er det FDM på Firskovvej 22 ?

/Morten

15
Generelt / Told og registreringssyn
« Dato: 03. November 2008 kl: 23:56:55 »
Jeg har haft en  dårlig oplevelse med Applus i Gentofte, med den blå bus og nu skal jeg have Coach'en igennem Told -og registreringssyn og ønsker en fair gennemgang af bilen - ved det er en subjektiv vurdering, men hvad har i af erfaringer med synshaller i storkøbenhavns området og evt. i sammenhæng med bil import ? - nogen anbefalinger.. :?  

Morten

Sider: [1] 2