Forfatter Emne: Kims syncro: Arnold den Grønne  (Læst 56824 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #105 Dato: 11. Marts 2012 kl: 22:12:17 »
Super flot arbejde, hvor der bliver kræset for detaljerne.. tak for kigget...

mvh Erik

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #106 Dato: 12. Marts 2012 kl: 08:06:10 »
Mange tak til alle for positive kommentarer.

Mølle: Aftalt beløb for ruder er overført.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #107 Dato: 13. Marts 2012 kl: 22:45:55 »
Jeg kan godt lide dit voltmeter. So ein ding muss ich auch haben
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #108 Dato: 18. Marts 2012 kl: 12:09:23 »
[Arbejdet med køkkenet skrider fremad.

Nu med viktualierum, skabslåger og hundvask.

Det sidste er ikke en stavefejl. Vasken er lavet ud af en hundeskål, da den bådvask, som jeg først havde købt var for stor, til vores brug. Så sparede jeg også ca. 400 kr, fordi hundeskålen var meget billigere.

For at kunne skrue bundsien i skålen, måtte jeg lave lidt keddelflikkerarbejde, som ikke falde 100% ud til min tilfredshed, men det er sgu svært at banke en reces ud i bunden af en 16 cm dyb og ret smal cylinder. Men jeg har nu forliget mig med resultatet.

Jeg har også fået lavet holdere til bordplade og bordben bag ved førersædet. Rart at kunne få det af vejen, når det ikke er i brug.

I taget over for køkkenet har jeg lavet nogle stuverum til diverse.

[attachment=10832]P3171835.JPG[/attachment]

[attachment=10830]P3171838.JPG[/attachment]

[attachment=10829]P3171839.JPG[/attachment]

[attachment=10833]P3171834.JPG[/attachment]

[
[attachment=10834]P3171832.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #109 Dato: 26. Maj 2012 kl: 15:23:38 »
Så er Arnold blevet delvist selvforsynende med strøm til køleskab og indendørs belysning.
Jeg har monteret et 50w solpanel der skulle kunne dække det meste af køleskabets strømforbrug.
Mit gæt er at Arnold nu kan klare sig uden generator eller landstrøm i 5-7 dage med køleskabet kørende og lys i bilen om aftenen.
Ihvertfald i solskindsvejr  
Og prøv lige at se voltmeteret........ :D


[attachment=11800]P5261915.JPG[/attachment]

[attachment=11799]P5261918.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #110 Dato: 26. Maj 2012 kl: 17:40:19 »
super lækkert
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #111 Dato: 26. Maj 2012 kl: 20:16:27 »
@Kim hvor har du købt det, og hvad koster det ?

http://www.matronics.dk/

Jeg har  tænkt på ovenstående, og har mailet lidt med indehaveren.

En ikke uvæsentlig grund til at få noget lavet er at så kan bilen passe sig selv m.h.t. intervalladning, folk i vor boligforening bliver pissehamrendehysteriske når vi sætter en ledning i stikkontakten på vaskepladsen, de er uden for pædagogisk rækkevidde, og dermed ude af stand til at forstå det minimale forbrug til ladning.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #112 Dato: 26. Maj 2012 kl: 20:55:10 »
Citér

@Kim hvor har du købt det, og hvad koster det ?

http://www.matronics.dk/

Jeg har  tænkt på ovenstående, og har mailet lidt med indehaveren.



Det er lige nøjagtigt sådant et jeg har monteret. Det er mere prisbilligt og mere bøjeligt end de fleste, og det vejer og fylder ikke ret meget
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #113 Dato: 26. Maj 2012 kl: 21:04:22 »
Vi har overvejet to elementer, men vi har ligenu ikke råd.
Vi kan dog få et element og stor styreboks til en rimelig pris og senere købe nr. to.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #114 Dato: 27. Maj 2012 kl: 07:43:57 »
Citér


Vi har overvejet to elementer, men vi har ligenu ikke råd.
Vi kan dog få et element og stor styreboks til en rimelig pris og senere købe nr. to.

