Forfatter Emne: Meget varm T3 1,6D  (Læst 4401 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

borst

  • Gæst
Meget varm T3 1,6D
« Dato: 06. Oktober 2010 kl: 16:12:05 »
Min nyindkøbte T3'er er nu begyndt at volde mig lidt problemer.

Den bliver meget varm ved den plade der er bag forsæderne (gammel Van der er ombygget til hvid-plade), altså nede omkring håndbremsen, bliver metallet så varmt, at det ikke kan berøres.

Den har nu været ved mekaniker, som ikke har kunne finde noget. Temperaturmåleren, er der hvor den altid har været, lige lidt over midten, vandet var 79-80 grader efter en times kørsel.

Den taber olie, men der bliver konstant fyldt på, og den ene gang efter længere kørsel, hvor den begyndte at ryge nedenfra, var der stadig olie på.
Køleren er også begyndt at køre efter slukning, og den starter efter 3-4min hvis nøglen er i tænding?

Hvad kan være galt?

Bo

  • Gæst
Meget varm T3 1,6D
« Svar #1 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 16:17:43 »
Taber den kølervædske?? Tænker om der kunne være en læk på de lange slanger frem til køleren, der sprøjter op på håndbremsekonsollen eller bunden ?? Er der vådt i bunden ??
Hvad mener du med at den starter hvis nøglen sidder i tændingen 3-4 minutter ?? Køleren eller bilen? :shock:

Forresten: Er der monteret oliekøler ude foran ??

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Meget varm T3 1,6D
« Svar #2 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 16:20:12 »
det med at blæseren kører efter 3-4 min er nok en defekt varmeføler i kæleren
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

borst

  • Gæst
Meget varm T3 1,6D
« Svar #3 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 16:24:44 »
Nej den taber ikke kølervæske, og der er vand på..

Efter hvad jeg har kunne se, er der ikke vådt under bunden eller på pladsen efter parkering.
Det er køleren der begynder at køre efter 3-4 min.

Uk, det ved jeg ikke? Hvordan ser jeg om der er monteret oliekøler?

Er fuldkommen grøn indenfor området.

Bo

  • Gæst
Meget varm T3 1,6D
« Svar #4 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 17:58:34 »
ekstern oliekøler er en lille køler der sidder ude foran, som regel foran den "rigtige" køler og køler olien.

Hmmmm kan ikke lige forstå hvad der skulle kunne blive så varmt der hvor du beskriver, hvis ikke det er vand eller olie. Nu er det ikke en Syncro (4WD) vel?? For så tænker jeg forreste gearkasse, andet er der vel ikke i det område ????

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Meget varm T3 1,6D
« Svar #5 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 23:34:50 »
Hej på mange biler er der en varmekanal mellem sæderne der munder ud ved gulvet lige bag håndbremsen , kan det  være den der er lukket til nu den er bygget om .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Bo

  • Gæst
Meget varm T3 1,6D
« Svar #6 Dato: 07. Oktober 2010 kl: 06:46:53 »
@Polle.. det tænkte jeg også, men sådan en varmekanal har vel ikke siddet på en van ??

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Meget varm T3 1,6D
« Svar #7 Dato: 07. Oktober 2010 kl: 08:12:05 »
Den kan vist sidde på mange biler. Den var også på backmobilen. Men det er en løs plastkasse.

Kurt
Kurt - 25115788

Bo

  • Gæst
Meget varm T3 1,6D
« Svar #8 Dato: 07. Oktober 2010 kl: 09:48:33 »
Men er der ikke også adgang fra kabine til "køkken" på den ??.. Tænker bare at det virker underligt at sætte sådan en kanal ind, hvis der er skillerum mellem førekabine og varerum.

Offline MchAlf

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 78
    • Vis profil
  • By: 8660
Meget varm T3 1,6D
« Svar #9 Dato: 07. Oktober 2010 kl: 12:23:03 »
På min varevogn '88 Multivan ( 251 ) med 3/4 skillevæg og afskærmning bag føreren er gulvvarmen ( plastkanal ) trukket igennem skillevægen med en rist.
Måske er Borst bil oprindelig er også en Multivan.

Mch.
Allrounder \'89 DG 1.9 WBX ( 2003 - 2012 ) Den første :-)
Kassevogn \'89 DG 1.9 WBX ( 2012 - ) BlueMotion Patina
Kassevogn \'89 DG 1.9/DJ 2.1 WBX ( Backup )
Caravelle C \'87 1.6 JX TD ( Backup )
Audi 80 \'92 2.0 ABT ( Hverdag )

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Meget varm T3 1,6D
« Svar #10 Dato: 07. Oktober 2010 kl: 12:50:31 »
Starter køleblæseren efter 4 min i tomgang? Så vil jeg tro noget er galt.

Mht varmen i gulvet er der så forskel på om du sætter blæseren til at køle?
Carsten

Bo

  • Gæst
Meget varm T3 1,6D
« Svar #11 Dato: 07. Oktober 2010 kl: 16:05:34 »
Citat fra: "MchAlf"
På min varevogn '88 Multivan ( 251 ) med 3/4 skillevæg og afskærmning bag føreren er gulvvarmen ( plastkanal ) trukket igennem skillevægen med en rist.
Måske er Borst bil oprindelig er også en Multivan.

Mch.


Jeg læser det som en gammel van der er ombygget til hvide plader ??

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Meget varm T3 1,6D
« Svar #12 Dato: 07. Oktober 2010 kl: 22:48:34 »
På Pamela, der er en Caravelle er varmekanalen også ført igennem pladen bag forsæderne - og den kan blive betragteligt lun, når der ledes varm luft igennem den...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Meget varm T3 1,6D
« Svar #13 Dato: 08. Oktober 2010 kl: 09:26:17 »
Prøv at se efter, hvor tæt dine kølerrør, altså de to rør der løber under bunden fra motor  til køler, ligger på bundpladen.
Jeg har haft klager fra passagere på den miderste plads på mellemste bænk over gulvet blev brændende varmt. Jeg fandt, at rørene var "bøvlet" op tæt på bundpladen, og derfor afleverede noget af sin varme der. Et par skiver Pockfonloft sandviched ind imellem rør og gulv løste problemet nogenlunde.
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Meget varm T3 1,6D
« Svar #14 Dato: 08. Oktober 2010 kl: 13:31:46 »
Jeg havde engang en diesel T3'er som brød totalt sammen fordi jeg troede der var vand på, hvor den var løbet næsten tom for vand.

Det var fordi jeg dengang var totalt uvidende, og tjekkede vandet hele tiden i den beholder der er let at komme til bag nummerpladen. Jeg var stensikker på at den havde vand på, og fortsatte kørslen, selvom alarmklokkerne bimlede. Hvor dum kan man være.

Har du tjekket beholderen inde i motorrummet, og set om den er fyldt helt op. Hvis den ikke er det er det hele storslemt. Du kan også tjekke rørene ved at trykke på dem. Man kan føle om der er vand eller ej.

Jeg taler af bitter erfaring. Få tjekket dit vand.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.