Forfatter Emne: Trucken Herman(Günther`s Tristar)  (Læst 37665 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #60 Dato: 27. Juli 2014 kl: 14:05:51 »
Hejsa
Så er vi tilbage efter 1 uges camping ferie i dejlige Danmark. Fik inden afgang købt gasflaske og lavet en gastest hos Kg Camping i Kolding. Godt det samme , der blev skiftet div.  gamle/møre slanger utætte omløbere defekt tændboks varmeovn osv plus en defekt køkkenvandhane.
Så her var de godt 2000 kr godt givet ud. Start Kolding med planlagt første stop Lakolk Rømø . Efter 1 overnatning og en hel dag på Rømø`s lækre strand med masser og badning kørte vi videre Ribe Dk`s ældste by, så Domkirken og gik i de små hyggelige gader.  ( Havde her en ikke planlagt stop . Punktering på højre bagdæk se billede af synderen. Klaret på 1,5 time med lapning og det hele 150kr. / Dækmanden sagde at bolten stammede fra en Peugeot eller Citroen  Fandens til franskmænd :lol: ) Efter Ribe gik det videre til Himmelbjerget  med  mere sightseeing .Derfra kørte vi ca 15/18 km til Silkeborg Sø camping direkte ved Langesø. Hyggelig lille campingplads (som så overraskende viste sig,l at være den dyreste på turen ) Her stod den på masser af afslapning og skønne kanoture osv. Afgang Silkeborg tidligt kl 07.30 med kurs mod Fårup sommerland ) ca 2,5-3 timers kørsel . Kl 10. 15 var vi ankommet sammen med millioner af andre gæster ( dog modsat f.eks. Legoland så er her plads til mange gæster med brede gange masser af bænke grønområder osv.) Efter 10 timer i Fårup sommerland, 1060kr fattigere ( entre 2 voksne 2 børn ) og med en erkendelse, at man sku er blevet alt for gammel til , Lynet , orkanen ,falken osv Puha. Efter  1 time og ca 20 min landede vi  sent på Thisted camping med udesigt direkte til Limfjorden. Men ingen problem Camping fatter og mutter fik os hurtig på plads og mens ungerne fik sig en omgang mini golf gik konen og jeg de ca 150 meter til Kiwi supermarked (Åben til kl 22) og fik provianteret til den helt store grill-menu. Hurtig optænding i grillen med hjælp af et par Pils (mens konen snittede salaten akkompagneret af en flaske vin) Så en 5 minutters Dusch  Så stod den ellers på råhygge øl vin og god mad. Super afslutning på dagen. Hjemturen gik langs med Limfjorden (Flot)  via Hurup Struer Holstebro Herning Vejle og til slut Kolding.
Konklusion : hvorfor kører 1500 km til Italien når Danmark har mindst lige så meget at byde på ( forudsat at solen skinner)
Sneglehuset : Super anvendelig med masser af plads/funktionalitet  og charme. Fungerede 100 procent.
Trucken Herman : Positiv overrasket af hans opførsel / Kørsel  på sandstrand , græs på campingpladser og landevejs-motorvejskørsel.
Kører normalt med dæktryk bag 3,0 for 2,5 men med sneglehus og fuld læs 2550 kg ( Var på veje boden ved havnen ) kørte jeg med 3,5 bag og 3,0 foran. Kørsel på motorvej 90 km/t ingen problem ej heller ved modvind eller opad ( skulle dog ved kraftigere stigninger skifte til 4 gear , Trak fint hele vejen igennem)
Komfort : Skal nok tænke forstærkede fjeder min. i bag da den har en svag hældning bagtil og ved vind og overhaling/ forbi kørsel svajer lidt , ikke ubehageligt men alligevel . KUNNE GODT TÆNKE MIG JERES INPUT MHT HVILKET SET-UP VIL VÆRE DET BEDSTE.
Børnene har også gjort mig opmærksom på at selvom de har oceaner af plads bagi Herman så er rygsædets  hældning for stejlt/oprejst
 .  Når de bliver trætte kan de ikke sidde og sove uden at falde til den ene side. NOGEN IDEER TIL EN LØSNING HER.
Benzin økonomi: Overraskende , normalt kører  Herman med alm. læs/kørsel og Hardtop på ca 7,90 km/ltr og her på turen med fuld læs og sneglehuset lander gennemsnittet på 7,5 km/ltr ( 60% landevej 30% motorvej 10% bykørsel)  målinger var mellem 7,1 km/l til 7,7 Km/l  
Ingen unormal forbrug af olie eller vand. Temp. måler ved kørsel normalt og konstant . Stiger lidt ved tomgang efter 3-4 min men falder ligeså hurtigt igen ved kørsel
Uforklarlig : Havde en uforklarlig oplevelse med Herman . På hjemturen fra Thisted ved landevejs kørsel lugtede det flere gange
varmt/brændt  (ikke gummi ej heller olie mere metalagtig tror jeg er dog ikke sikker) hver gang efter nedbremsning til rundkørsel  startende ved accelerering fra 3. til 5 gear varende 2-3 min. Ingen Mislyde ingen tøven i motor ingen bremser der hænger. Det Stoppede da vi kom på motorvejen fra Herning og Hjem. Skal siges at der her begyndte at regne og her ingen rundkørsler hvor der skal drejes meget !! Kunne ved hjemkost ingen fejl konstatere ingenting der var unormalt varmt .
 Har altid ved accelerering fra 2.gear haft lidt mislyd ( trækaksel ? men kun ved 2 gear )
Nogen ideer ?
Mv

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #61 Dato: 21. August 2014 kl: 18:00:45 »
Så fik jeg repareret sneglehuset/campingkassen  :woohoo:

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #62 Dato: 21. August 2014 kl: 20:10:45 »
Hunden er ikke bange af sig !

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #63 Dato: 02. September 2014 kl: 18:17:34 »
Øv , nu er min blæser sku` nok stået helt af. Har længe hylet og pebet men nu lugtede det pludselig brændt og ja da jeg slukkede blæseren forsvandt lugten. ( det må have været samme uforklarlige lugt jeg havde beskrevet i vores ferietur.)
Hvad nu ,har hørt den er temmelig godt gemt afvejen og er derfor ikke sådan lige at skifte.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #64 Dato: 02. September 2014 kl: 18:57:14 »
Lær dit instrumentbord at kende. Skil det hele ad og skift blæsermotoren B)  B)

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #65 Dato: 05. September 2014 kl: 20:50:40 »
Hej Günther. Har skiftet blæser idag på en T3. Hukommelsen er i orden. Det er et lorte job.
 Du må gerne komme til mig og lave det. Betingelsen er bare at vejret er godt og at du har
 masser af tid. Man ved aldrig hvad der gemmer sig under instrumentbordet. Stor er til gengæld
 glæden når evt overraskelser er ordnet og blæseren kører når man drejer på knappen.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #66 Dato: 05. September 2014 kl: 21:09:44 »
Hej
Det lyder godt. Det vil jeg holde dig op på :P
Har du en god og velkørende blæser motor på dit store lager liggende vil kan bruge. Hvor lang tid tog det at skifte?

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #67 Dato: 05. September 2014 kl: 21:33:39 »
Jeg har ikke en blæser liggende. En ny må der til. Jeg var heldig at Tony havde en liggende.
 Det har taget hele dagen. Incl tele tale tid, måltider, leden efter værktøj som i aggression røg
 ud af hænderne på mig. Sludren med naboen og lidt kvalitetstid med konen.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #68 Dato: 05. September 2014 kl: 21:40:12 »
OK men nu hvor du er trænning så tager det næste gang kun den halve tid. Så må jeg  på stumpe jagt. Er lidt meget tændt på at tage til træf i næste weekend i Wietzendorf.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #69 Dato: 05. September 2014 kl: 21:46:33 »
Tror ikke det kun vil ta den halve tid. Jeg er der, du skal gøre arbejdet. Men det kan blive hyggeligt :)

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #70 Dato: 19. Marts 2015 kl: 11:25:43 »
I går på vej hjem fra arbejde blinkede advarselslampen for køler temperatur pludselig. Det gjorde den i ca 10 km til jeg var hjemme uden dog at temp. steg dvs temp viseren lå i det normale område. Da jeg kom hjem tjekkede jeg for køler vand ( rigelig på kunne kun efterfylde ca 1/2 ltr.) og kiggede på ekspansionsbeholderen, den var temmelig varm, rykkede lidt i føleren der sidder i toppen af den. Tjekkede sikringer ( nr 1 30 A) Alt ok . Har efterfølgende kørt ca 50 km uden advarselslampen har blinket og ved tænding er alt som det skal være lampen blinker ved start og går så ud. ???  hvad kan det have været
Dertil skal siges at da jeg tjekkede sikringer fandt jeg denne smeltede sikring (nr 12 fra venstre 20 A) Hvad pokker er der sket der og hvad er den til ( har skiftet til ny )

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #71 Dato: 19. Marts 2015 kl: 17:37:52 »
nr. 20 er i følge en gammel instr.bog til nummerpladelygter og forlygtevaskere, men der kan godt være koblet andet til også
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #72 Dato: 20. Marts 2015 kl: 07:37:33 »
Det er sikring nr 12 ( ikke nr 20 )

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 953
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #73 Dato: 20. Marts 2015 kl: 08:06:40 »
Her er et scan af sikringsoversigten fra min brugerhåndbog ved dog ikke om det er den samme for alle årgange. Min er 1990.

[attachment=19214]Servicebogs111.jpg[/attachment]

MVh
Carsten
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #74 Dato: 20. Marts 2015 kl: 08:45:06 »
Citat fra: "gasa139" post=118772
Det er sikring nr 12 ( ikke nr 20 )


ja der læste jeg vist igen med lukkede øjne :pinch:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D