Mvh. KH.



<td>
_________________
Mormor og Morfar T 3


Jeg vil mene at I kommer rimeligt langt med 1 stk 50w panel.
Nu ved jeg jo ikke hvilket køleskab og hvilken slags belysning I har, og heller ikke hvordan I bruger jeres camper, men som opladning efter en weekend med forbrug er 50w rigeligt.
Der følger i øvrigt laderegulator med i prisen på 2.600 kr.

Jeg har tænkt mig, at købe en avanceret laderegulator hos firmaer Kjøller. Den har den specielle egenskab at den udligner og udnytter en del af de overskydende volt (en solcelle producerer 17,5v) i stedet for at brænde dem af, som de mere almindelige regulatorer gør. Det skulle give  en bedre ladning ved mindre stærkt lys.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #115 Dato: 28. Maj 2012 kl: 09:17:36 »
Hej Porter,

i sandhed en flot bil du har. Sikken flot arbejde. Dit tag - er det et hævetag? Jeg synes at kunne ane det på billedet indendørs.

Hilsen

Thomas

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #116 Dato: 28. Maj 2012 kl: 11:19:15 »
Citér

Hej Porter,

i sandhed en flot bil du har. Sikken flot arbejde. Dit tag - er det et hævetag? Jeg synes at kunne ane det på billedet indendørs.


Hilsen

Thomas


Hej Thomas.
Tak for de pæne ord.
Nej det er ikke et hævetag. Det er et halvhøjt Polyroof fasttag. Der er ståhøjde men ikke soveplads og dermed er der ca 1000 liter bagageplads deroppe. Vi er kun to, så jeg valgte denne løsning fremfor et hævetag, der kun kan bruges som soveplads.
 
Der er fordele og ulemper ved et fasttag. Fordelene er bl.a. en bedre aerodynamik end et standard westfalia klaptag, og så kan man overnatte uden egentligt at campere, dvs slå noget op eller ud. Det holder også bedre på varmen i den kolde sæsson.
Ulempen er den øgede højde, især på færger.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #117 Dato: 28. Maj 2012 kl: 11:41:44 »
Nu er køkkenet endeligt helt færdigt, med overskabe og belysning.

Belysningen er super energivenlig. Den består af strimler af SMD diodelys.
Det kan købes i metermål og så klippes i de længder man behøver.
En meter giver et lys på 500 lumen svarende til en 40w pære, men den bruger kun 6w
Min køkkenbelysning styres af 2 kontakter. Den ene tænder en diode strimmel på en halv meter og den anden en ved siden af på ca 1 m.
Det giver et rigtigt godt arbejdslys og ved fuldt blus bruger det kun ca 9w.

Som hygge eller i sparesituationer kan jeg nøjes med at tænde den ene og så er forbruget kun 3w, men stadigvæk nok til ok arbejdslys.

Jeg har også 1 stk dæmpbare uplights over hvert overskab. Det giver en blød belysning i hele bilen. De er hver på max 2w

Derudover har jeg en kontakt til oplysning af stuverummene, så jeg nemt kan finde mit grej om aftenen.

Hvis alt lys er tændt på en gang er forbruget kun ca 17w og så er der godt oplyst.


[attachment=8159]P5261920.JPG[/attachment]

[attachment=8158]P5271933.JPG[/attachment]

[attachment=8157]P5271930.JPG[/attachment]

[attachment=8156]P5271934.JPG[/attachment]

[attachment=8165]P5271927.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #118 Dato: 28. Maj 2012 kl: 12:25:21 »
FLOT !!!  Der bliver kræset om detaljerne. Tror du at bilen nogensinde bliver HELT færdig...  :?:  ...jeg tror det ikke.  :wink:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #119 Dato: 28. Maj 2012 kl: 13:07:17 »
Porter, de led strips. Har du en skærm eller skinne? Jeg har også købt et bånd med led, men synes at de skinner i øjnene når der ikke er en skinne som skærmer for pæren.