Forfatter Emne: Taber ikke rigtigt omdrejninger  (Læst 1658 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

T3Sync

  • Gæst
Taber ikke rigtigt omdrejninger
« Dato: 27. Februar 2007 kl: 21:43:15 »
Hej
Min jx'er har fået en ny meget interessant dille  :?  Den taber omdrejningerne langsomt , når den er varm. Det er som om man kobler lidt for hurtigt ud (inden man får sluppet speederen rigtigt)Det er jo altid lidt bekymrende med sådanne nye diller  :D  Er der nogen der har en ide om hvad den vil fortælle mig ?

Morten

PARKHAVE

  • Gæst
Taber ikke rigtigt omdrejninger
« Svar #1 Dato: 27. Februar 2007 kl: 21:46:39 »
Jeg har faktisk prøvet noget lignende.
Jeg ville kigge gaskablet rigtig grundigt efter, både selve kablet og de 2 stykker plade nedenunder der skal holde den fast i den rette position.
Mit kabel var ved at ruste fast og beslagene var så tykke af rust at de klemte plastic omkring kablet.
Så fjederen på pumpen kunne ikke trække kablet hurtigt nok tilbage.

T3Sync

  • Gæst
Taber ikke rigtigt omdrejninger
« Svar #2 Dato: 27. Februar 2007 kl: 22:41:11 »
:D Det bliver der set på straks i morgen  :D

  Men da det kun er når motoren er varm er jeg bange uhuu for det må være noget andet  :roll:

Morten

PARKHAVE

  • Gæst
Taber ikke rigtigt omdrejninger
« Svar #3 Dato: 27. Februar 2007 kl: 22:56:59 »
Er der lækkende brændstof fra pumpen omkring gasregulering eller meget slør samme sted? ( Måske slidt aksel/bøsning der kæntrer og og bliver værre med varmeudvidelsen??) Jeg kender ikke så meget til vw's pumper endnu, men på toyota ville det også give startproblemer, så det er nok ikke en holdbar tese?

Du har vel ikke et kæmpestort olieforbrug?

T3Sync

  • Gæst
Taber ikke rigtigt omdrejninger
« Svar #4 Dato: 28. Februar 2007 kl: 16:52:17 »
:?  Hmmm jeg tror det må være noget andet  :?

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Taber ikke rigtigt omdrejninger
« Svar #5 Dato: 28. Februar 2007 kl: 17:34:05 »
hva med turboen? det der syndrom med at den "koerer" paa motorolie......

Der findes en traad om det!

Men speederkablet er for mig oplagt. Har du rodet under bilen! Poev og tag kablet af armen paa pumpen og se om det stadig forekommer - haenger speederen?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

PARKHAVE

  • Gæst
Taber ikke rigtigt omdrejninger
« Svar #6 Dato: 28. Februar 2007 kl: 17:37:54 »
Hvad med Jarl? Er det ikke ham der har haft pumper skilt ad i atomer.
Hvis der er noget knækket i regulator i pumpen??

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Taber ikke rigtigt omdrejninger
« Svar #7 Dato: 28. Februar 2007 kl: 18:31:25 »
Han er ramt af den mest galsindede forkølelse, så han kan ikke huske, hvornår han sidst har kunne trække vejret gennem næsen...

Nå, men hvis speederkablet kan frikendes, så er der flere muligheder i pumpen.

Først den helt banale:

Hvis pumpen ikke er tilstrækkeligt fastspændt i ALLE dens bolte, så kan den ikke styre omdr.tallet ved lave omdr.

Hvis pumpen er skruet lidt op, så kan man komme op til et punkt, hvor den ikke selv kan finde ned i omdr. Prøv at give mængde skruen 1/4 omdr. ud.

Hvis tomgangen i forvejen står lidt højt, kan det også være en hindring for at den synker hurtigt nok.

Hvordan er bøsningen i regulatordækslet?

Og til sidst den grimmeste: Er centerbolten på krumtappens takthjul løs/knækket?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

T3Sync

  • Gæst
Taber ikke rigtigt omdrejninger
« Svar #8 Dato: 28. Februar 2007 kl: 20:46:42 »
Jeg fik ikke kigget efter i dag , men jeg tror ikke det er kablet da det kun forkommer efter motorvej (varm motor) men jeg har taget fejl før .

:D  Det er super  :D  Især når man ikke aner hvad det er der er i motor rummet  :D  Men det er nemmere at famle i blinde efter at have konsulteret alle jer her på T3N (især dig Jarl )  :D Det er og bliver mig en stor  fornøjelse hver gang  :D

Det er også som den lugter af ufordøjet brændstof når jeg starter den om morgenen , kan de to ting have en sammenhæng ?

