Forfatter Emne: Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering  (Læst 11809 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #15 Dato: 11. August 2014 kl: 12:01:46 »
Tak til

T3Søren som var så venlig at bytte mine originale runde lygter med et sæt firkantet.
Resultatet ses på billederne og er selv godt tilfreds efter en gang mat sort på den ellers grå frontgrill.
[attachment=18082]hfc44160.jpg[/attachment]

Har også fået sat LED pære i bag hvilket har givet et flot og tydelig lys, har brugt et sæt svage og kraftige pære i rød samt et sæt kraftig hvide til baglys.
[attachment=18083]hddf1b59.jpg[/attachment]

Til sidst har jeg fået sænket bilen lidt.
45/45 men når jeg måler efter med et målebånd ligner det mest. 60/35 men ser fornuftig ud.

Før
[attachment=18084]h4ea813d.jpg[/attachment]

Efter
[attachment=18085]h60b3268.jpg[/attachment]

Offline fungus111

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
    • Vis profil
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #16 Dato: 11. August 2014 kl: 23:15:16 »
Hold nu op ... den bliver godt nok lækker ... rigtig godt arbejde :)

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #17 Dato: 12. August 2014 kl: 00:46:51 »
Kanonflot arbejde. Jeg glæder mig til at se flere billeder.

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #18 Dato: 19. August 2014 kl: 10:51:40 »
Test montering af 17x8" fælge, glæder mig til der kommer dæk mv.
[attachment=18114]h8d15d73.jpg[/attachment]

Hvad er løsningen på nav og navkapsel som stikker en smugle for langt ud for og bag. Fælge pt er ET35 så kunne godt smide en 5 eller 10 mm spacer på hvilket vil hjælpe, men ikke helt løse problemet.
[attachment=18115]h1fd444f.jpg[/attachment]
[attachment=18116]h85fd4c2.jpg[/attachment]
[attachment=18117]ha12ec0b.jpg[/attachment]

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #19 Dato: 19. August 2014 kl: 12:18:26 »
Ved ikke om de findes den perfekte løsning, jeg kender den ikke ihvertfald. Nogle fælge passer bare bedre end andre hvad det angår. Jeg har før måtte bore et hul midt i kapslen så det resterende kunne stikke ud.. Ikke en køn løsning, men brugbar.
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline lambove

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 116
    • Vis profil
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #20 Dato: 21. August 2014 kl: 15:09:03 »
Fedt projekt. Hvordan og med hvad  har du poleret plexi-ruderne?
Hilsen lambove
volvo\'er, vw\'er, buggy,  vw variant, earlybay, vw T1\'ere, mange; volvo 210\'ere, polo: fed bil 500.000 km, peugot 400-et-eller-andet, frygtelig øse, sierra, orion, polo igen, felicia ( der står vw på alle stumperne), caddilac-65, fed øse, og nu T3 med orioginal camping "upset", og så nu lambo\'en på lang bund. men det er måske kun aktuelt på vw-nettet.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #21 Dato: 21. August 2014 kl: 15:32:33 »
Jeg har først slebet dem med korn 1000 eller 2000 (vandslibepapir)  Plexiglasset er tykt, så der er masser at slibe af men slib kun så de dybe ridser er væk. Korn 1000, betyder mindre slibe arbejde men mere polerarbejde, korn 2000 beyder mere slibearbejde men mindre pollering. Vurder efter rudernes stand, men start med korn 2000 og slipper tålmodigheden op så skift.

Der efter fik de en gang cutting compound fra M3 og en polermaskine. Jeg havde en gammel sjat til overs, det heder vidst fast cut eller sådan noget i den stil i dag.
Jeg brugte polerede med relativ lave omdrejninger, og forsøgte mig lidt med at tilføre noget vand m. en forstøver, da polermidlet er noget grov og udleder en del varme. Tror dog en hvilken som helst compound til korrektion af autolak kan bruges.

