Forfatter Emne: pump driping  (Læst 1148 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hotcoco

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 407
  • veganpower
    • Vis profil
  • T3 model: vanagon carat, with power seats,abs, air con,power windows, automatic gear,subaru powerd. 3D caravelle c syncro
  • By: 2100
pump driping
« Dato: 21. Juli 2009 kl: 20:46:52 »
help, need to know whats wrong there is diesel driping from my pump the under side   can anyone out there help me  plzzzzzzzzzzz



            hotcoco

Mølle

  • Gæst
pump driping
« Svar #1 Dato: 21. Juli 2009 kl: 21:13:28 »
semes to be from the "cold start" shaft. as far as I remember there is two o-rings inside. Easy to replace (when you have taken off the pump) Hey.. anyone laughing at my english????? no.. didnt hear anything...

Offline hotcoco

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 407
  • veganpower
    • Vis profil
  • T3 model: vanagon carat, with power seats,abs, air con,power windows, automatic gear,subaru powerd. 3D caravelle c syncro
  • By: 2100
pump driping
« Svar #2 Dato: 21. Juli 2009 kl: 21:23:18 »
thanks mølle, the english is fine,is it easy to take pump off, what about the timeing belt???
 

     hotcoco

Mølle

  • Gæst
pump driping
« Svar #3 Dato: 21. Juli 2009 kl: 22:35:10 »
Its easy, when you know the traps. Timing belt... messing up destroyes the engine. You have to adjust the pump after mounting. (timing) so... taking it off is easy. Putting it back on is a little tricky...

I wouldnt do it alone without help the first time. Just my oppinion.

Offline hotcoco

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 407
  • veganpower
    • Vis profil
  • T3 model: vanagon carat, with power seats,abs, air con,power windows, automatic gear,subaru powerd. 3D caravelle c syncro
  • By: 2100
pump driping
« Svar #4 Dato: 21. Juli 2009 kl: 23:12:37 »
thanks mølle, for the info


  hotcoco

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
pump driping
« Svar #5 Dato: 22. Juli 2009 kl: 17:45:29 »
Så vidt jeg husker kan Hotcoco sagtens læse dansk, så vi ser hvad der sker.....  Dækslerne til koldstartakslen er erfaringsmæssigt ikke den almindeligste årsag til utætheder. men når hele pumpen er våd er det svært at se hvor dieselen kommer ud. Jeg vil nærmere tro du skal starte med at skifte den lille blå pakning der tætner LDA akslen (det er den der drejes af trykdåsen oven på pumpen) den står for snart sagt halvdelen af de utætheder jeg har set. Pakningen kan skiftes på ti minuter uden at pumpen skal ud. Som nummer to kommer selve pakdåsen om akslen med takthjulet, og så er der ikke andet at gøre end at tage pumpen ud.... men prøv først at skifte den lille LDA pakning, når den er utæt stråler dieselen op på pladebeslaget der drejer over den og så spredes olien ud så det hele er vådt og man ikke kan se hvor det lækker.  Den lille pakning fås hos Bosch og skiftes ved at tage det drejelige beslag af, så LDA akslen er helt fri og derefter lægge et håndklæde over hele pumpen for ikke at få diesel op på loftbeklædningen..... så startes motoren og der gives behersket gas en enkelt gang og stop... så er pakningen blæst op ad  akslen og kan snuppes med fingrene... derefter den nye i og på med låget... husk at sætte akslens returfjeder rigtigt på igen ...
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Mølle

  • Gæst
pump driping
« Svar #6 Dato: 22. Juli 2009 kl: 20:11:24 »
Tjah. Jeg mener nu stadig, at det er normalt, at pumpen bliver utæt ved koldstarts akslen. Og det er jo der der er fotograferet.

Ud over de nævnte steder kan pumpen også sagtens blive utæt ved den største o-ring imellem pumpen og højtryksdelen, og det sviner også godt.