Morten

T3Sync

  • Gæst
Taber ikke rigtigt omdrejninger
« Svar #9 Dato: 01. Marts 2007 kl: 15:05:42 »
:(  Kikkede lige ned til motoren idag  :shock:  Der er sku vådt under pumpen ,så det kunne tyde på at den ikke er ordentligt fastspændt i ALLE skruerne  :(  det kunne se ud som om det måske er ved tandremmen  :?  ØV nu kan jeg selfølgelig ikke finde so wirds blabla

Morten

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Taber ikke rigtigt omdrejninger
« Svar #10 Dato: 01. Marts 2007 kl: 15:17:28 »
er det diesel, det der våde ?
Mvh. Casper

T3Sync

  • Gæst
Taber ikke rigtigt omdrejninger
« Svar #11 Dato: 27. Marts 2007 kl: 21:59:41 »
Citat fra: "casper"
er det diesel, det der våde ?


Ja det var diesel der lå under pumpen  :shock:  Så jeg strammede lige et par bolte tæt ved kilremsdækselet (øhh er det nogle af dem som Jarl fortalte alle skulle være spændt til ?) Så den lækker ikke mere , desvære er der stadig for længe omdrejninger når jeg har været på motorvej.

Morten

T3Sync

  • Gæst
Taber ikke rigtigt omdrejninger
« Svar #12 Dato: 27. Marts 2007 kl: 22:57:52 »
Citat fra: "Jarl"
Han er ramt af den mest galsindede forkølelse, så han kan ikke huske, hvornår han sidst har kunne trække vejret gennem næsen...

Nå, men hvis speederkablet kan frikendes, så er der flere muligheder i pumpen.

Først den helt banale:

Hvis pumpen ikke er tilstrækkeligt fastspændt i ALLE dens bolte, så kan den ikke styre omdr.tallet ved lave omdr.

 ?1. Fastspænding af ALLE bolte gøres i tandremmens ende ik ??

Hvis pumpen er skruet lidt op, så kan man komme op til et punkt, hvor den ikke selv kan finde ned i omdr. Prøv at give mængde skruen 1/4 omdr. ud.

   ?2. Jeg kan ikke finde min bog so wirds geblabla så øhhh mængdeskrugens placering er der lige lidt tvivl om !?!

Hvis tomgangen i forvejen står lidt højt, kan det også være en hindring for at den synker hurtigt nok.

   ?3. Tomgangen reguleres ved at dreje det der gevindstykke lidt ik ??

Hvordan er bøsningen i regulatordækslet?

    ?4. Regulaterdækslet hmm hvor er det ??

Og til sidst den grimmeste: Er centerbolten på krumtappens takthjul løs/knækket?


     ?5. Krumtappens takthjul er det ikke det hjul helt til venstre (set stående bag bilen) ??

Jeg skal som sagt have det skovlet ind igen og igen

Morten

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Taber ikke rigtigt omdrejninger
« Svar #13 Dato: 27. Marts 2007 kl: 23:12:54 »
Citér
Han er ramt af den mest galsindede forkølelse, så han kan ikke huske, hvornår han sidst har kunne trække vejret gennem næsen...

Nå, men hvis speederkablet kan frikendes, så er der flere muligheder i pumpen.

Først den helt banale:

Hvis pumpen ikke er tilstrækkeligt fastspændt i ALLE dens bolte, så kan den ikke styre omdr.tallet ved lave omdr.

 ?1. Fastspænding af ALLE bolte gøres i tandremmens ende ik ??

Der sidder også en enkelt i pumpens modsatte ende - under pumpen

Hvis pumpen er skruet lidt op, så kan man komme op til et punkt, hvor den ikke selv kan finde ned i omdr. Prøv at give mængde skruen 1/4 omdr. ud.

   ?2. Jeg kan ikke finde min bog so wirds geblabla så øhhh mængdeskrugens placering er der lige lidt tvivl om !?!

Kig her for svar på de næste spg.: http://www.jarlpaulsen.dk/Bosch-pumper.html

Hvis tomgangen i forvejen står lidt højt, kan det også være en hindring for at den synker hurtigt nok.

   ?3. Tomgangen reguleres ved at dreje det der gevindstykke lidt ik ??

Hvordan er bøsningen i regulatordækslet?

    ?4. Regulaterdækslet hmm hvor er det ??

Og til sidst den grimmeste: Er centerbolten på krumtappens takthjul løs/knækket?

     ?5. Krumtappens takthjul er det ikke det hjul helt til venstre (set stående bag bilen) ??

Det er det nederste

Jeg skal som sagt have det skovlet ind igen og igen

Morten
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

T3Sync

  • Gæst
Taber ikke rigtigt omdrejninger
« Svar #14 Dato: 28. Marts 2007 kl: 00:04:45 »
:D Takker  :D