Resultatet her efter er fint til min standard, ingen grund til at bruge polermiddel mv. Måske en gang voks vil kunne bruges, men er endt med at sælge ruderne da jeg gerne vil have glas som kan tones bagi.

Offline lambove

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 116
    • Vis profil
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #22 Dato: 28. August 2014 kl: 10:40:23 »
Tak for svar. Mine er af polycarbonat, men mon ikke det kommer ud på et. Jeg kan jo prøve først på en stump fra "kassen".
lambove
volvo\'er, vw\'er, buggy,  vw variant, earlybay, vw T1\'ere, mange; volvo 210\'ere, polo: fed bil 500.000 km, peugot 400-et-eller-andet, frygtelig øse, sierra, orion, polo igen, felicia ( der står vw på alle stumperne), caddilac-65, fed øse, og nu T3 med orioginal camping "upset", og så nu lambo\'en på lang bund. men det er måske kun aktuelt på vw-nettet.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #23 Dato: 28. August 2014 kl: 17:45:32 »
lambove, jeg tror jeg ville prøve "wienerkalk" på polycarbonat som slibemiddel.

Eller som sakset andet steds fra:

Mange har sikkert, eller får, ridser i vinduerne på campingvognen, det har jeg også. Ved et tilfælde købte jeg et middel til at minimere ridser i glasset på min biltelefon, dette hedder Displex display polish, og kan købes hos T-Hansen til kr. 40,-
Efter at have brugt det med succes på telefonen, tænkte jeg det kunne være det også virkede på campingvognen, da materialet jo på sin vis er det samme.
Som tænkt så gjort, og det virker, ved at polerer et par minutter med et stykke vat, påført dette middel, ja så forsvandt, næsten, mine ridser i ruden!
Om det virker hver gang eller om der er nogle bivirkninger, ja det ved jeg ikke, jeg ved kun at jeg vil bruge det igen når og hvis der er nogle ridser jeg gerne vil have væk.

venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #24 Dato: 06. April 2015 kl: 10:53:28 »
Påsken er gået med at rykke den gamle LBX 2.0 CU motor ud af bilen.


[attachment=19333]IMG_0770.jpg[/attachment]

[attachment=19334]IMG_0823.jpg[/attachment]

[attachment=19335]IMG_0840.jpg[/attachment]

Årsagen er følgende.
- Renovering og pulverlakkering af alle blæseplader.
- Udskiftning af stødstangsrør.
- Tjek af stødstænger, hydrauliske ventilløftere og knastaksel. (Håber alt er ok)
- Rustarbejde maling og rustbeskyttelse af motorrum.
- Udskiftning af pakdåse til krumtap.
- Opgradering fra karburator til indsprøjtning m. programmerbar motorstyring.

Derudover kommer den generelle service, så som olie, filter tændrør osv.

Hvis nogle har områder man bør/skal tjekke nu hvor man alligevel har motoren ude så høre jeg gerne fra jer.

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #25 Dato: 06. April 2015 kl: 11:00:03 »
Du ved det sikkert, men husk at skifte gummipakningen imellem blok og topstykke. Jeg har lige skilt en gammel motor ad. Den havde huller på 1/2 cm nogle steder. Helt ufatteligt at den ikke har tabt vand. Der var blå kølervæske i. Husk at den skal være rød.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #26 Dato: 06. April 2015 kl: 12:14:16 »
Otto for pokker. Du må aldrig hælde rød kølervæske på en CU motor!!!

Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #27 Dato: 06. April 2015 kl: 13:13:17 »
Lyder spændende med motorstyring, har du mere om hvilken styring du vælger?

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #28 Dato: 06. April 2015 kl: 20:36:46 »
Godt vi har Jønne. Vand på en luftkølet, ja den var god hvis ellers det var første april. Men skal man ikke bruge rød på wbx'ere???
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #29 Dato: 06. April 2015 kl: 21:01:44 »
Jo, rød kølervæske på wbx.

Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD