Forfatter Emne: Udstødning og mekaniker søges  (Læst 1664 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ClausNV

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
    • Vis profil
Udstødning og mekaniker søges
« Dato: 16. December 2008 kl: 17:55:20 »
Hej

Udstødning:
Udstødningen på min Syncro er gået - det hele skal skiftes incl. kat. jeg har forhørt mig hos AGL, de laver det ikke. Hos Høyer Auto kan de ikke skaffe den.  :cry: Jeg har forhørt mig hos en lokal mekaniker, han oplyste at prisen var ca. 15.000 + montering  :cry:  :cry: Er der mon nogen der ved hvor den kan skaffes (monteres) billigere. Jeg har kigget på  www.auspuff.com

MekanikerJeg har tidligere forsøgt, at finde en mekaniker her, men uden held. Jeg forsøger igen. Jeg har ikke den store erfaring som mekaniker. Min Syncro er fra 1990, og jeg vil gerne ha' den tjekket igennem, herunder fundet ud af om det kan betale sig at få varmeanlægget og abs til at fungere. Der ud over er der en række småting jeg ved der er galt . Er der ingen her på T3nettet der har mod på den opgave  :lol: Selvfølgelig betyder kronerne noget, men det mindst ligeså vigtigt, at det er en jeg kan stole på og som kan sit kram. (Jeg kan "sagtens" undværen bussen 2 - 4 uger, og jeg fragter den gerne over alt i landet).
Jeg har fundet en mekaniker i Tyskland  http://www.syncro-bernd-jaeger.de/ENGLISH/index.html, som jeg godt kunne finde på at fragte min bus ned til, er der nogen der kenden denne Bernd Jaeger ?

Med mange jule hilsner
Claus
tlf: 2321 4592
Claus K.
Syncro, 2,1, 1990
Kører ikke langt på literen men langt på latteren

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Udstødning og mekaniker søges
« Svar #1 Dato: 16. December 2008 kl: 18:08:34 »
I mine øjne en noget drastisk beslutnig at fragte den ned til bernd!

Der findes også andre mekanikere - bla Niels Erik Thing

http://www.t3nettet.dk/profile.php?mode=viewprofile&u=190

De fleste herinde makker selv med deres vogne, man starter med et simpelt olieskift, e.lign og pludseligt står man og skifter undervogn!

Når du skal finde en mekaniker med et noget nært fornuftigt prisleje skal du nok et stykke uden for kbh eller på den anden side af sundet.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Mads-kaa

  • Gæst
Udstødning og mekaniker søges
« Svar #2 Dato: 16. December 2008 kl: 18:10:56 »
Altså hvis det med prisen har en betydning, så tror jeg ikke det er Bernd Jaeger du skal kontakte, tilgengæld tror jeg det er en af de mest kompetente T3-mekanikere du finder. Herhjemme er der Niels Erik Thing, han vil helt sikkert gerne hjælpe dig, men tager naturligvis værkstedspriser for det... find han på www.sydfynsautocamper.dk

Som skrevet så mange gange før kan en T3 blive et dyrt bekendtskab hvis man ikke påtager sig en del af vedligeholden selv, netop derfor bliver folk også gang på gang opfordret til at kaste sig ud i projekterne selv. Hvis du kan undvære din bil i 2-4 uger kan jeg næsten kun opfordre dig til selv at skifte din udstødning, du bliver meget klogere på din bil. Anskaf dig en haynes manual og tag bamsedragten på, og hold så din juleferie under bilen...

Jeg tror umiddelbart du får svært ved at finde nogen her på nettet, som i deres fritid vil påtage sig at gennemgå din bil og lave stort service på den. Det er tidskrævende og besværligt at rode med andres biler, og en utilfreds kunde som måske pludselig bliver sur over et eller andet er der ingen som gider bøvle med (jeg siger ikke det er dig, men man ved det jo ikke med mindre man kender folk.)

/Mads

Mads-kaa

  • Gæst
Udstødning og mekaniker søges
« Svar #3 Dato: 16. December 2008 kl: 18:12:34 »
Spot on, Henrik :wink:

/Mads

Offline ClausNV

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
    • Vis profil
Udstødning og mekaniker søges
« Svar #4 Dato: 16. December 2008 kl: 18:27:24 »
Tusind tak for hurtig respons. Nu vil jeg lige se om der kommer andre indlæg, ellers vil jeg kontakte Erik Thing.  Ja gid en havde en dejlig opvarmet garage, hvor bussen kunne være i, så ville jeg nok gå på med krum hals  :lol:
Claus K.
Syncro, 2,1, 1990
Kører ikke langt på literen men langt på latteren

Offline Gammelpot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 226
    • Vis profil
  • By: 5270 Odense
Udstødning og mekaniker søges
« Svar #5 Dato: 16. December 2008 kl: 18:35:20 »
Har lige fået skiftet kobling hos Sydfyns Autocamper til en timepris af 280,00 + moms. Det er for mig at se rasende billigt i forhold til Kbh. priser.
(og odensepriser)
Endvidere er der 1/2 times busdrift til Svendborg, hvorfra der er 1/2 times togdrift til Odense, så det er faktisk nemt at komme til og fra.

Bjarne
Nu uden T3

PARKHAVE

  • Gæst
Udstødning og mekaniker søges
« Svar #6 Dato: 16. December 2008 kl: 19:24:12 »
Det er dælendytmæ da godtnok billigt, selv for en vestjyde.

Oveni købet ved han jo hvad han skruer på, så man undgår en masse spild tid som andre ikke T3 kyndige værksteder f.ex. ville bruge på lokalisering af motoren :lol:  :lol:  :lol:

carat245

  • Gæst
Udstødning og mekaniker søges
« Svar #7 Dato: 17. December 2008 kl: 17:30:42 »
en god mulighed for billige indkøb er www.justkampers.co.uk. De har alt, den anden mulighed er Wagenteile.de

Herr_Jensen

  • Gæst
Udstødning og mekaniker søges
« Svar #8 Dato: 17. December 2008 kl: 20:43:35 »
Hey ckr,

Herr Jaeger er noget af det dyreste du kan finde på med din T3'er. Bevar's manden er hardcore men hvis 15k var et issue for dig er der ingen tvivl om Jaeger ikke er en option.

Jeg vil ligeledes reklamere for Niels Erik. Jeg hev min bus hjem fra Tyskland for ca. 1 1/2 år siden og fik den set efter nede hos ham. Den blev fixet op og her 1 1/2 år efter kører jeg stadig min bus daglig.

Et andet alternativ er jo GDS. Hvis du invitere til GDS aften er jeg sikker på nogle folk vil dukke op og du får en flyvende start. Med din udstødning.

Mads-Kaa har efter min mening helt ret at ingen kan/vil/bør servicere din bus ud over dig selv eller et godt værksted så få du den smidt ned i det sydfynske hos Dr. Thing : ).

 Held og lykke

 : )